Sv: Vårmammor 2010 del 7
Sen ska vi åka raka vägen till BigBaby å köpa en Bumbo-stol, så hon verkligen kan sitta med oss när vi käkar å fikar å allt vad vi nu gör
Vad har alla andra för fredagsplaner?
Vi provade en Bumbo när V var ca 3 månader och redan då hade han för tjocka ben för den.
Man fick trycka ner benen och det var knappt att jag fick upp honom utan hjälp. Det blev ingen Bumbo.
Jag har precis shoppat en espressomaskin.
Vår trotjänare gick sönder i våras och jag ansåg mig inte ha råd med en ny. Nu sitter jag och dricker vatten på morgonen (orkar inte brygga i vanliga bryggaren...) och är väldigt less på det, så nu har jag äntligen beställt en!
Får ni andra extra pengar från jobbet nu när ni är föräldralediga? Jag har liksom glömt bort det där, så jag skickade mannen till lönekontoret för att lämna in mina försäkringskassepapper. Är osäker på hur mycket det blir, men någon tusenlapp eller två per månad om jag inte minns helt fel. Det är ju faktiskt ganska snällt!
Är jättetrött idag... V sov bättre än vad han nånsin gjort (20:45-6:00 utan att ens vakna till) så jag är rätt irriterad över att jag drömde om tjuvar hela natten och inte kunde sova...
Skulle behöva städa nu när V sover, men det är rätt trevligt att sitta vid datorn också.
På eftermiddagen kanske vi går ut och går en sväng. Spännande liv jag har.
Det bästa med fredagar är att mannen alltid stannar och köper godis åt oss på hemvägen! Veckans höjdpunkt!!