Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Aha, tack, det ska jag kolla upp.
Ja, det är inte eldat på väldigt länge så risken är väl att vi behöver åtgärda något. Hoppas hoppas inte!

det är säkert inget fel på dom!

Nu ska jag börja plocka ihop och snart bege mig hem igen, det känns konstigt att vara utan Théa sen halv sju imorse men har gått jättebra!
.....ska väl inte säga för mycket, kanske är hon hemma och skriker just nu ;D men det tror jag inte.
Dags att amma iallaflal när jag kommer hem, ena bröstet är jättehårt kan jag lova..

Aha, tack, det ska jag kolla upp.
Ja, det är inte eldat på väldigt länge så risken är väl att vi behöver åtgärda något. Hoppas hoppas inte!

Vi fick plocka ner hela ena kakelugnen och bygga upp den igen och dra nya rör genom hela skorstenen. Kostade många kronor... Har 2 kakelugnar och en vedspis, eldade mkt förra vintern men ändå drygt 4000 kr i el. Men då räknas ju värme i sadelkammare, lyse i stall osv med. Och varmvatten!

Totalsumma 3000 kr.............. och då är inte är inte mössor, tossor och vantar medräknade. Sen har vi ju redan en tunnare åkpåse så nu ska vi nog klara vintern! :angel:

Hehe, vi har inte ens påbörjat vinterinköpen... Med undantag för de fina tossorna som anlände i fredags!

4000_200993715242483211.jpg

Så slipper han bli kall om fötterna när han åker sele :laugh:

Mmm, jag är rädd att det kan bli så här oxå. Men min underbara far lyckades fixa så vi har amorteringsfritt första tre åren så vi ska kunna rusta så mycket som möjligt. Så jag hoppas det ska finnas utrymme i budgeten utan att vi ska behöva få ont i magen.

Vi behövde inte göra något hos oss- och ändå bytte vi till en kamin med större effekt så har du tur så :)
Såna eldbriketter som brinner länge har jag inte provat men här hemma brukar vi lägga in en stor bit i bok i slutet- då håller det ganska länge o kaminen är ljummen på morgonen för det mesta :)
Kakelugnar har väl iofs tyvärr inte speciellt stor eldyta va? Vi får ju in 50cm bitar i vår och det är skönt. Både när man klyver och eldar. Synd det skitar ner så mkt bara- behöver jag säga att Ikeapåsarna är det bästa jag har hittat att förvara i?

Vilka fina :) Måst egenast in o botanisera i den shopen ;)

Oregano- jag kommer nog också ha ett par overaller innan vintern är slut... hihihi
Ännu så länge har hon fått en ganska trist fleeceoverall av svärmor- den blir bra i stallet :)
Sen har jag en hello kitty lurvjacka och täckväst :)
Vet inte vad hon ska ha på benen bara :crazy:

När hon sitter i selen brukar jag kränga över en "påse" med armar på- den är inte så fin men superbra- tänk pyjamaspåse.
Armarna trär jag i spännet för huvudet :)

De höst/vinterinköp vi gjort hittills är tunna "vantar" tjocka tossor och en mysig fleeceoverall.
Sen fick vi en tjock fleeceoverall med som jag tror blir bra.
Har dessutom en åkpåse(mjukliften), min gamla tjocka åkpåse :love: inte så snygg men lite kul, och såklart ett fårskinn...
Hon lär ju inte precis gå i vinter då hon är född i maj. O en söt tjock mössa förstås :angel: kanske får komplettera med tjockare vantar.
Tycker det är så svårt med storlekarna så behövs något annat tar vi det då :)

*kl*

Jisses vad ni har skrivit, har inte vart här sen i torsdags så jag hade lite att läsa igen :D

Ser att ni diskuterat vinterkläder! Vi hade sån tur att en gammal klasskamrat till sambon va förbi förra veckan, dom skulle lämna lite kläder...En banankartong och en konsumpåse FULLA med kläder från srtl 68-80, bla en overall i 74 *katching* PERFEKT! Vi har haft ruggig tur när det gäller kläder, jag har köpt kläder för max 500:- till Theo! Sen har jag önskat mig (åt Theo) tossor i skinn fodrade med fårskinn :love: Får väl se vad tomten kommer med :angel:

Nån som börjat fundera på sittvagn? Jag blev väldigt förtjust i Emmaljungas Scooter! Gillar färgerna Offroad/Red & Pro Coffee

EmelieR: Du får ditt skinn i veckan! Sorry att det tar sån tid men det har vart på mkt förberedelser inför marknaden i veckan!

Nja, jag får lite ångest när jag tänker på att slänga upp liggdelen på vinden ta ner sittdelen istället :grin:
Han är ju bara en liten, liten bäbis. Såna ligger i liggdel. Punkt slut.
:D;)
Nä, men ett par månader till får han gott nöja sig med korgen. Eller tills han visar intresse för att sitta, men nu somnar han på en gång i vagnen.

Suck! Jag tror jag vinner dagens jubelidioti pris:crazy:
Oscar brukar tycka om när jag spelar för honom.
Pluggade in keyboarden i väggen, med fel kontakt självklart.
Surrade bara till i den å den stendog :cry:
12v istället för 9v..

Har storstädat hela huset i tre dagar nu. vi ska ha namngivning i morgon. Så hoppas det inte regnar... Vi har inte plats för alla 35 som kommer då. Dessutom skäms jag lite, vi har inte planerat något direkt. Tänkte bara berätta vad hon heter och vad namnen betyder. Sen läsa en dikt och berätta om att hon var förtidig och vad hon vägde.Räcker det?

Sen har jag bakat mockarutor med rosa cocos. Sockerkaka. Drömmar. någon syltkaka och fixat lite risbräck till de som inte tål mjöl. Tänkte även baka chokladbollar och brysselkex nu om jag orkar. Vi ska bara bjuda på kaffe. Duger det på kakbordet eller ska jag göra något annat än chokladbollar, det kanske är lite mycket dagis???

Dom var jättefina! :love: Var har du köpt dom?

På babyshop.se! De har galet mycket grejer där, men prisnivån kan vara lite ansträngande... De där tossorna finns i alla fall i flera mönster att välja mellan, men de vi har valt är såklart de finaste ;)

*KL*

Idag har jag och E hejat på sambon som sprang halvmaran. E skötte sig kanon hela tiden! Han åkte mest med i manducan, det är fantastiskt att ha den :laugh:

När hon sitter i selen brukar jag kränga över en "påse" med armar på- den är inte så fin men superbra- tänk pyjamaspåse.
Armarna trär jag i spännet för huvudet :)

Aha! Men behöver hon inte ha något på armarna också? De små händerna blir fort kalla tycker jag, E brukar få ha dem i mina armhålor då, på äkta lumpenmanér ;)

*kl*

Jisses, jag tror det börjar sjunka in nu. Vi äger gården... På riktigt... Alicia och Oskar ska bli bondungar...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 195
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
44 195
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka