Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Precis så var Iggy oxå kring 4 månader, det är väl ett utvecklingsprång just då?
Det höll i sig i 2 veckor ungefär, under den tiden dög ingen annan än mamma eller pappa. Han brukar i vanliga fall inte ha några problem med att vara hos andra, men just då gallskrek han så fort någon annan än vi tog i honom.

Mmmm kladdkaka! (lägg melonen i en påse eller lufttät burk?)

A låter inte o sprattlar bara med fötterna, han har båda händerna i skeden och i munnen och håller i en sked, han får en sked och vi håller i en, sedan "byter" vi, eh? eller inte, draaar den andra skeden ur handen på honom för han tänker minsann ha båda. Sedan måste man sanera honom och närområdet :laugh:

Jag önskar verkligen att vi kunde samsova - men det går inte. Ingen av oss får sova ordentligt då, Stella agerar elvisp och vaknar stup i kvarten. Börjar jollra och tycker att det är morgon, sådär kvar i 3. ;) Så för allas skull så sover hon i sin spjälsäng vid fotändan av vår säng. Det händer att hon får flytta över till oss framåt 6-7, men då slumrar vi nog bara båda två till dess att det är dags att gå upp.

Åh jag förstår inte er som kan sova utan er bebis ;)

Same here! :D Sambon har jag ju sovit bredvid i flera år och vi är eg båda såna som sover bäst ensamma. Vi håller oss på varsin kant kan man säga. ;) Så i vanliga fall är det ju jag och katterna men nu jag och Ture. Men det är sällan sambon sover på soffan, endast i nödfall. Där blir han störd av en klocka, frysen och katterna som hoppar på en dörr och vill in. Så det är som att välja på pest el kolera tycker han.

Åh jag förstår inte er som kan sova utan er bebis

Jag brukade sova med honom i sängen från klockan 5 eller 6 på morgonen ibland (för då somnade han inte om så lätt) men jag vaknade i panik hela tiden, rädd att vara på honom. Till slut kunde jag vakna i panik även om han inte var i sängen och behöva leta efter honom. ush. Några gånger hade jag en arm på honom när jag vaknade. Så jag slutade (liggammar aldrig tidigt på morgonen, jag somnar direkt) och har honom bara i sängen om han är vaken och jag halvsover (ibland är jag bara jättetrött) efter 7 någon gång.

Vi har 1,40 säng iofs, ni som samsover kanske har 1,60 el 1,80?

Senast ändrad:

Precis sån är Iggy när han sover i sin säng, och jag får hoppa upp och ner och stoppa i napp och söva om.
Sover han hos oss däremot sover han hela natten förutom när han äter, eller ja han är inte direkt vaken då heller. Han äter och somnar med bröstet i munnen :)

vi har också 1,40 säng. Men det blir lite väl trångt med sambo och en hund i oxå ;) Iggy ligger alltid i mitten och så bytar jag sida när han ska äta.

Skojar ni? 1,40??? :eek: Vår är 2,20 och jag tycker det blir trångt ibland :crazy: Jag ska genast sluta klaga!!!

Hmm, kanske ska köpa en barnstol så hon kan sitta med oss vid bordet. Det gör hon ju aldrig nu så hur ska hon se... Det har jag inte ens tänkt på :s Tur att buke finns...

Skojar ni? 1,40??? :eek: Vår är 2,20 och jag tycker det blir trångt ibland :crazy: Jag ska genast sluta klaga!!!

:rofl: vi hade 1,20 innan så 1,40 är rena lyxen ;) Vi kan inte ha så mycket större i vår etta... Men när/om vi flyttar blir det en 1,40 säng till så vi får en 2,80 säng :D

Precis så var Iggy oxå kring 4 månader, det är väl ett utvecklingsprång just då?
Det höll i sig i 2 veckor ungefär, under den tiden dög ingen annan än mamma eller pappa. Han brukar i vanliga fall inte ha några problem med att vara hos andra, men just då gallskrek han så fort någon annan än vi tog i honom.

så är min tös hela tiden:crazy:

hur mkt ligger era bebisar själv..Nelly ligger knappt själv..är kånkad jämt o ständigt för hon bara ligger o piper annars..

så är min tös hela tiden:crazy:

hur mkt ligger era bebisar själv..Nelly ligger knappt själv..är kånkad jämt o ständigt för hon bara ligger o piper annars..

Så är iggy med, jag bär på honom hela tiden. Han sover inte ens på dagarna om han inte får sova i min famn eller jag ligger jämte.

Återigen, sjalen är det bästa köpet någonsin :bow:

Det är olika. Vissa dagar kan hon ligga själv och leka i evigheter och andra inte alls... Men nu kan hon iaf sova på andra ställen än i min famn på dagarna. Det är superskönt så man får något gjort här hemma...

vi har också 1,40 säng. Men det blir lite väl trångt med sambo och en hund i oxå ;) Iggy ligger alltid i mitten och så bytar jag sida när han ska äta.

Det är ganska skickligt :laugh: Om han sov mellan mig o min man skulle han bli tokmosad (han väger in på 112 kg och är inte spec tjock egentligen, fyrkantigt byggd och sover som en klubbad säl (uh valross) somnar han med A så sover han inte på riktigt och kan inte slappna av.).

Jag kan flytta över till sambons sida så vi delar på den och så får A min sida, så har jag gjort ibland. Eller så är sambon på jobbet och A får hans sida, men i båda fallen så hoppstudsar han över till mig och kryper in under mig (vänder sig upp på sidan) och så riskerar jag mosa honom.

(helt otroligt vaknade en gång av det när han var 2,5 månader, han var som en hoppböna, begriper inte hur han gjorde. Men jag vaknade av ett buffande på bröstet, tittade upp och såg att han liksom slängde huvudet före coh hasade efter med kroppen, närmre och närmre bröstet :D. Han var som en parabol redan när han var två veckor, sov vi på dagen bredvid varandra så vred han sig upp på sidan i sömnen.)

Jag o min man är väl som två elefanter helt enkelt när vi sover. (A skriker aldrig på nätterna, sover vid fotänden och när han börjar vrida sig och dunsa så plockar jag upp honom och matar honom sittandes på sängkanten. Gnyr han (någon gång varannan vecka) så larvar jag över till fotänden med kudden och låter honom hålla i fingret tills mardrömmen är över. Napp har han inte begripit riktigt än så han kan inte tappa en.).

Väldigt mycket, han accepterade aldrig att vara i famnen om man satt still när han var 1-2 månader (om han inte precis ammat och sov). Han är alltid på golvet (tidigare var han i sin dagkorg eller i bärsjal medan jag gick runt runt- ont i ryggen han är TUNG), jag är också på golvet eller som nu vid datorn och springer och plockar upp det han tappat när han säger till.

Tröttnar han måste man diska eller dammsuga eller hänga tvätt medan han sitter i babysittern :devil:

Däremot är det svårt att få honom att sova själv på dagarna, det blir på amningskudden eller inte alls (om jag bara måste gå på toa och lägger honom i sängen vaknar han om han inte sover tungt.)

Senast ändrad:

Det varierar, vissa dagar kan hon underhålla sig själv länge och andra dagar måste vi vara nära, nära hela tiden. Just idag är en mellandag, leker gärna själv en stund men vill sedan upp i famnen och bli buren. Idag är manducan min bästa vän :love:

Är det bara jag som får jätteont på höftknölarna av Manducan? Beror såklart på vilka byxor man har också, men typ alla jeans har ju linningen på höftknölarna och då gör det ont! :eek:

Ja, selen är ens bästa vän då:)

Nelly kan sova själv i soffan som tur är, men vaken tid är det uppe på en som gäller..Men nu ska vi börja lägga henne lite mellanåt så hon får chans att utforska lite själv..Men man är ju van vid att alltid vara där o gulla o bära, så det blir svårt;)
Jag hör ju på henne när hon är gnällig och när hon är riktigt ledsen..är hon ledsen så självklart ska hon få vara hos sin mamma eller pappa, men är det bara klagognäll får hon ligga kvar en stund..Hon är väldigt bestämd min dam, och vet att mamma hjärtat blöder när hon gnäller:D

*kl*

jag har börjat dricka kaffe:eek:;)
Kan bero på sömnlösa nätter kanske..hehe

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 189
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
565
· Visningar
43 866
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka