Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Så den går att sjunga? Skulle aldrig gjort den i alla fall. Läsa gick bra men jag var lite nervös. Den är så fin att när jag tittade upp på henne en sekund var det inte långt ifrån en tår...

Inser att det inte handlade så mycket om att vara en dålig förälder. För jag tror e g att hon skiter i vilket. Utan mest om omgivningens förhoppningar och förväntningar.

Känns som om vi inte gjort annat än att göra våra släktingar besvikna sedan T kom.

Vi har inte heller haft dop/namnceremoni ännu. Hade datum, men det fick avbokas pga sambons jobb, Har inte satt ngt nytt....

Oscars dop handlar bara om folket omkring oss.
Framförallt sambons faster som började dilla om att han kommer bli utanför i skolan om han inte döps.
Tjena liksom, 1800-talet saknar dig tantjäkel:grin:

Vad gulligt att hon blev så glad när du kom hem! :laugh:

Jag försöker begränsa andelarna rosa och blå kläder så att de inte är mer vanligt förekommande än andra färger. Lindex är rätt bra, tycker jag! Sedan får man leta runt, jag har handlat på internet rätt mycket - brukar kunna hitta ett fåtal plagg per butik som faller i smaken :p

Gillar också Lindex, de har fina kläder tycker jag. Annars gillar jag villervalla och ej sikke lej, om man vill ha lite färggladare plagg. H&M har en del i grönt o brunt som är helt ok också.

Våra släktingar blev så besvikna när vi gifte oss i hemlighet och berättade det lite så där i förbifarten när de var på väg hem efter en påsklunch..
.
Så vi bestämde oss för att ha en liten cermoni för att de inte skulle behöva bli besvikna även denna gång. Nu kändes det roligare att ha en tillställning. Det gällde våran dotter.

Vårat giftemål var mer "formel" för oss i och med att vi köpte hus. Vi hade redan då varit tillsammans i över 10 år då. I samman veva dog min far och innan han gick bort råde han oss att vi skulle gifta oss så att det inte skulle bli problem med huset ifall en av oss gick bort.
Samt att min mans föräldrar skilde sig och bråkade om allt, till poch med wokpannan. Då ville inte vi att den andre skulle behöva kämpa om VÅRA saker och tillgånga med den andres anhöriga. Utan det vi har byggt upp ska vara vårat. Alla besparinga och huset mm.

Senast ändrad:

Hmm, tycker ni Lindex och HM`s kläder är bra? Jag tycker de blir så hårda och har så dålig passform. Vi har ingen torktumlare och använder inget mjukmedel så det är väl därför. Har slutat köpa kläder som sitter närmast kroppen där iaf. Jag gillar mest Polarn o pyret. Name it tycker jag är ok. Lundmyr har vi rätt mycket oxå. Bäst tycker jag begagnade kläder är. Mjuka och goa. Fast vi har tyvärr inte så mycket begagnat som jag skulle vilja ha... Tycker om att känna på det jag handlar och då blir det svårt med tradera... Villervalla skulle jag vilja testa men just nu har vi kläder så vi klarar oss gott och väl ett tag så det får vänta.

Vi har inte heller torktumlare, och använder inget mjukmedel, men jag har inte märkt att det skulle vara något problem med H&M eller Lindex? Passformen är helt ok, det beror nog på vad ens bebis har för form hur de passar.

PoP är fina, men de har ju så yttepyttigt sortiment för bebisar, och de två mönster de har nu är inte så fina tycker jag. Håller med om att PoP har skönare tyg, men med tanke på att de är mer än dubbelt så dyra som H&M och Lindex så borde de ju ha bättre kvalitet.

Vi har annars mest begagnat, fått från kompisar och sen handlar jag en hel del i en begagnatbutik i närheten. Det finns ingen sån där du bor, myrorna eller liknande?

Finns det inga barnloppisar i närheten? Här har vi ett par varje höst och vår, Jättebra att fynda på!

Hua, jag tycker HM`s kläder blir som papper när man tvättar dem. Skulle väl kunna stryka dem men nja, det är jag nog för lat för. Och så tycker jag de liksom vrider sej när man tvättar dem oxå. Fast jag tycker inte om vuxenkläderna heller. Som du säger så är det klart det blir sämre kvalitet på tyget när de är billigare. Köpte partytoppar där förut, på den tiden jag var ut mycket. De används ju så sällan att det inte spelar någon roll.

Sen tänker jag lite så att det är ju rätt lätt att bli av medPop kläder om man sätter ut dem på annons och då får man ju tillbaka lite pengar. Och jag är så tråkig så jag har bara randiga och enfärgade kläder och övervägande rött och vitt så det passar ju bra med Pop. Och så passar vi på när det är rea.

Hmm, i vår pyttestad finns ingen begagnatbutik... Men jag har läst att det ska finnas en stor i västerås. Ska ta mej dit någongång. Men det tar nog ett tag för just nu har vi inget behov av nya kläder alls.

Jo, det finns klädbytardag två gånger om året. Det är kanon. Speciellt sen när det är dags för vinterkläder, då kan man göra riktiga fynd.

Det kanske beror på vad man använder för tvättmedel? Vi tvättar med Grumme, och då blir kläderna absolut inte som papper.

Andrahandsvärdet på barnkläder skiljer såpass lite mellan PoP och t ex Lindex (säg att man får 40 kr för en PoP och 25 kr för en Lindex) att jag tror det är svårt att få ut merkostnaden för PoP även om man säljer allt efteråt.

ahaaa.. kanske man skulle tvinga med sambon dit då, han är ändå skyldig mig en jättetjänst:d

om jag inte blandat ihop det så är det en på gamla hammarskolan nu på lördag, sen nästa lördag är det i IOGT-lokalen. Den brukar vara störst, men MYCKET folk...

Jag tänkte faktiskt på dig idag, att det va länge sen man hörde något ifrån dig och hoppades på att det inte hade hänt något! Åså hade det de :( Lider med er och framförallt din bästa vänn!

Men måste säga: GOSH va fina ni va tillsammans!! Gillar frillan på Milton! :love:

Tack, vad rar du är som tänkt på oss! Brukar själv fundera över de som är borta längre "perioder" härifrån och klart man oroar sig!

Tack, vi kände oss ganska fina när vi tog kortet, uppklädda som vi var :D Inte var dag man får gå på bröllop. Måste få skryta lite om min syster, det är hon som sytt klänningen!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 193
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
44 020
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter