BM besök igår.
v. 34+6
Magmått 33 cm
Hb: 114 (yey, det har ökat!)
urinprov: ua
vikt: 67,5 kg ( ökat 2 kg på 2 veckor
Total viktökning dock bara på 9.1 kg)
Bad om att göra en koll där nere för att se om något hänt (vilket jag är övertygad om att det
inte har, men jag vill veta utgångsläget inför nästa besök då hon räknas som fullbakad
)
Detta gick hon dock inte med på, då risken fanns för infektioner samt att förlossningen drog igång, så först vid 37+0 skulle hon bevilja det
Jag hoppas, hoppas att jag lyckas övertala henne till att göra en hinnsvepning nästa gång också, men det lät tveksamt igår...
Nästa gång blir det akupunktur också!
Hon har just gått utbildning så hon hade hoppats kunna använda mig som provdocka igår
Dock hade inte nålarna levererats ännu....
Idag var det läkarbesök, fortsatt sjukskriven till bf. Går jag över (
) så ska jag bara ringa bm så förlänger de med en vecka åt gången. Skönt
gör ändå att man sparar lite föräldradagar, annars hade planen varit att börja ta av dem 2 veckor innan bf.
Fick även utskrivet citodon att ta när det är som värst smärtor här hemma. Ska bli ofantligt skönt! Har sista veckorna haft ca 1 gång i veckan då det gjort så ont att jag inte vetat var jag skulle ta vägen, varken sitta, stå, gå eller ligga fungerar och tårarna bara flödar.
Men det slipper jag nog nu
Mindre kul var att jag tog ny sticka på urinprovet (står på toaletten så man kan göra det när man vill), och den gav såklart lite utslag. Så bm tog "stora stickan" på provet också, vilket visade att jag hade för mycket vita (vita blodkroppar tror jag?). Så nu är det ivägskickat på odling, så får vi se om jag har uvi (igen)....
Risken med uvi är ju att förlossningen startar tidigare, men helt ärligt, så är jag så trött på att ha ont nu så jag skulle bara bli glad om det kom igång nu, även om det är två veckor kvar tills hon räknas som färdig
*hemsk mamma*