Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Lottch - du är inte ensam, jag känner likadant. Magen var ju inte direkt platt innan (jag var halvfet) men brösten. Helt seriöst så är det här helt horriblet. Och jag kan inte ha en enda vanlig bh el bikini, jag får köpa största sport-bh och knöla i dem i. Sen får vi se hur de ser ut när jag slutar amma, långa hundöron gissar jag. Eller som två avlånga pannkakor...

BLÄÄÄ!

När vi bara går hemma här så speglar jag mig ju inte så ofta, men innan kräftskivan i lördags hade jag panik. Pga boobsen kan jag ju inte knäppa en ända skjorta än...

Appropå nåt helt annat så är jag helt slut. Först ridit igenom en kompis häst (jag har inte suttit i en sadel på 3 v) och sen haft en dust med unghingsten på ridbanan. Han backade runt den i typ 30 varv. Jag kommer inte komma upp imorgon, får se vad mina fogar säger också! Det plus träningsvärk gör nog att morgondagen blir en lugn dag. Ska regna o vara 12 grader så det gör kanske inget...

På tal om fogar...Du hade ju mkt problem- det hade inte jag men jag har väldigt ont i ryggen nu- fast bara när jag ligger ner eller sitter still ett tag.
Det sitter precis mitt i ländryggen och klonkar till ibland. Kan det vara foglossning? Jag öppnade ju mig VÄLDIGT fort under förlossningen..
Men jag är ju ganska fet med så det kanske bara är vikten :(

Jag knapplånar eftersom diskussionen var för ett par sidor sedan

Lingon och Blåbär har väldigt fina kläder tycker jag. Så om ni har ngn hemförsljare av det (eller hittar på annat vis) så skall ni passa på att gå !
Både bebiskläder och för äldre barn är superfina och riktigt bra kvalitet

Då passar jag på att tipsa alla Västmanlands-föräldrar (och såklart er som känner för en roadtrip ;)) om Vingåkers Factory Outlet, där finns L&B-kläder. :laugh:

Här gillar vi Villervalla galet mycket, älskar deras färger. :love: PoP är också favoriter. I den billigare prisklassen så gillar vi H&M, och så Lindex såklart. Name it har vi precis upptäckt och dom verkar mycket lovande.
Barnkläder är galet kul!:bump:

*KL*

Jag hoppas allt är bra med er alla..för som ni skriver!!!:eek:
Har varken ork eller tid att läsa igenom allt, tyvärr:cry:

Vi hade namnfest i Lördags iaf
Blev inomhus hos oss eftersom vädret var piss:grin:

Blev en liten cermoni med välkommna-tal, namnen och varför vi valt dem och sen läste jag dikten "Lyckans minut" och tände ett ljus för Nellys framtid=)

Åt god mat och uunderbar tårta:D Allt genom sambons bror som har catering..Me like!

Älskade att stå där framme med vår lilla prinsessa i sin dopklänning(blev dopklänningen på ändå, eftersom den gått i släkten i 40 år, kändes kul och fortsätta den traditionen)
Tog generationsfoto oxå,kul:)

Lillan har fått sin 5mån spruta idag, och har lite lite feber..svoit mkt idag pga det men när hon fick sprutorna var det bara ett litet gråt, sen över:)

Men iofs..om man haft konstant ont i magen i tre månader, så är ett litet stick i benet ingenting,I guess;)

Jag och Nelly på namnfesten:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._432159399683_529044683_4818391_4627504_n.jpg
Nelly, jag och Nellys faster:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._465432614881_605399881_6429079_7764914_n.jpg
Fyra generationer flickor:D:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._465433204881_605399881_6429093_1276229_n.jpg

:love:Va FINA ni är:love:

Imorse vaknade min sambo arg som ett bi, han tycker att jag tar upp mycket plats i sängen med Théa och sa att jag ska få sova i gäststugan here and on.
TROLIGT. eller inte ;D
Jag kan inte ligga på samma sida hela natten så T och jag turas om att ligga innerst, och när hon ligger ytterst vill jag att det ska vara massa utrymme kvar på utsidan så hon inte ska rulla ut ju.
Ska försöka hitta nåt skydd att sätta på sängkanten så hon inte behöver ha 1 meters utrymme..

Jag har samma problem men löser det genom att knäla under en stor kudde under madrassen när Ture och jag byter plats.

Här är det dock jag och Ture på ena sidan av sängen och sambon på den andra. Ibland har jag dock en katt också som sagt var...

Jag vet inte vad som hänt med Ture. Han är som en satans elvisp på nätterna. Kör och bökar och nu när han lärt sig rulla runt så måste jag lägga mig så när att han inte kan det annars välter han mot mig tills han ligger på mage. Tror inte jag sovit många timmar alls inatt. Nu sover han gott och jag borde göra det samma, men icke. Här sitter jag...

Jag tror inte det skulle räcka med kudde under, Thea är så duktig på att rulla runt att hon kan rulla i uppförsbacke nuförtiden.
Jag hittar lite olika på nätet, den ena kostar 600 kronor!! den andra hittar jag inget pris på.
Får leta på!

Här har vi en till propeller! Fast han håller sig på rygg nästan hela tiden och snurrar runt som en breakdansare :D
Två nätter utan mkt sömn, han har inte velat sova i sin egna säng.

Saga, Jag har en långsmal kudde som jag stoppar under lakanet på ytterkanten av sängen. Stoppar jag den under madrassen så lutar hela min halva, ovanpå lakanet så är jag rädd att han ska sparka ner den. Funkar väldigt bra, det blir en hög kant som han inte kan rulla över, samtidigt blir det mer plats för mig då madrassen ligger rakt :) Fungerar säkert med in ihoprullad filt oxå...

Vi har spjälsängen står mot vår säng. Men på din beskrivning av sängen låter det som att det kanske inte heller skulle funka?

Vadå, så ena sidan är borta på Alicias säng? Jag hade tänkt det, men nej det går inte för oss. =( Hade varit så smidigt..

Har den här sängstommen
82135_PE208146_S4.jpg

Ska pröva rulla en handduk och lägga under lakanet som Mikan gör, så jag slipper sova med Thea nere i gästhuset ;D

Mitt förslag är inte snyggt men en kapad plyfaskiva som du knör ner mellan madrass o sänggavel?
Eller dra till spjälsängen och bulla upp med saker i springan :) Jag lägger filtar och kuddar där om det blir ngn hos mig.

Nej vi har den bara står med långsidan mot sängen som en vägg. Inte så snyggt men det funkar. Ligger hon någon gång i spjälsängen kan jag bara slänga in handen mellan spjälorna så når jag henne :)

En L formad skiva.

skuva ihop två bitar så de blir L form och tryck den ena under madrassen så kommer den andra att sticka upp. Vet att det finns sådana i plast. Har sett det hon äldre i alla fall.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 191
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
43 976
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv