Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Maah, vad sjutton ska jag göra åt det.... Vill verkligen inte att hon ska göra det. Får fortsätta försöka byta den mot nappen...

...och på tal om mitt barn, nu har hon sovit 4 timmar i vagnen och vägrar att vakna! Jag petar på henne, hon tittar på mig, ler och vänder på huvudet och fortsätter att sova. Jag som skyndade mig att mocka för att hinna det medan hon sov.
Nu har jag ställt in vagnen och hoppas att hon ska vakna av mitt frenetiska knapprande på datorn :devil:

"Stopp och väx"? Jag har ingen aning... på glada 50-talet lindade man tummen i gasbinda och hade sockervatten på nappen :o

Hmm, mja vi får väl se vart det tar vägen om vi behöver vidta några åtgärder :)

Känns lite hånfullt faktiskt. Visst har det varit skönt att kunnat ha 4 timmar för mig själv (mannen på fiske hela helgen) och hunnit prata i telefonen och surfa men jag får nästan lite Isabella-abstinens!

Ja precis, det kanske ger sej naturligt.

Det är synd att man inte vet innan hur länge de har tänkt sova så man vet vad man kan hinna göra...

Lite jobbigt när dom bestämmer sig för att sova länge på kvällen, M gjorde det igår... fick väcka henne (tog sin tid) vid 22 för att mata men sen vaknade hon ändå 02 för att äta, brukar annars sova till 05.
Vid 02 somnade vi båda i soffan, jag satt och sov :D och hon med bröstet i munnen så hon var nöjd hon ;)
men hela natten var lite knasig när hon sovit så länge på kvällen.

Mikaela vill inte heller ha nappen, hon använder hela handen... och smackar högt och tydligt :D
vi petar oxå in nappen och tar bort tummen för vi vill inte att hon ska suga på tummen.
Nappen spottar hon ut och med den hela tungan :D

Lite jobbigt när dom bestämmer sig för att sova länge på kvällen, M gjorde det igår... fick väcka henne (tog sin tid) vid 22 för att mata men sen vaknade hon ändå 02 för att äta, brukar annars sova till 05.
Vid 02 somnade vi båda i soffan, jag satt och sov :D och hon med bröstet i munnen så hon var nöjd hon ;)
men hela natten var lite knasig när hon sovit så länge på kvällen.

Hon somnade igen kl 21 :banana: vaknade lite när jag gick och lade henne i sängen och såg jätte pigg ut, gav henne nappen och höll hennes hand och strök över den med fingret och max 2 minuter senare så sov hon igen :) Nu får vi se om hon sover till 7 som vanligt!

Natti natti

Härligt, hoppas ni får en vanlig natt då :)

Här somnades det ca 22 ikväll, hoppas hon sover som hon brukar till 05 sedan några timmar till efter matning då.

Jag borde nog med sova, känner mig konstigt slut ikväll... är tyvärr inte direkt trött bara!

Och jag väntar på att <e ska äta en gång till innan jag somnar. Sen äter hon ändå 2ggr till innan 8 imorgon bitti... Hur får jag henne att äta mer per gång...
Jag börjar bli avundsjuk på alla er ;)
Fast sover gör hon jättemycket. Lägger henne mellan 19-21 sen sover hon till 8 dagen efter förutom att hon vill ha mat...

Jag sitter ännu uppe... hmm inte särskilt smart!

M äter ganska länge varje gång och ganska ofta på kvällen, brukar göra som så att hon får äta tills hon slumrar till då byter vi sista blöjan då vaknar hon till så då äter hon igen, sen sover hon mellan 5-7 timmar oftast, sen äter hon sen sover hon oftas 2-3 timmar till :)
Vi är nog lite bortskämda här. Och då har vi typ inga rutiner...

A har sovit sedan sju och vaknade nyss. Vi får väl se vad det blir för natt... Själv har jag tittat på Lasse Lindroth :love: på youtube och druckit champagne.

*kl*

Till er Manduca ägare.
Sök på Manduca på YouTube. Där kommer det upp massa klipp om hur man får upp dem på ryggen och höften.
Fast ni kanske redan kollat där och att det är jag som är lite efter:D

Ia* Grattis till huset igen! Vi väntar på massa bilder sen då :bump:

A har sovit sedan sju och vaknade nyss. Vi får väl se vad det blir för natt... Själv har jag tittat på Lasse Lindroth :love: på youtube och druckit champagne.
Jag skojade igår och sa att vi också skulle dricka champagne eftersom mitt efternamnsbyte äntligen gått igenom. Fem veckor tog det!! :devil: Men sen när han kom hem var jag bara arg och sur som ett åskmoln... :o På förmiddagen mailade min ersättare på jobbet och behövde ha några filer som jag hade på min dator. Så det var bara att plocka fram jobbdatorn och sätta igång den. Men det var inte det lättaste. Först funkade inte VPN, så jag kunde inte koppla upp mig mot jobbet och var därför tvungen att höra med dataavdelningen vad som var fel. När jag väl kom in så kom jag ändå inte åt servrarna. Dataavdelningen igen och när jag väl hade kopierat filerna hon behövde och lagt dom tillgängliga för henne hade det gått 6 timmar!! På den tiden hade Vilgot hunnit bli rejält arg på mig och var jättejobbig - med all rätt... :crazy: Så när mannen äntligen kom hem var jag rätt glad att få avlastning, men fortfarande arg. Det gick dock över senare på kvällen då jag fått lite godis i mig! :D

Jag hade förresten 2312 nya jobbmail, slå det om ni kan! ;)

kl

Nu sitter jag på jobbet för första gången sen 9/4 och det känns inte som jag varit borta en minut :D Jobbar som administratör/bemanningsassistent på en kommun..
saknar redan min älskling, hoppas hon är go och glad med sin far!

11/9 idag och 9 år sen WTC föll till marken.. Tänker på dom som dog och deras familj idag!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 195
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 289
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka