Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

pict0286_106729898.jpg

Lilla Fnul, 4 månader 4 dagar.

Japp, första kom på tremånadersdagen och den andra några dagar senare. Nu har hon börjat gnaga på bröstvårtan när mjölken är slut... :crazy:

*kl*

Usch! Nu är jag helt skakig!
Min tax är epileptiker, men har inte anfall så ofta och inte så kraftiga anfall.
Men nu så hade han ett riktigt grand mal:cry:
Han fick inte någon luft, så jag fick blåsa i nosen.
Ingen ep-medicin kan jag ge honom pga hans levervärden.

Men nu så leker han med min andra hund, så han är inte slö efter anfallen, det har han aldrig varit. Ruskar av sig och undrar varför jag är ledsen.

Var detta den senaste BF listan? Saknade den i början av förra tråden.

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke

14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka

17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka

25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 11/5 en flicka

12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5 - Emmah.S - första barnet, födde 23/5 en pojke,

16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
24/5 - Magzzan, första barnet - födde 28/5 en pojke
27/5 - Armani__ - första barnet - födde 28/5 en pojke

Juni

7/6 Macken22 - Första barnet - Födde 27/4 en flicka
21/6 - Western_Ivy - första barnet - födde 10/5 en flicka

13 st pojkar
9 st flickor

7/6 Macken22 - Första barnet - Födde 27/4 en flicka

La till mig på listan, jag ser mig som en vårmamma fast hon skulle kommit i sommarmånad :)

Senast ändrad:

Delvis kl
Vi skulle kanske baka om listan efter födelsedag istället för beräknad förlossning.

AKB
Fy vad obehagligt!

Aaricia
Jupp. Riktigt pussvänliga kinder. Du har rätt i att hon är ganska rolig att fotografera. Hennes känslor kommer fram väldigt tydligt i bild.

Uva
Glömde att skriva detta tidigare. Jag och maken kollade på bilderna på lilla dockan. Det är ofattbart att föreställa hur otroligt traumatisk er resa måste ha varit.

Kn och svar till ngn

Jag tycker att det är ett sorts moraliskt dilemma.

I en annan tråd så stod det om en människorättsorganisation som stängde en fabrik med barnarbetare, problemet var bara att barnen inte fångades upp, nu var de inte bara fattiga, utan också var deras möjlighet till inkost och bostad borta. De fick ägna sig åt tiggeri och prostitution.

Samma sak skulle kunna inträffa om alla vägrade köpa produkter gjorda av barn ->fabriker stänger osv.

Detta är inte enskilda konsumenters ansvar, ansvaret bör ligga på dessa länders styrande personer.

Surrogatmammor är ju åt samma håll, fast mer på individnivå. Det kanske är så (troligtvis är det så) att ett surrogatbarn kan ge familjen så mycket pengar att de har råd med skolgång för ett biologiskt barn.

Fruktansvärda sanningar. Och verkligen något att ta tag i för styrena i dessa länder

Håller med, det är så svårt.

När det gäller att göra ngt annat för en fattig kvinna. Jag tror det är jättesvårt att få en amerikan eller en svenska att ge en fattig kvinna i Indien ett par hundra tusen (vilket jag gissar att det gäller?) eller mer bara som välgörenhet.

Men jag håller med om att det är ett moraliskt dilemma, väldigt svårt. Jag anser bara inte att jag kan ha en åsikt om att det är ondska. Jag vet för lite och den bit av ett program jag såg om fostermödrar i Afrika var mer positivt. De träffade inte familjen så mycket (inte bra) men hade väldigt bra vård med bra mat osv. Det hemska är väl att de tog så väl hand om sig som de aldrig gjort för sina egna barn. Det är inte så kul.

kn:

Mabuse: Det var det här jag tyckte var patroniserande, det var självklart säkert inte så du menade.

Och hur kan du veta att de inte hade haft det bättre utan pengarna?

Det blir så konstigt att vi här kan säga säkert att en hel mängd familjer har fattat fel beslut. Det är inte heller helt säkert att fadern i familjen är en dålig människa bara för att de är fattiga, eller för att de är medlemmar i en viss kultur. (även om det självklart kan vara så)

Det är bara för att jag läst på om bistånd, kurs och intresse. Det blir så ofta väldigt fel. Fel jordbrukshjälp som förstör jorden, fel brunnsborrning ger giftigt arsenikvatten, gåvor i form av mat går till rövarbaroner säljs i fel distrikt och slår ut jordbruket osv. Bistånd är jättesvårt. Det är jättesvårt att förbjuda barnarbete (som är förfärligt) utan ännu mer förfärliga konsekvenser. Det är svårt att veta vad en familj behöver de vet antagligen ofta bäst själva. (Jag är såklart inte emot getter o smålån o utbildning av lokala jordemödrar i läkarkunskaper osv småskaligt och självbestämt, svårare att gå helt fel.)

Jag tycker inte att det är bra för de fattiga att få pengar för att vara gravida. Jag vet bara inte hur man ska kunna åtgärda det utan att det blir ännu mer fel för alla parter. Förbud är nog fel väg tex. Så jag tänker tvärtom helt enkelt, inte -det är riktigt illa det måste bort utan, -det är riktigt illa men går det att få bort utan att öka skadan?:crazy:

Äsh det här är säkert färdigdiskuterat nu i vilket fall, i så fall ignorera, ville bara svara.

*kl*

Igår var vi hos en jurist och skrev testamente. Blev uppskickade av banken eftersom vi inte är gifta, har ett gemensamt och ett inte gemensamt barn och nu skaffat hus. Så nu har vi gjort så gott vi kunnat om något skulle hända. Vi har även tagit försäkringar på lånen till huset. Det känns skönt att ha det avklarat.

Det är väl jätte bra att ni har gjort det :) måste kännas som en bra trygghet. Försäkring på lån är det att man ska ha råd att bo kvar om en blir t.ex. arbetslös eller går bort?

Ja, den kostade 60 kr i månaden för mej och löser bort hela lånet för sambon om jag dör. 77 kr för honom. Priset beror på hur gammal man är.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 197
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 321
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka