Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Har Ture hos mig också och vet inte om jag skulle kunna sova utan honom nu. Inte för att jag sover bra med honom i sängen heller, men jag intalar mig att jag skulle få ännu svårare att somna om på nätterna om jag tvingades gå upp till en säng hela tiden.

Nu har Ture börjar leta efter sina fingrar (inte hittat tumme) i sömnen så han välter runt mot mig hela tiden. Eller om det är att han vill ligga mot mig, hur som helst så får jag välta tillbaks honom till "sin sida" om och om igen. Men än får han ingen säng. Även om det blir trångt när ena kattskrället också ska vara med... Alla tre på min sida av dubbelsängen! En katt på ena armen och Ture på den andra. :crazy::love:

Den gick bra!

Fast lite oplanerat... Typ 20 minuter innan gästerna kommer sitter min man och skriver ihop något att säga... När nästan alla gäster har kommit kom jag på att vi skulle ha välkommstdrink, men den delade vi ut precis innan vi skulle ha cermonin och det funkade det med.

Min man hälsade alla välkommna och berättade om att hon kom för tidigt och att jag var sjuk. Sen berättade han hur vi kom fram till namnen och vad de betyde. Han berättade även varför vi valt namncermoni istället för dop.
Därefter läste jag en dikt "Älskade barn" och så skålade vi!

Sen var det bara att få ut kaffe och kakor i stora lass! Alla fikade och sen öppnade vi presenterna. Min systers barn (7+9) Fick hjälpa till och öppna paketen medans jag försökte få ordning på paket och kuvert. Lite rörigt när de bara ville slita upp allt. Men det ordnade sig. Lite pinsamt blev det dock när den yngsta tar av pappret på en present och säger -vilken tråkig present. Då var det som tur var inslaget i kartong så han såg bara kartongen. Och ett annat paket var det tydligen en ful kartong i...

Litet missöde blev det på en present. Min man hade sagt till sin far hur myckt hon vägde och vilken tid hon föddes och allt det där. Det har han graverat in i en jättefin tårtspade. Men problemet är att det står fel vikt (1600g istället för 1625g) och fel klockslag (10.54 istället för 10.29). Vet någon ifall man kan lämna in och få det ändrat?
Jag kan absolut inte berätta det för hans pappa att det blev fel. Min man sa att håll tyst om det för guds skull. Så jag vill lösa det så det står rätt.

Nu har jag byggt om BF-listan. Ni får jättegärna kolla så att det stämmer och så jag har fått med alla.

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
8/3 Arabis - pojke, (9/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)

13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)

17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
23/4 zask - första barnet - pojke (28/4)

21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)

28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet -pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)

22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)

27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/5 Magzzan - första barnet - pojke (24/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Nu har jag byggt om BF-listan. Ni får jättegärna kolla så att det stämmer och så jag har fått med alla.

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
8/3 Arabis - pojke, (9/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)

13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)

17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
23/4 zask - första barnet - pojke (28/4)

21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)

27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet -pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)

22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)

28/5 Magzzan - första barnet - pojke (24/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Vilken ork du har!

Flyttade på mig, hamnade i maj i stället för april!

och nu ett i-landsproblem... Vår dator har kraschat. Panik! Surfar just nu via mobilen o det är dösegt. Måste åka och köpa en ny imorgon. Några tips eller någon som är duktig? Svartfot är inte din man ett datasnille? Jag är bra på mjukvaran men inte hårdvara...

Mina krav:
Bärbar
Windows 7
Bluetooth så vi kan koppla ihop oss med vårt PS3 o kolla film via projektorn.
Hyfsad bra prestanda, vill kunna köra program som visual studio när jag programmerar.
Inte för dyr...

Jag förstår att det är panik... Jag lyckades förstöra min dator. Vi köpte en ny Dell. Vi gillar Dell. Fast den måste man väl beställa?

Det lät som det var en lyckad namngivning =) hur många var ni? Bjöd ni på fika eller mat också? Är imponerad över att du läste dikt! Jag har blivit så känslosam nu förtiden, tror jag kommer störtböla om jag läser upp något...

Tryck på citat svar och kopiera. Jag ändrade efter att de skulle stå enligt födelsedag, och du står vid 11/5. Inom parentesen finns planerat förlossningsdatum.

kl
Inser att T e ensam i tråden om att inte få nått dop/ namngivningsceremoni… Nu känner jag mig som en dålig förälder. Fånigt, jag vet. Men ändå.

På tal om pyjamaser, använder ni det varje natt? Menas pyjamas som bodysar med ben?
Sover era barn i era sängar eller i egen säng?
Ibland funderar jag på att låta Théa sova med pyjamas, men jag är lite Théaberoende och njuter av hud mot hud..:o

A har pyjamas, dvs en body med långa ärmar och ben, helst med knappar upp längs insidan av båda benen och knappar upp på hela magen (men han har ett par Molo också (tjej :) kaniner inte dumma hajar) med knäppning upp längs hela benen men som måste dras över huvudet. Väldigt bra. Han sover själv och sparkar av sig täcket (fleecefilten) även om vi mosar in den under madrassen (vi brukar inte lägga på ngt om det inte är väldigt kallt, han har lyckats få filten över huvudet ett par gånger).

Vi var ca 30 st. Kaffe och sju sorters hembakade kakor bjöd vi på!

Jag tycker inte om att tala inför publik men tänkte att eftersom så många åkt hem till oss, bland annan ända srån Sunne så måste jag bjuda till lite!

kl
Inser att T e ensam i tråden om att inte få nått dop/ namngivningsceremoni… Nu känner jag mig som en dålig förälder. Fånigt, jag vet. Men ändå.

Det är hon inte alls! E är varken döpt eller... eh... cermonierad...

(Och vi har inga planer på något sådant heller, kanske jag ska tillägga)

Nä varför det?

Vi hade det mest för att alla nyfikna släktingar skulle få komma och titta. Fast det var trevligt oxå. Men tyvärr han jag inte prata med alla. Det är väl det tråkiga med att bjuda in så många på en gång.

Är imponerad över att du läste dikt! Jag har blivit så känslosam nu förtiden, tror jag kommer störtböla om jag läser upp något...

+1 på den :D
Är med känslosam till tusen!
Och den dikten hon läste kommer en jätteduktig tjej sjunga på
Oscars dop. Får nog gömma mig bakom sambon och grina en skvätt:angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 916
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 193
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
44 067
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka