Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Måste du ligga med magen mot bebisen hela tiden då? Vi har bebis i mitten hela tiden, och sen ligger vi föräldrar ibland med ryggen mot och ibland med magen mot, så att säga. Så kan vi vända sida utan att flytta på bebisen.

Nej, vi byter sida och rör oss olika. Oftast hoppar jag över till hennes andra sida när det ska ammas så hon inte sover på samma sida hela tiden. Vi brukar somna båda två när hon äter. Ligger med ryggen mot henne ibland oxå men oftast med magen mot henne skulle jag tro.

Men då så, då kan väl hon ligga i mitten hela tiden, problemet löst? Eller missar jag nåt?

Hihi! Jag sprätte upp ett dubbelpåslakan och sydde det själv ;) Det blev 2 ombyten + spjälskyddet :) Och så en filt med till vovvarna ;)
Matchningsnörd långt ut i fingerspetsarna ;)

Fast jag ligger ju ner och ammar och vill amma från båda brösten. Så hon äter från ena bröstet, somnar och när hon vaknar och vill äta nästa gång så hoppar jag över till hennes andra sida och ger henne från andra bröstet.

Jag gjorde likadant när jag ammade... Jag ligger på höger sida i sängen. Då kan man ju bara mata ur höger bröst... Eller det är iaf lättast att mata ur det.

Haha, ja än så länge är de ju inte så långa att det funkar med båda brösten från samma sida, tack och lov.

Kan du inte sätta dig upp när du ammar från det andra bröstet då? Jag brukar sitta skräddare i sängen och amma med bebisen i knät om nätterna, det funkar bra tycker jag.

Varför ska jag det? Vad är problemet med hur jag gör nu? Jag tycker det funkar jättebra för oss. Gjorde likadant med sonen oxå.

Då kan man ju inte sova under tiden ;)
Ia- jag lärde mig ett sätt att ge från andra sidan också.. Jag hoppas att de inte var för att de hängde.... ;)

Jag är jättenyfiken på hur det går med ditt stall. Du har ingen blogg man kan läsa?

Sorry, blandade ihop dig med saga, som hade problem med att det blev trångt i sängen när bebis skulle ligga ytterst! Det var till henne jag menade mina inlägg!

*kl*
Lappsjukan slår till fort vill jag lova, jag har varit ensam lite drygt 3 timmar och jag längtar som en tok efter sällskap. :D
Svärföräldrarna åker till Grekland under kvällen, så nu väntar 2 veckor av ensamhet här ute på landet. Vi och hundarna bara, förhoppningsvis går det bra. Lite omständigt bara då jag är ensam mycket den här veckan - pylta på S kläder, på med selen och ner med henne där i. På med svärmors regnjacka och så ut i snålblåst och regn för att rasta två hundar. Tack och lov så slipper jag ha dem kopplade under våra kisspromenader - långpromenaderna sköter vi då sambon är hemma. :bow:

S verkar ta det hela med ro i alla fall, hon njuter av att åka sele som tur är. Ni andra som bär mycket - hur klär ni era små nu när det börjar bli kallare, och framför allt när det regnar?

Ni andra som bär mycket - hur klär ni era små nu när det börjar bli kallare, och framför allt när det regnar?

+1 på den,
jag undrar jag med :D
tycker det är jättesvårt, för vi har haft växlingar från sol till regn och tillbak på bara 10-15 min... samma med blåsten!

Jag tror jag är rätt slarvig när det gäller påklädning. Men det är väl för att vi blir som två kaminer när han är i selen.
Kom precis in ifrån en skogstur iklädd mjukisbyxor, tjockare sockor, kortärmad body, stickad tröja och stickad mössa. Hade det regnat hade jag knäppt min enorma reflexjacka som står emot regn runt oss båda.
Är det lite kallare hade jag satt på honom ett par fleecetossar.

Ska nog införskaffa en mössa till honom med typ bävernylon eller nåt liknande, som stänger ute vind och regn.

Jag tänkte starta en men det gick sådär....
Jag har lite foton så jag kan nog ändå göra ngt roligt av det- vi har ju hållit på i 2år nu...
Man ska nog inte ha så stora projekt när man har sambon hemma 2.5 dagar i veckan och mig som heltidsarbetande gravid med krämpor ;) Sista året har varit tungt- tur det blir fint....

Det är jättesvårt, och det är ju inte bara att ta av eller på ett lager då de sitter i sjal/sele - allt blir ju lite bökigare liksom.

När vi var ut för en stund sen regnade det och blåste rätt rejält, då hade S långärmad body och velourhängselbyxor, tunna strumpor och fleecetossor, bomullsmössa och tunna vantar (hennes händer blir iskalla direkt annars), och så drog jag igen min tunna regnjacka över oss också. Tyckte hon kändes rätt lagom varm då vi kom hem igen, hon får ju ändå kroppsvärme från mig också. Att slänga på en tunnare kofta känns som lite för mycket just nu, i alla fall när jag bär.. Men jag vet inte. :D

:D Å jag hade tänkt att starta en blogg när vi renoverade och byggde ut en liten stuga till en villa. Tog knappt ens några kort...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 191
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
43 976
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv