Sv: Vårmammor 2010 del 7
vi har också 1,40 säng. Men det blir lite väl trångt med sambo och en hund i oxå
Iggy ligger alltid i mitten och så bytar jag sida när han ska äta.
Det är ganska skickligt
Om han sov mellan mig o min man skulle han bli tokmosad (han väger in på 112 kg och är inte spec tjock egentligen, fyrkantigt byggd och sover som en klubbad säl (uh valross) somnar han med A så sover han inte på riktigt och kan inte slappna av.).
Jag kan flytta över till sambons sida så vi delar på den och så får A min sida, så har jag gjort ibland. Eller så är sambon på jobbet och A får hans sida, men i båda fallen så hoppstudsar han över till mig och kryper in under mig (vänder sig upp på sidan) och så riskerar jag mosa honom.
(helt otroligt vaknade en gång av det när han var 2,5 månader, han var som en hoppböna, begriper inte hur han gjorde. Men jag vaknade av ett buffande på bröstet, tittade upp och såg att han liksom slängde huvudet före coh hasade efter med kroppen, närmre och närmre bröstet
. Han var som en parabol redan när han var två veckor, sov vi på dagen bredvid varandra så vred han sig upp på sidan i sömnen.)
Jag o min man är väl som två elefanter helt enkelt när vi sover. (A skriker aldrig på nätterna, sover vid fotänden och när han börjar vrida sig och dunsa så plockar jag upp honom och matar honom sittandes på sängkanten. Gnyr han (någon gång varannan vecka) så larvar jag över till fotänden med kudden och låter honom hålla i fingret tills mardrömmen är över. Napp har han inte begripit riktigt än så han kan inte tappa en.).