Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Här hittade jag väpnarluvor i funktionsmaterial som man kan ha när man bär mycket. Funderar lite på nåt liknande. Just nu har vi en tunn toppluva, ett par tjockare strumpor och pappans stora fleecejacka runt oss när Iggy åker i sjalen. Men blåsiga och regniga dagar, vilket det nästan alltid är här på västkusten höst- och vintertid, känns det nästan lite för kallt.

Har köpt mig ett bärskydd, men tycker det är lite varmt än.

Hoppas namngivningen går/gick bra idag. Kan du inte berätta lite sen hur ni gjorde? Vi ska ha namngivning kombinerad 25-årsfest den 9:e och sitter just nu och filar på en "ceremoni".

_Saga_
Siveletto på söder.
http://www.sivletto.com/swedish.asp

Ia*
Åhléns. Till min brors stora förtjusning så hade de motorcykeltryck med texten ”Baby Chopper Crew”. Till min makes stora förtjusning så hade de Star Wars kläder. Till min stora förtjusning så hade de ”R for rebell”, ”rockbaby” och ”Born to rock & roll” tryck. Dessutom hade de små tossor som rutiga skor.

_Saga_
Siveletto på söder.
http://www.sivletto.com/swedish.asp

Ia*
Åhléns. Till min brors stora förtjusning så hade de motorcykeltryck med texten ”Baby Chopper Crew”. Till min makes stora förtjusning så hade de Star Wars kläder. Till min stora förtjusning så hade de ”R for rebell”, ”rockbaby” och ”Born to rock & roll” tryck. Dessutom hade de små tossor som rutiga skor.

Å till min stora förtjusning så har dom barbapappa kläder! :)

Undrar sa flundran hur man bedömmer om det är lagom varmt eller inte!
Vi delar ju täcke, jag och grynet, och vi liksom.. Samkör ju vår värme och det verkar lagom utan kläder på.
Kanske får bli mer sovkläder när det blir mer kyligt ute.

Känns hon lagom varm så är hon säkert det! Vi går på känsla :D

Till min brors stora förtjusning så hade de motorcykeltryck med texten ”Baby Chopper Crew”. Till min makes stora förtjusning så hade de Star Wars kläder. Till min stora förtjusning så hade de ”R for rebell”, ”rockbaby” och ”Born to rock & roll” tryck. Dessutom hade de små tossor som rutiga skor.

Å till min stora förtjusning så har dom barbapappa kläder! :)

Hehe, precis de kläder som jag varit och svurit åt nu! :D Men till slut fick jag ihop nästan en komplett 68-garderob utan sådana och som inte heller består av enbart randigt. Ska se om jag kan ta ett samlingsfoto och lägga upp sen :D. E känner sig i alla fall väl (klädmässigt) rustad för Stockholmsmammeträffen nu! :D

(Köpte en overall också. I storlek 68. Den var stooor. 74 var ännu större :eek:)

Japp, jag visste inte om man fick skriva ut adressen så jag tänkte att man kunde googla om man var intresserad. Mina fynd därifrån var:
DSCN9922.JPG

Jag gillar ju iof rosa, men resten av kläderna var könsneutrala. I bodysuiten hon har på sig står det dock flick i av någon anledning.

Vilken sida var det du hade beställt ifrån? Vilka fina kläder =)

Kl

Har varit borta härifrån några dagar. Fick ett så jäkla jobbigt besked häromdagen. Min bästa vän har fått cancer igen 23 år gammal.. mår inte nåt vidare bra just nu och tänker på detta hela tiden. Vi var ute och red härom dagen, samma dag som hon fått beskedet. Pratade massor, grät och skrattade en del.. Man vet liksom inte riktigt vad man ska göra, hur man ska agera eller någonting. Är skiträdd och jag kan knappt föreställa mig hur hon känner, eller hennes sambo, syster och föräldrar..... Usch och fy, skönt att få komma in här, läsa, surfa runt lite och göra något annat.
Dessutom är jag gräsänka sedan i fredags och ända till nästa lördag eller söndag då min sambo är i Norrland och jagar. Så mycket ensamtid och ältande blir det just nu..

Såg att många av er hade slängt in lite nya bilder på småttingarna, det måste jag med göra såklart, i den nya tråden och allt (inte klokt vad vi skriver!).
Denna togs igår innan vi for på bröllop =) Synd på kräk-lasen runt halsen, men han hade precis ätit och jag ville skydda hans fina kläder lite iaf ;)
41199_1473977300906_1577893648_1113661_4946185_n.jpg

Åh nej, fy va jobbigt :cry: Varför måste sådana sjukdomar finnas?! Hoppas verkligen det går bra för din vän!

Vad stor Milton är!!!
Hänger på och lägger in 2 bilder på min lilla skrutt :love:

DSC01796.jpg
Han bara älskar sina händer....svårt att få en bild då han inte har dom i munnen, men visst går det....
DSC01790.jpg

Senast ändrad:

Beklagar med din vän och hoppas att allt skall reda ut sig.
Ibland är inte livet rättvist och ens egna bekymmer känns med en gång mycket fjuttigare.

Det blev en hel del :D, men nu räknar jag med att bara behöva skaffa lite småsaker de närmaste månaderna... Storlek 56 hade han nog i 3-4 månader i alla fall, och sedan har vi hoppat över storlek 62!

Jag tänkte faktiskt på dig idag, att det va länge sen man hörde något ifrån dig och hoppades på att det inte hade hänt något! Åså hade det de :( Lider med er och framförallt din bästa vänn!

Men måste säga: GOSH va fina ni va tillsammans!! Gillar frillan på Milton! :love:

*kl*
Armani, en kram till dig och din kompis.

Emmah.S, Gillar minen på andra fotot :)

Nu en annan skitsak, hur ofta bajsar era skruttisar? Sen jag började med smakisar så går det jättelänge mellan mot innan då det var minst två ggr per dag. Förra lördagen kom det stenhårda kulor först och sen världens lass. Sen i Onsdag , och han har inte bajsat sen dess.
Har bara ammat sedan onsdagen och gett katrinplommon och laktolose. Men inget händer...han har inte direkt ont men är orolig, ibland skriker han och så smäller det till men det är bara luft.
Är lite sur på bvc, jag ringde henne i onsdags och hon lovade att ringa på fredagen vilket hon inte gjorde. :mad:

Herregud vad hår han han! Haha, helt bedårande min han fick till på sista kortet också. :)

Armani_: fy vad hemskt! Stackars, stackars din kompis. :( fick ett förtvivlat samtal från min bästa kompis i torsdags, hon hade varit på återbesök för en operation av hudcancer hon gjort, två gånger i ansiktet, och nu fick hon reda på att det spridit sig igen. Hatar att det är så lite man kan göra. :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 193
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
44 118
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 282
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka