Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Hua, jag hade en katt när jag var liten som hade det. Det är väldigt obehagligt! Typiskt att han inte kan medicineras pga levervärdena...

Igår var vi hos en jurist och skrev testamente.

Tummen upp på den.

Det kan vara en idé att skriva önskad vårdnadshavare om, gud förbjude, det skulle hända er båda något. Då står det på en plats som garanterat kommer att hittas.

Ja, den kostade 60 kr i månaden för mej och löser bort hela lånet för sambon om jag dör. 77 kr för honom. Priset beror på hur gammal man är.
Det var faktiskt inte så farligt. Har för mig att det var betydligt dyrare när banken tjatade på oss om det sist. Men jag antar väl att det har med lånets storlek att göra, eller går det på annat också, eftersom din sambo betalar mer?

Nej förresten, det jag tänker på är nog om någon skulle bli arbetslös. Då går banken in och betalar räntorna. Och det var betydligt dyrare.

kl
Vilgot kan sitta! :love: Man måste vara med och stötta om det behövs, men upp till någon minut kan han sitta helt själv och leka med leksak utan att tippa åt något håll. Stora killen! :love:

ostergarden

Priset beror på kön ålder (tjejer är billigare) försäkringsbelopp och försäkringstagarens aktuella beräkningstaganden vid omräkningstidpunkten (det ni:confused::crazy:)

Där var Ture 3,5 månad, bilden tagen nu på morgonen. Fredagsfin då vi ska åka oh fixa pass idag! :)

Vi har också försäkring på våra lån. Sambon betalar drygt 100-lappen och jag något mindre. Han konstaterade igår att de kommer tjäna pengar på oss om vi lever tills vi blir 75! Men det känns som en billig trygghet om det händer den ena något!

Åh stora killen :D

Förresten är det några bebisar här som kan vända sig från rygg till mage och vice versa?

När börjar de göra det egentligen? Iggy har inte visat minsta tendens till att vända på sig. Han har däremot upptäckt sina fötter så dem har han allt som oftast i händerna och försöker få in i munnen :laugh:

Åh stora killen :D

Förresten är det några bebisar här som kan vända sig från rygg till mage och vice versa?

När börjar de göra det egentligen? Iggy har inte visat minsta tendens till att vända på sig. Han har däremot upptäckt sina fötter så dem har han allt som oftast i händerna och försöker få in i munnen :laugh:
Första gången V gjorde det var när han var drygt 3 månader, men det var någon enstaka gång bara av ren tur och sen inget mer. Nu kan jag hitta honom på mage ibland om jag lämnat honom ensam i gymmet ett tag. Han kan vända sig om 5 ggr på en dag, sen går det typ två veckor till nästa gång, så det beror nog lite på humöret. Han måste kämpa bra mycket innan han klarar det.

V har däremot inte hittat sina fötter än!

Alicia har vänt sej från rygg till mage några gånger i gymmet. I sängen däremot gör hon det hela tiden. Åt andra hållet, från mage till rygg gör hon det oftare när hon ligger i gymmet. fötterna hittade hon för några veckor sedan så nu är det jättesvårt att få på henne blöjan :) för då ska hon bara ligga och hålla i fötterna.

Oh ja, här snurras det för fullt. Särskilt när vi byter blöja :D
Sen 3-4 veckor tillbaks åt båda hållen. Men han har vänt från rygg till mage sen hur länge som hellst, jag är dum som inte skriver ner sånt:grin:

Han har sen nån dag tillbaks börjat stoppa stortån i munnen med, så sött :love:
Men en mindre bra sak är att börjat suga på tummen. Tappar han nappen och om man inte är blixtsnabb med att stoppa tillbaks den så åker tummen in.

Alicia oxå. :( Suger på tummen alltså. Tar ut den och sätter in nappen istället när jag ser att hon gör det men ibland spottar hon ut nappen och sätter in tummen igen...

Första gången V gjorde det var när han var drygt 3 månader, men det var någon enstaka gång bara av ren tur och sen inget mer. Nu kan jag hitta honom på mage ibland om jag lämnat honom ensam i gymmet ett tag. Han kan vända sig om 5 ggr på en dag, sen går det typ två veckor till nästa gång, så det beror nog lite på humöret. Han måste kämpa bra mycket innan han klarar det.

Oh, jag tog för givet att "alla andra" både hade vänt sig och hittat fötterna, nu blev jag nästan lite glad nu ;). E gjorde ett ganska bra försök att vända sig från rygg till mage för några veckor sedan, men efter det har det varit veckor av ingenting. I förrgår vände han sig två gånger, men nu får vi väl se hur lång tid det tar till nästa gång... När han lärde sig att lyfta huvudet ordentligt på mage trillade han till rygg några gånger för att det tunga huvudet kom så högt upp :p, men han kan inte vända sig åt det hållet med flit :p. Fötterna har han inte heller hittat än. Att sitta själv känns långt borta, imponerande av V! :laugh:

Här om veckan var vi i alla fall hos sjukgymnasten och fick konstaterat att han ligger inom normalintervallet för sin korrigerade ålder motoriskt sett, då var det framför allt magliggandet som vi inkasserade poäng på :)

hmm ska man öva på det här med att vända sig till mage och tvärtom? Eller kommer det när det kommer? :confused: Enda gången han kommer över på sidan är när han välter över när han har fötterna i munnen :laugh:

Knapplånar mig själv...

Vad roligt att se bilder på era små!

Svartfot - hon är söt som socker :love:. Vore det inte för att det verkar omständigt att ta hand om två bebisar samtidigt så skulle kidnappningsrisken vara överhängande! Hur mycket äter/ammar hon nu, när du börjat plugga?

Western_Ivy - vad hår hon har! Uppskattat med babysim?

_saga_ - vilken liten ryttare! Vad är det för häst? Hon ser stor ut på den jämfört med vad E gör på de bilder jag har på honom när han sitter på min islänning!

viv - jag diggar minen på första bilden :D. Och E har en likadan pingvinbody, men den är för stor för honom än!

EmelieR - jag trodde din bebis skulle vara en rosa liten ödla, vem har du stulit den där skönheten i vitt av? ;)

Ia* - tänder :eek:. Hon verkar vara en tidig tös!

AKB - det verkar ha varit en utmattande arbetsinsats :D

Michellan - vilken söt frisyr! Mest hår mitt på huvudet? Tycker så synd om er med operationer och allt, här håller vi alla tummar för att det ska gå bra!

Cyllene - vilket litet modellämne du närt vid din barm! :D (Eh, på tal om Karl-Bertil Jonsson alltså ;))

Jag och sambon har dealat om att inte lägga upp bilder på E publikt, men om någon vill översköljas av bilder en masse på skönheten, hela vägen från vaggan till... ja, inte graven då, men nutid, så är det bara att PM:a för adress och lösenord till hans alldeles egna blogg :)

Säger som AKB, det kommer när det kommer. Man kan försöka visa dem lite genom att lägga åtråvärda leksaker så att de måste vrida på sig för att komma åt dem, men jag vet inte om det gör någon skillnad i slutändan?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 197
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 321
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka