Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Det var jag, kaktusblomman, zazzarazz och macken22! Två till skulle ha kommit, men de blev tyvärr sjuka. :(

Idag är jag förstås frisk och fräsch igen :grin: - så himla tråkigt att missa träffen :(. Det kanske inte behöver gå så länge till nästa? Var stället bra så att man skulle kunna tänka sig en repris där?

Lottch - håller tummarna för dig idag. Jag måste nog snart upp på 2-åringen som hittills varit gudasnäll, men jag är fet och otränad och kommer väl åka i backen som en gråsten...

Nu vaknar ju Ebba 3ggr per natt så man vill inte gå upp o ha mysstund. :( Om dagarna ligger hon i amningskudden och en kudde på magen. Är hon hungrig så åker flaskan sällan på sidan men visst händer det.
I sängen ligger hon oftast på sidan så då behöver jag bara lägga kräkelappen under för att den ska få stöd :)
63537_1563930614886_1133984997_1552364_3296091_n.jpg

Duktiga tjejen :)

Cyllene: Har du ingen annan du kan kasta upp?

Det var jättetrevligt att ses! Nästa gång bjuder jag gärna över de som vill ses till rätt sida av stan ;)

Tuva fortsatte att ha en gnällig dag igår. Fattar inte vad som flög i henne, hon som brukar charma varenda kotte och vara så himla glad...

Idag ska vi åka och titta å filma när min tosse blir hopptränad, hoppas hon är på lite bättre humör då, så inte hela filmen blir full av bebisskrik :)

Sen ska vi åka raka vägen till BigBaby å köpa en Bumbo-stol, så hon verkligen kan sitta med oss när vi käkar å fikar å allt vad vi nu gör ;)

Vad har alla andra för fredagsplaner?

Favorit-favorit är "Min ponny". Hon blir nästan alltid tyst om hon är kinkig och man sätter på den i vagnen :)

Sen gillar hon "fantomens brallor", helst när pappa sjunger den. Jag brukar sjunga "Idas sommarvisa" för att det typ är den enda barnsång jag kan...

På BB när hon skrek i baljan satte vi på The Ludlows med James Horner och hon blev tyst(!). Lyssnade iofs extremt mkt på den när jag var gravid, så hon kände kanske igen den :)

Hoppas iaf att jag ska lära mig lite nya sånger å ramsor när vi börjar hänga på öppnis :)

Eftersom han är ett vårbarn så sjöng jag "Vårvindar friska" väldigt mycket för honom när han låg i magen.
Och den fungerar fortfarande. Så han minns väl :laugh:

En annan favvo är "In the jungle" Särskilt den biten man ylar högt på :D

Eftersom han är ett vårbarn så sjöng jag "Vårvindar friska" väldigt mycket för honom när han låg i magen.
Och den fungerar fortfarande. Så han minns väl :laugh:

Haha, jag brukade sjunga Nej se det snöar för E när vi låg på Neo - jag inbillade mig att det fick honom att ligga stabilare i saturationen och att det måste vara ett tecken på att han gillade den :D

En annan favvo är "In the jungle" Särskilt den biten man ylar högt på :D

Bra idé! Ylande brukar gå hem här med :D

kn: Bläh bara för att jag skrev att han sov så sött hela natten ganska ofta så lät han helt bli i natt. Snörvlig ynklig bebis med ont i magen som har vridit sig som en kålmask och fått saltlösning i nosen. Ettochetthalvtåringen han mötte i förrgår är riktigt sjuk så stackarn kanske blir sämre till och med. Nu är han ganska nöjd och ligger o snörvlar i sitt babygym.

Gick och lade sig 21, tidigt för honom, vaknade 23:00, 23:30, 01:00 (satt uppe ett tag) 03:00, 04:00, knölade in sig under mig klockan 05 i sängen och har varit halvvaken sedan dess.

(Inte för att skylla på någon eller så men hans pappa råkade utan att tänka på det ge honom halva portionen gröt istället för bara några skedar, han kom på det precis försent. Det skulle kunna vara det.)

Vårvindar har jag sjungit massor för honom, tyvärr bara vissa godbitar ur refrängen för jag har så himla dåligt sångminne. Och så Twinkle twinkle little bat från Alice i underlandet (lilla stjärna omskriven) och trollmor!

Men mest lyssnar vi på Depeche, Sisters och dansar till Shakira o Pink.

Sen ska vi åka raka vägen till BigBaby å köpa en Bumbo-stol, så hon verkligen kan sitta med oss när vi käkar å fikar å allt vad vi nu gör

Vi provade en Bumbo när V var ca 3 månader och redan då hade han för tjocka ben för den. :o Man fick trycka ner benen och det var knappt att jag fick upp honom utan hjälp. Det blev ingen Bumbo. :D

Jag har precis shoppat en espressomaskin. :angel: Vår trotjänare gick sönder i våras och jag ansåg mig inte ha råd med en ny. Nu sitter jag och dricker vatten på morgonen (orkar inte brygga i vanliga bryggaren...) och är väldigt less på det, så nu har jag äntligen beställt en! :banana:

Får ni andra extra pengar från jobbet nu när ni är föräldralediga? Jag har liksom glömt bort det där, så jag skickade mannen till lönekontoret för att lämna in mina försäkringskassepapper. Är osäker på hur mycket det blir, men någon tusenlapp eller två per månad om jag inte minns helt fel. Det är ju faktiskt ganska snällt! :bow:

Är jättetrött idag... V sov bättre än vad han nånsin gjort (20:45-6:00 utan att ens vakna till) så jag är rätt irriterad över att jag drömde om tjuvar hela natten och inte kunde sova... :devil: Skulle behöva städa nu när V sover, men det är rätt trevligt att sitta vid datorn också. ;) På eftermiddagen kanske vi går ut och går en sväng. Spännande liv jag har. :p

Det bästa med fredagar är att mannen alltid stannar och köper godis åt oss på hemvägen! Veckans höjdpunkt!!

Får ni andra extra pengar från jobbet nu när ni är föräldralediga?

Jupp, jobbet fyller ut så att jag får motsvarande 90 % av lönen (om jag hade tagit fullt från FK alltså, nu gör jag inte det). Trevliga pengar som gör att jag kan snåla extra mycket med FP-dagarna :)

Vilka sånger gillar era mest? På E:s topplista ligger refrängen av "Växeln hallå", "Skåningen" och "Åh hum vår sång e dum". Vi skulle gärna utöka repertoaren med lite fler skojiga sånger :laugh:
Jag är helt kass på att sjunga, men vi kör mest "Imse vimse spindel", "En kulen natt" och "Prästens lilla kråka". Han gillar En kulen natt bäst, jag brukar börja långsamt "Eeeen kuuuulen" och sen "natt natt natt" jättefort och så studsar jag honom i knät jättemycket och ofta krattar han redan på Eeeen kuuuuulen bara för att han vet vad som kommer. :love:

Jupp, jobbet fyller ut så att jag får motsvarande 90 % av lönen (om jag hade tagit fullt från FK alltså, nu gör jag inte det). Trevliga pengar som gör att jag kan snåla extra mycket med FP-dagarna :)
Det står inte i klartext att det är upp till 90% vi får, men om man räknar på det blir det nog något i den stilen. Bad mannen skriva ut kollektivavtalet, så jag ska läsa sen.

Funderar på att åka till stan och hämta fotavtrycket vi gjorde på familjecentralen i onsdags :laugh:
Och kanske gå in i barnaffären och höra mig för vad de rekomenderar för bilstol, är fortfarande fast i djungeln och kan inte betsämma mig.

Om nån har lite förslag så är mina krav:
*Lång rygg, så han inte växer ur den fort.
*Godkänd upp till så många kilon som möjligt.
*Gärna goa och mjuka huvudstöd.
*Jag vill kunna ändra läge, liksom tippa bakåt lite när han somnat.

Jag får också från jobbet. Men jag minns inte riktigt hur mycket det är. Det är en klumpsumma som delas på två. Hälften när jag gick hem och hälften när jag kommer tillbaka och har jobbat tre månader... Så jag räknar inte riktigt med de pengarna, de får vara något kul man får när de kommer helt enkelt :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 189
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
43 711
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka