Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

*kl*

Förresten, tror ni min pålla måste gå ner lite i vikt :angel:
31643564.jpg
:D

Haha, inte långt kvar till marken där inte... :D När min förra häst släpptes ut på bete blev han sådär tjock på en vecka. Var tvungen att köpa graviditetsförlängare till sadelgjorden för att det inte fanns någon större storlek.. :D

Jag var och tömkörde min treåring idag. Han var verkligen superduktig. På fredag så ska jag sitta upp på honom för första gången. Är bara liiite nervös. :eek:

knapplånar mig själv.

Blir verkligen så sjukt less på mig själv ibland. Skulle bada Selma och tappar upp vatten i vårt badkar. Böjer mig ned för att tvåla in ungen och plask - helt plötsligt ligger min iphone på botten av karet. Lyckas föra över alla bilder till en hårddisk då den inte dog helt direkt, men nu är den verkligen helt död.

Så det blir väl en Iphone 4 nu. Suck. Min älskade mobil. :cry:

Ush! Hu (man blir så besviken när sådant händer)

Någon som vet hur man rengör en badbalja i plast? vi har alltid babyolja i vattnet och badbaljan blir ju rent vidrig av avlagring på insidan märkte jag nu. Trots tvätt med scotch bright blir den inte ok, nu står den fylld med Yes o hett vatten i ett hörn av badrummet.

Senast ändrad:

:eek: Det hoppas jag verkligen inte!
Har bara haft henne i 3 veckor, så man vet ju aldrig, kanske står ett föl i hagen en dag :D

Jag skurade ur vår balja med vanlig såpa å svamp, fungerade kanoners.

Någon som vet hur man rengör en badbalja i plast? vi har alltid babyolja i vattnet och badbaljan blir ju rent vidrig av avlagring på insidan märkte jag nu. Trots tvätt med scotch bright blir den inte ok, nu står den fylld med Yes o hett vatten i ett hörn av badrummet.

Jag brukar skrubba den med Yes och vatten, och det brukar bli bra - så förhoppningsvis blir du av med oljebeläggningen nu! :)

Jag använder Sillit Bang till baljan, som till allt annat. Jag älskar mina Sillit Bangflaskor! :D Baljan blir superren!

:eek: Det hoppas jag verkligen inte!
Har bara haft henne i 3 veckor, så man vet ju aldrig, kanske står ett föl i hagen en dag :D
Det gjorde det på ridskolan jag red på då. En morgon när personalen kom stod det ett föl i stallgången... :crazy:

knapplånar mig själv.

Blir verkligen så sjukt less på mig själv ibland. Skulle bada Selma och tappar upp vatten i vårt badkar. Böjer mig ned för att tvåla in ungen och plask - helt plötsligt ligger min iphone på botten av karet. Lyckas föra över alla bilder till en hårddisk då den inte dog helt direkt, men nu är den verkligen helt död.

Så det blir väl en Iphone 4 nu. Suck. Min älskade mobil. :cry:

Stackars iPhone!!! :eek: Och stackars dig som måste klara dig utan till den nya kommer! ;) Jag var utan iPhone i över en månad förra hösten och jag höll på att avlida av abstinens... :angel: Hade mannens jättegamla Ericson och den gick knappt att skriva sms på utan att få psykbryt.

Du kommer iaf inte att ångra köpet av en iPhone 4, jag är löjligt nöjd med min. :love:

/Oregano - tekniknörden nr 1 :banana:

*kl*
God morgon allihopa!

Har fått sova mkt bättre inatt och är som en ny människa :)

Var med A hos barnläkaren igår och allt såg bra ut, han fick dessutom sina sprutor. På kvällen så bajsade han äntligen och barnläkarens kommentar att det inte blir så mkt bajs om man bara ammar hade hon hållt inne med om hon hade sett honom.
Visst har det hänt olyckor utanför blöjan innan, men då har det mest varit pga den suttit sett eller att det varit sån fart på det. Igår fanns MASSOR över hela ungen från nacke till knä. Plus i kläder.
Blev inget bad, fick duscha honom istället :D

Vilken lycklig unge som fick äta potatis/palsternacka igår igen.

Så en kombo av bajs, potatis, sprutor har gjort att han sovit nästan hela natten. Ingen feber ännu dock :banana:
(vi gick dessutom och lade oss vid 21 allihopa )

R.I.P Iphone 4

*begravningsmusik*

Äh, måste lära mig att läsa ordentligt. Det va ju en vanlig Iphone som hade dött drunkningsdöden och du skulle skaffa dig en 4a nu:o

R.I.P Gammla Iphone :D

Mikan
Potatis och palsternacka lät intressant.
Är det ifrån burk eller gör du egen?
Gott att få sova ordentligt! Här la vi Oscar kl 21 och han sov oavbrutet till
7 :bump:
Tror det har att göra med gröten han fick vid 19 och en stooor flaska vid 21.

Vi gör egen, kokar potatis, palsernacka och ev morot. Sen kör jag det i vitlökspressen och lägger i en klick osaltat smör. Väldigt uppskattat!
Sen älskar han fänkålste, konstig unge :confused:

Min gamla nokia har varit halvdöd i ett år. Men jag är för feg för att skaffa iphone. Då jag har sönder all elektronik jag åller i. Min man tyckte jag kunde ta hans gamla iphone så kunde han köpa en ny 4: a. Men det slutade med att vi beställde en uppföljare till min nokia. 800 kr utan bindning!!! Så håller den ett år blir det nästan lönsamt!!!

Attt rida i regn tål de inte. Att dessutom slå en hästsko i telefonen gör inte att den blir bättre och vill fungera bara för att man på tävling i skogen med en trasig dyngsur mobil försöker ringa sin hjälp för att de ska komma ut i skogen för att slå på skon som hästen precis tappat... (oj, vilken lång mening...)

Här hade vi världens konstigaste natt. Mellan 12 och halv 3 var Ture helt vild i sömnen. Tillsist vaknade han och var ledsen. Sambon gick ner och la sig på soffan. Då möblerade vi om lite i sängen och sen sov vi nästan till 8. Kanske skulle ha sambon på soffan jämt? :D Ska lägga fram det förslaget. Tror det var nåt med magen på Ture, har bajsat dåligt, fisigt mycket och äter lite...

Jag behöver också ny telefon, håller på att tappa knappsatsen på den gamla men har bindningstid till nästa vår. Skit också. Tyvärr så är jag väldigt slarvig och med all tid i stallet (förförra telefonen hittade jag i en box efter en dags frånvaro) så ska jag inte ha ngt jättedyrt, men jag har samtidigt pga företaget väldig nytta av mail och surf i telefonen så jag måste ha nåt mellanting!

Svar till alla tre.

Det blir alltså en liten upptrappningsövning :laugh:
1. Yes + vatten + skrubbning en gång till
2. Såpa + vatten + skrubbning
3. Valfritt "medel" av ngt slag (tror jag har ngt som brukar mörda fett i köket) + skrubbning...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 191
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
43 972
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka