Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Herregud vad hår han han! Haha, helt bedårande min han fick till på sista kortet också. :)

Armani_: fy vad hemskt! Stackars, stackars din kompis. :( fick ett förtvivlat samtal från min bästa kompis i torsdags, hon hade varit på återbesök för en operation av hudcancer hon gjort, två gånger i ansiktet, och nu fick hon reda på att det spridit sig igen. Hatar att det är så lite man kan göra. :(

Håller med dig om Emmahs pojke, han är ju helt ljuvlig!!

Vi sitter lite i samma båt, du och jag :( Så tråkigt med våra vänner och man känner sig så fruktansvärt hjälplös.. Man får ju finnas där och försöka trösta vid behov. Och i min väns fall uppskattar hon min närvaro när vi pratar om nåt helt annat, hästarna eller så.. Men det är inte lätt, sjukdomen ligger och gnager vid sidan hela tiden och det tär på en..

Så det finns fler dåliga föräldrar :D ;).

Jajjemen, man ska vårda de få dåliga sidor man har! ;)

Känns som om vi inte gjort annat än att göra våra släktingar besvikna sedan T kom.

Vad trist att du känner så :(. Jag tycker inte att släkten har rätt att ha några direkta förväntningar när ett barn kommer, men många verkar ha det ändå... Vi har nog tur som har varit förskonade!

Hmm, tycker ni Lindex och HM`s kläder är bra? Jag tycker de blir så hårda och har så dålig passform. Vi har ingen torktumlare och använder inget mjukmedel så det är väl därför. Har slutat köpa kläder som sitter närmast kroppen där iaf. Jag gillar mest Polarn o pyret.

Vi har inte heller torktumlare, och använder inget mjukmedel, men jag har inte märkt att det skulle vara något problem med H&M eller Lindex? Passformen är helt ok, det beror nog på vad ens bebis har för form hur de passar.

PoP är fina, men de har ju så yttepyttigt sortiment för bebisar, och de två mönster de har nu är inte så fina tycker jag.

+ 1 på Mabuses svar, även om jag sedan någon månad är lycklig ägare av en torktumlare! :laugh:

kl
Inser att T e ensam i tråden om att inte få nått dop/ namngivningsceremoni… Nu känner jag mig som en dålig förälder. Fånigt, jag vet. Men ändå.

Här är också en "dålig" förälder :D har inte heller döpt eller ceremonierat, inte ens skickat in pappret om hans namn än :o Jag och sambon kan inte komma överens om efternamnet, nu har han visserligen fått mitt...men ja...kanske måste skicka in det, så han får ett förnamn också.

Är nog mest min mormor och svärmor som blir besvikna över att det inte blir något dop...tycker dock att det är jobbigast att dom vägrar acceptera beslutet.

Senast ändrad:

Om man får gnälla på släktingar så vill jag gnälla på min mor som varje gång jag säger att jag haft en jobbig natt säger "ni kanske ska lägga honom i egen säng ändå?!".

Jag vill ha honom i min säng punkt slut. Om det inte är så att jag stör honom så han inte kan sova men så är det absolut inte.

Ni som har barn som inte sover hela nätter, hur ser era nätter ut? Ture kan sova en 5 timmar första passet, men sen är det mat var tredje timme som gäller. Dvs han äter 21.00, ca 02.00, 05.00 och 08.00 med lite variation. Ska man sen lägga till rätta och putta in nappen två-tre gånger så blir det rätt slitigt för mig. Tror inget skulle hjälpas av att han sov i egen säng, är övertygad om att jag kommer sova sämre eftersom jag då måste gå upp varje gång...

Vi ska ju åka till Spanien på söndag. Där har varit stor sol och 27 grader hela sista månaden. Prognosen inför våra dagar där säger regn. Är det inte helt otroligt? Jaja, skönt att se nåt annat i vilket fall. :)

Angående kläder så gillar jag Lindex! Sen har vi mycket villervalla och geggamoja nu, men jag tycker Lindex är jättemjukt, ffa det som vi fått ärva. Tycker det är kul med nya kläder men tycker ofta att jag använder ärvda kläder mer för de är skönare. So far har han ju växt så fort att inte mycket blivit använt tillräckligt länge...

Ture HATAR att få på sig kläder. Det är dagens största trauma, så ju mjukare och större kläder desto bättre. Overaller med smart knäppning är allra bäst.

Jag kom just på en ska... Vi har rätt hårt vatten här och massor med kalk i vattnet. Det är nog därför våra kläder blir hårda. Mitt hår blir jätteäckligt av det här vattnet oxå. Hoppas det blir bättre när vi flyttar.

Min sambos släktingar har inte heller gjort annat än att gnälla på oss hur dåliga vi är på att komma och hälsa på eller bjuda in dom. Hur enkelt är det när han har hur stor släkt som helst? Det är inte hur lätt som helst att bjuda in 60 pers... Och vem sjutton vill lägga ens lediga helger till att åka runt och träffa släkt när man bara vill vara hemma och ta hand om sig själv? Gissa om de är sura när vi bestämde oss för att ha ett pyttelitet dop hemma med bara vänner inbjudna, förutom våra föräldrar och syskon. :D

Jag låter bara kritiken rinna av mig nu, vill inte lägga ned tid på sånt. Sambons mamma erbjöd sug att laga all mat och fixa om vi bjuder hit deras släkt någon helg, så det kommer väl sluta med något sånt, ändå fast vi helst inte vill. :/ släkten är nästan alltid värst alltså.

Vi har massor med kalk i vårt vatten också, men jag har i lite extra tvättmedel ( vi använder bara grumme tvätt hemma ) som det står att man ska göra vid hårt vatten och det fungerar super. De har även tvätt och skölj i ett.

Grumme kör vi här oxå. Eller Neutral. Men lite extra har jag inte testat. Det ska jag göra.

Apropå dop så ringde svärmor precis och sa att det blir 27/11. Jag bad ju henne fixa allt med dopet eftersom vi har lite annat att tänka på just nu. Så skönt!!

Usch Armani, vad tragiskt med din vän!

Sidan jag köpte kläderna från är just den som det länkades från tidigare, som sagt 50% på allt och mycket fina kläder :)

Ah vad gött att svärmor fixar dopet:)

Har faktiskt fått sambon att ordna med den biten jag tycker är jobbigast, nämligen ringa prästen och församlingshems föreståndaren (Han är lite mer lättpratad än mig :D)
Men allt annat kirrar jag.

Det blir några olika slags smörgåstårtor och fyra sorters cheesecake.
Tror ni det fungerar? Är lite less på standarden, prinsesstårta.
Det är gött med kontakter. Bästa vännen, även Oscars gudmor jobbar på café och ordnar med cheesecakerna(eller hur man nu böjer det ordet:D) och en annan kompis är bagare och fixar smörgåstårtorna :laugh:

Ni som har barn som inte sover hela nätter, hur ser era nätter ut? Ture kan sova en 5 timmar första passet, men sen är det mat var tredje timme som gäller. Dvs han äter 21.00, ca 02.00, 05.00 och 08.00 med lite variation. Ska man sen lägga till rätta och putta in nappen två-tre gånger så blir det rätt slitigt för mig. Tror inget skulle hjälpas av att han sov i egen säng, är övertygad om att jag kommer sova sämre eftersom jag då måste gå upp varje gång...

Varierar, ofta sover han "hela" nätter, då vanligen mellan ca 22 el 23 och ca 06.30-07-08. Sover han inte en hel natt kanske han somnar 21 el 22, vaknar 03, går upp 06 (vilket är natt såvitt mig anbelangar) somnar igen kl 10-11.

I spjälsängen har han inte mycket utrymme utan vi har bullat upp kanterna med täcket och en filt. Så vi behöver aldrig lägga tillrätta, han har bara ett litet dike att bo i. Vi har märkt att han sover mycket längre tid då och han sprattlar alltid när vi lägger honom för att kolla in kanterna (finns inga blir han orolig och vaknar).

Senast ändrad:

Vi har uselt samvete, har lovat ett födelseparty till släkten och enstaka vänner. Men tiden har långsamt snikit sig iväg. Vi får se till att ha ett snart. (undrans om han ens går i dopklänningen vi tänkte ta en bild i i alla fall :D).

Pappa muttrade surt att vi får komma förbi hämta kläderna han hade köpt i present. Gav mig jättedåligt samvete (helt rättmätigt dessutom, lovat är lovat, ynk.)

Senast ändrad:

Gillar name it o Pop, har fått mycket begagnat därifrån. Men vi har inte fått handla kläder ännu. Har två kusiner med barn som ligger runt året... och en farmor som älskar att handla barnkläder (där HM o Åhlens, Åhlens är bättre :)) Han har vääldigt pojkiga saker på sig ibland (men vägrar i alla fall lastbilar och sådant i tryck, allt i randigt eller prickigt, marin, beige, brun, grön (enstaka rosa köpt av mig)).

Det låter som mina nätter.. Nästan exakt. Jag tycker eg det är otroligt att man klarar av att göra något på dagarna. Det hade jag inte klarat innan om jag blivit störd i sömnen på det viset.

Men man börjar se lite sleten ut nu... Så fort hon sover försöker jag ju inreda i stallet. Sen sitter man bara här på kvällen o väntar på att hon ska nattmatas igen...
Försökte sova ut dag- sambon har semester men det räcker ju med ett pip från henne så är man givakt fast man inte måste... hihihi

Min tjej, som visserligen bara är 2,5 månad, somnar oftast mellan 22-23 på kvällarna och sover sedan till mellan 3-5 beroende på när hon somnade. Efter det vaknar hon varannan timme innan vi går upp vid 7.30 eller 9.30.

Emelie_R och Kaktusblomma, skönt att höra att det är fler som har det likadant även om det inte hjälper nån av oss. ;)

Jag är dock så trött så när jag nattar Ture vid 9 så äter han ca en halvtimme sen somnar jag nån gång vid 22. Det måste jag om jag ska överleva överhuvudtaget, kräver rätt mkt sömn i vanliga fall också. Nu går man väl på hormoner el nåt för det här är ju helt bisarrt. Tänk att man knappt sovit längre än 3 tim i sträck i typ 3 månader....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 193
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
43 994
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka