Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

knapplån

Andra arbetsdagen! Vilket betungande jobb jag verkar ha va? Händer ingenting! Brukar ha att göra så det sprutar ur öronen, men alldeles lugnt.
Det känns spooky att sitta ensam i vårt stora kommunhus, fy det är lite läskigt faktiskt!

Igår när jag kom hem och Théa såg mig, blev hela busungen överlycklig! Skrattade och viftade med armarna ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH:love:
JAG ÄLSKAR MIN DOTTER!!

Från en sak till en annan..
Varför envisas alla barnaffärer med att allting ska vara rosa?! Jag är så jävla trött på rosa kläder! Det är gulligt, men måste ALLT vara rosa? Nej.
Jag måste hitta nånting roligt till T utan rosa i.

Från en sak till en annan..
Varför envisas alla barnaffärer med att allting ska vara rosa?! Jag är så jävla trött på rosa kläder! Det är gulligt, men måste ALLT vara rosa? Nej.
Jag måste hitta nånting roligt till T utan rosa i.

Vad gulligt att hon blev så glad när du kom hem! :laugh:

Jag försöker begränsa andelarna rosa och blå kläder så att de inte är mer vanligt förekommande än andra färger. Lindex är rätt bra, tycker jag! Sedan får man leta runt, jag har handlat på internet rätt mycket - brukar kunna hitta ett fåtal plagg per butik som faller i smaken :p

Ingen aning, jag har hittills kört en tunnare mössa och sen antingen stickad kofta med huva eller munkjacka med huva ovanpå!
Hojta till om du hittar nån sån..

Vad menar du? Att du vill ha en luvtröja? Helt vanlig? Jag tycker alla tröjor har luva...
Ang alla rosa kläder... Pop har ju jättemycket och i stort sett inget rosa.
Jag har ganska mkt kläder utan rosa fast att jag är galen i det själv :)
Lila, gult, rött&vitt....

Nej jag tänkte på rånarluva :)

Varför lyckas inte jag hitta fina kläder utan rosa i?! Förvisso har jag inte varit inne i stan utan mest i mindre H&M, Lindex, Kappahl och där är det mesta rosa.

kl
Vi har köpt en mössa från PoP och den går ju ner på sidorna, knyter man under hakan så blir det nästan som en "rånarluva". Vet att jag hade en rosa rånarluva när jag gick på dagis *nostalgisk*

Isabella har nog mycket vitt med olika tryck, inget "baby-rosa" utan har hon rosa är det ceriste. Skit nu ljög jag, kom på att min mamma har köpt en rosa, stickad tröja åt henne. Handlar gärna lila kläder och hade gjort det oavsett kön. Gillar H&M's enfärgade bodysar för då kan man få alla färger utan tryck. Gillar KappAhl's "kax" så kan man få randigt i alla färger (gäller även lindex).
Igår kom jag hem med en tigerr-pyjamas :D

På tal om pyjamaser, använder ni det varje natt? Menas pyjamas som bodysar med ben?
Sover era barn i era sängar eller i egen säng?
Ibland funderar jag på att låta Théa sova med pyjamas, men jag är lite Théaberoende och njuter av hud mot hud..:o

Bellans pyjamaser har knappar från hals och hela vägen ner på ena benet, nån har väl ner för båda benen så jag vet inte om man kan kalla dem för body? Sparkdräkt-aktigt kanske?
Hon använder pyjamas varje natt, sover oftast i egen säng för då sover jag bättre när jag kan röra på mig som jag vill utan att vara orolig att rulla på henne. De kvällar hon har svårt att komma till ro ligger hon bredvid mig och somnar snabbt som en klubbad säl.

Vad fina de var! Misstänker dock att 90 är för stort, även om E har stort huvud...

På tal om pyjamaser, använder ni det varje natt? Menas pyjamas som bodysar med ben?
Sover era barn i era sängar eller i egen säng?
Ibland funderar jag på att låta Théa sova med pyjamas, men jag är lite Théaberoende och njuter av hud mot hud..:o

Stackars E brukar sova i body eller bodysuit, han har inga pyjamaser som passar just nu. Tänkte dock införskaffa det nu, för det börjar bli lite kyligt om nätterna...

E sover i en egen liten bädd på en säng bredvid vår. När han hade den gamla typen av andningslarm fick han inte samsova, och nu har vi bytt till platta och då måste han ju såklart ligga på den. Vi körde mycket hud mot hud när han var mindre, men numer blir det bara alldeles för galet varmt!

Undrar sa flundran hur man bedömmer om det är lagom varmt eller inte!
Vi delar ju täcke, jag och grynet, och vi liksom.. Samkör ju vår värme och det verkar lagom utan kläder på.
Kanske får bli mer sovkläder när det blir mer kyligt ute.

Jag har ett andningslarm till Théa som gör att man kan samsova, alldeles underbart!

Här samsover vi också, både jag och iggy sover jättedåligt annars. En pyjamas och en tunn filt har han på sig och jag tycker han verkar vara lagom varm. Ibland ligger han under mitt täcke men det blir hiskeligt varmt efter ett tag.

Ja egentligen säger dom väl att små barn inte ska sova under täcke utan hellre en tunnare filt, men jag har inte lyckats få till det ännu eftersom vi ligger mot varandra, hud mot hud.
T sover alltid på sidan, eller sid-rygg-läge, men jag är rädd att hon ska hamna på mage om vi inte ligger som vi gör nu dvs mot varandra.
Hon är så rörlig!

Vi får se om jag försöker lägga henne i sin egna säng nu i höst, iallafall några timmar på kvällen eller morgonen, men bara tanken att inte snussa på hennes huvud hela natten gör mig galen. =/

kl
Jag har fastnat lite för klädmärket parvel. Hyfsade kläder med lite rockigare stil. De har även en kopia av pop overallen fast i flera färgvariationer. Tror dock att vi köpt alla kläder på ”killavdelningen”. Det är ju där alla snygga och roliga kläder finns. Ingen av oss gillar rosa och klänningar är så opraktiskt. Mycket eftersom vi alltid bär henne i sjal eller sele.

Vi var i en ”rockabilly” affär för ett tag sedan. De hade helt underbara barnkläder men tyvärr låg de helt utanför vår budget med en föräldraledig och en studerande.

På Åhlens :)
Jag kan tipsa om Grodis och jag, de har utförsäljning av danska barnkläder då butiken upphör, 50% på allt :) Jag kan visa mina fynd sen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 195
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
44 182
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka