Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Attt rida i regn tål de inte. Att dessutom slå en hästsko i telefonen gör inte att den blir bättre och vill fungera bara för att man på tävling i skogen med en trasig dyngsur mobil försöker ringa sin hjälp för att de ska komma ut i skogen för att slå på skon som hästen precis tappat... (oj, vilken lång mening...)

Om du är nyfiken och experimentell kan jag bespara dig ett försök i alla fall. Jag kan berätta att om du tappar din iphone i gräset och sedan galopperar över den så spricker ytan, men den kanske faktiskt fortsätter att fungera (om du rider ett litet fullblod, ett 500 kg halvblod kanske får annan effekt, testa :idea:). Tyvärr är det inte egen erfarenhet, jag har bara pappas gamla avlagda Ericsson, men jag har sett det live :D

Jag vill också ha ny telefon, snyft. Men min man är prioriterad (med iphone förr eller senare) han behöver kalendern och hans telefon är usel. Min är typ ok, äter batterier som en kålmask och störtsomnar ibland mitt i ett samtal (ngn gång i månaden bara iofs)

Senast ändrad:

Här hade vi världens konstigaste natt. Mellan 12 och halv 3 var Ture helt vild i sömnen. Tillsist vaknade han och var ledsen. Sambon gick ner och la sig på soffan. Då möblerade vi om lite i sängen och sen sov vi nästan till 8. Kanske skulle ha sambon på soffan jämt? :D Ska lägga fram det förslaget. Tror det var nåt med magen på Ture, har bajsat dåligt, fisigt mycket och äter lite...

Jag behöver också ny telefon, håller på att tappa knappsatsen på den gamla men har bindningstid till nästa vår. Skit också. Tyvärr så är jag väldigt slarvig och med all tid i stallet (förförra telefonen hittade jag i en box efter en dags frånvaro) så ska jag inte ha ngt jättedyrt, men jag har samtidigt pga företaget väldig nytta av mail och surf i telefonen så jag måste ha nåt mellanting!

Så har vi det här hemma... :angel:

Haha, här oxå. Jag har slutat väcka honom om han somnat på soffan. Sååå skönt med hela sängen för sej själv :angel: Lite taskigt dock för han får ont i ryggen när han sover där. Men va f*n, han är ju vuxen och får reda sej själv faktiskt :D

Jag förstår inte hur ni klarar av att sova utan sambo i sängen? :o Jag kan knappt sova längre om jag inte hör hans andetag, vi är så ihopväxta. Selma ligger i sin säng bredvid sängen. Har tagit bort en sida av spjälsängen så att jag lätt kommer åt henne, men hon sover så bra själv så det brukar aldrig behövas. Nästa vecka ska hon få premiärsova i sitt rum då vi borde ha fått det klart tills dess. Hon har börjat bli så störd av sambons väckarklocka och snarkningarna från sambon och hundarna att hon vaknar mycket tidigare än vanligt. Ska se om det blir bättre då. :)

*kl*

Alltså, jag tror knappt att det är sant, men tror ni inte att min Iphone hoppade igång igen? :eek: Jag var sjukt deprimerad igår och var på väg för att leta upp min jättegamla Iphone för att jag redan hade abstinens. Då låg den nya med svart skärm och vibrerade till var 5 till var 15 sekund och ville itne alls gå igång.

Nu när jag vaknade inatt för att kolla vad klockan var så tar jag mobilen av gammal vana och tror ni inte att den fungerar som vanligt då? Så nu har min Iphone klarat av att bli överkörd av en fyrhjuling, tappad bland stenar otaliga gånger och blivit badad i 20 sekunder utan att dö. Iphone is the shit helt enkelt. Mitt headset har klarat att bli tvättad och torktumlad två gånger utan att sluta fungera också. :D

Sen att jag själv vaknade med halsont och hög feber är en helt annan sak, vem bryr sig nu när mobilen fungerar igen... :D

Åhh vad jag önskar att vi var en månad (minst) framåt i tiden nu. Just nu är jag så stressad så det bara låser sej i hjärnan hela tiden. Är stressad för vi måste snabbt rusta klart och göra iordning lägenheten för utannonsering och visning. Måste hinna med att åka med fölet till strömsholm och få ihop folk som kan följa med. Måste ju ha hjälp att hålla både hästar och barn... Måste ha ut kontrollant och fixa allt med registrering av fölis. Kommer bli sen med det men jag orkar bara inte just nu. Sen ska vi börja fixa med huset i veckan oxå.... Och det är en hel del som ska göras... Så snälla, kan någon snabbspola fram tiden lite ;)

Plus att bilf*n gick sönder igår IGEN så vi förlorade en hela dag på det oxå. Grrrr...

Ni som gör egna smakisar, mixar ni ihop allting? Jag har bara gjort "rena" smakisar. Just nu består kvällsmålet utav potatispuré, ärtpuré och majspuré. Det som står näst på tur är morot, efter det tänkte jag pröva med lite blåbär.

Men är det bättre att mixa ned till olika smaker?

Grattis till att iPhonen hoppade igång igen!! :bump:

På BVC rekommenderar dom rena smaker i början eftersom man då vet precis vad de har fått i sig om de skulle reagera på något. Vi har dock fuskat lite, det var liksom godare att äta potatis/broccoli än bara broccoli t.ex. :laugh:

Det sa vår sköterska också, men blev så förvirrad när alla verkar mixa ihop olika saker och när man köper färdiga så är det i stort sett också bara mixat. Det är inte lätt när allt är nytt... ;)

Selma har ätit allting hittills, men så blandar jag i bröstmjölksersättning i hennes puréer också, så det kanske är för att allting smakar lite bekant? Eller så är det helt enkelt bara för att hon gillar allt som har med mat att göra. :D Läste att ni gav V gröt också, vilken gröt är det ni använder?

Perfekt att ni pratar smakisar nu. Vi närmar oss premiären ;)

*kl* Nu ska jag ta reda på mitt ormbo av nytvättade lindor.... JAg är just nu inte avundsjuk på mig själv även om det luktar gott iaf ;)
31644470.jpg

Den första gröten vi köpte var Hipps risgröt med banan och persika (4 mån) men den har jag tyvärr inte sett på vårt Maxi efter det. Den innehöll typ 50% modersmjölksersättning. Sen har vi köpt Nestles mild havregröt, också 4 mån. Vi blandar i fruktpuré i gröten så det ska bli lite mumsigt. :d har också Nestles risgröt, men den har han bara ätit en gång.

Ang att blanda. Det kan ju inte göra något, bara man tillsätter en smak i taget? Då vet man ju ändå om de reagerar på nåt.

Precis så tänkte jag med. Började med bara potatis och lade till en annan smak efter ett tag när jag såg att han inte reagerade.

Ni som gör egna smakisar, mixar ni ihop allting? Jag har bara gjort "rena" smakisar. Just nu består kvällsmålet utav potatispuré, ärtpuré och majspuré. Det som står näst på tur är morot, efter det tänkte jag pröva med lite blåbär.

Men är det bättre att mixa ned till olika smaker?

Det låter som en bra idé, så ska jag också göra! Jag har bara bjudit på blandade burkar och rena eget hittils. Men idag halvblandade jag lite morot o palsternacka. Men det låter som att det vore mer spännande för bebis att inte få ihopmosade smaker jämt.

Glömde att blanda i bröstmjölk första gångerna men det gick ändå så jag skippade det sen. Han äter bara kanske 1,5 matskedar mitt på dagen med rotfrukter och så har han börjat smaka havregröt på kvällen, tre teskedar igår, idag får han nog så mycket han vill ha. (havregröten sa BVC var bra för att sova längre (mer hållbar mättnad än bara mjölk) och för att vänja sig vid gluten när man fortfarande helammar)

Potatis verkar fungera soso, han fick mandelpotatis igår, mosad med lite lite smör o olja och fick ont i magen sedan på kvällen. Håller mig nog till mindre potatis ur blandade burkar ett tag.

Senast ändrad:

Nu när jag vaknade inatt för att kolla vad klockan var så tar jag mobilen av gammal vana och tror ni inte att den fungerar som vanligt då? Så nu har min Iphone klarat av att bli överkörd av en fyrhjuling, tappad bland stenar otaliga gånger och blivit badad i 20 sekunder utan att dö. Iphone is the shit helt enkelt. Mitt headset har klarat att bli tvättad och torktumlad två gånger utan att sluta fungera också. :D

Sen att jag själv vaknade med halsont och hög feber är en helt annan sak, vem bryr sig nu när mobilen fungerar igen... :D

Låter som om jag skulle kunna ha en iphone, jag brukar bara tappa min i stallgången och så brukar den vara dyngsur efter ridtur då jag envisas med att ha den i byxfickan...

Nelly har uppskattat allt jag gett henne so far. Potatis o palsternacka,morot och palsternacka, majs och mango pure är mumma!

Men havregrynsgröt, BLÄÄ..haha, hon blev så VIT i hela ansiktet och klöktes och grinade illa..Fast jag blandat ut det med mkt modersmjölk..så får nog köpa gröt som är mer finfördelat än den jag gjorde hemma..För det var inte poppis alls..

Tänk bara på att blåbär kan ge trög mage!
Jag gav lite päron i morse, det var uppskattat! Men å andra sidan sä äter han allt....vårt lilla matmonster!

När vi ändå är inne på smakisar så.. :D Hur länge ger ni av samma smak innan ni byter, alt. blandar i en till? Stella fick potatis i 4 dagar, sen gjorde vi potatis- och palsternackspuré och den har hon ätit rätt länge nu.. :o Har inte riktigt fått tummen ur och gjort iordning potatis- och broccolipuré eller morotspuré. Till helgen kanske..
Vad finns det egentligen mer för smaker man kan ge? Majs och ärtor har jag funderat på också, men sen då?
Tanken är väl att vi ska jobba oss igenom lite grönsaker och sedan börja på med lite gröt och sist av allt frukt, typ päron eller nåt. Vi har inte ett dugg bråttom, men nu känner jag att vi varit lite slöa med att introducera nya smaker. Men potatis och palsternacka var ju nam-nam! :d

Åh mango lät ju gott, det ska jag prova istället för blåbär!
Selma kräver också att maten verkligen är finfördelad. Hon äter inte maten om farmor gjort den tex för att den inte är finfördelad nog... Hehe. Så mixern är min nya bästis.

*kl*

jag har gett samma smak i en vecka innan jag prövat något mer för att verkligen vara säker på att hon klarar av det. I smband med en ny smak så har vi även ökat mängden och nu äter hon knappt någon ersättning vid kvällsmålet. Ska ändra nu och ge henne mat till lunch och gröt på kvällen tror jag och se hur det går. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 191
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
43 956
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 274
Senast: lizzie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka