OT: Vi var på profylaxkurs i helgen, tyckte det var rätt bra. Nån annan som gått?
Nej vi har inte varit men vi har det inbokat. Om drygt två veckor är det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OT: Vi var på profylaxkurs i helgen, tyckte det var rätt bra. Nån annan som gått?
Fördomar: Andas konstigt och ligger i fnitterattackerVad gör man på en sån?
Hur är det med er nu? Hur mår ni? Jag kräks fortfarande (bara på mornarna i alla fall) men känner mig starkare än på länge, så himla skönt. Det kanske är för att det är på upploppet nu, v 33 igår, WOHOO!
Fördomar: Andas konstigt och ligger i fnitterattacker
Ä, inte göra det. Det är väl skitbra att någon klarar sig ifrån alla krämpor. Vi behöver någon att vara avis på här i tråden30+5 idag och jag skäms fortfarande nästan över att berätta över hur bra jag mår.
30+5 idag och jag skäms fortfarande nästan över att berätta över hur bra jag mår. Om det inte vore för den växande magen och spänner och drar lite ibland, och någon som sparkar på mig innifrån skulle jag nog kunna missa att ens var gravid. Hoppas att det håller i sig så länge som möjligt men vågar inte tro det
Vi har gått profylaxkurs, tyckte att det mesta var bra. Skönt med fokus på mig och maken som team och att det är vi tillsammans som ska vara med om förlossningen.OT: Vi var på profylaxkurs i helgen, tyckte det var rätt bra. Nån annan som gått?
Vi har gått profylaxkurs, tyckte att det mesta var bra. Skönt med fokus på mig och maken som team och att det är vi tillsammans som ska vara med om förlossningen.
Fast det är väl ändå inte så att just sambos måste gå till socialförvaltningen och intyga faderskapet, utan alla som inte är gifta?
Nästa vecka ska jag upp på Vasaloppsveckan måndag-fredag och jag hoppas att jag kan sova hjälpligt när vi är på plats. Jag räknar med att vara chaufför åt de som ska spendera sina krafter i skidspåren
Här vet jag inte ens om de kommer att ta upp profylax. Jag är nyfiken på att lära mig tekniken, men närmaste kursen är på för långt avstånd för att jag ska vara villig att åka. Har sett att det går att ta del av en kurs online och funderar på att beställa hem den och kika på.
Gaviscon är underbart (inte så gott, men det fungerar i varje fall. Omeprazol fungerade inte alls för mig )
30+5 idag och jag skäms fortfarande nästan över att berätta över hur bra jag mår. Om det inte vore för den växande magen och spänner och drar lite ibland, och någon som sparkar på mig innifrån skulle jag nog kunna missa att ens var gravid. Hoppas att det håller i sig så länge som möjligt men vågar inte tro det
Verkar som att vi ska pyssla med samma sak nästa vecka Jag ska vara chaufför men jag hoppas på lite längdåkning för mig också om jag hittar platta spår
Min barnmorska har inte heller pratat om profylax utan det har vi bokat helt på egen hand.
Är det någon här som har ett bra tips på vad man kan göra om man samlar på sig vätska i händerna? Känner att jag får ont i handflatan och misstänker att det beror på vätska, någon som har tips?
Jag går in i v. 38 idag och mår också bra och har gjort så större delen av graviditeten. Visst, energin finns alls i samma utsträckning som innan, det är tyngre att gå och magen går i slow motion, men annars ska jag inte klaga. Får problem med ena bakfogen om jag går för långa sträckor så håller mig till kortare promenadstråk i maklig takt.
Lade fram saker som ska packas ner i förlossningsväskan idag. Är helt lost på hur mycket som är lämpligt att ta med sig så jag lade fram det som jag tyckte var rimligt och sen får resten lösa sig på plats, orkar inte få huvudbry över förlossningsväskan (till bebis: en pyjamas, 4 bodies, 2 par byxor, 2 par sockar, en filt och en mössa; till mig: tre linnen, två tjockare tröjor, mjukisbyxor, 4-5 par trosor och sockar. Ska även ta med lite snacks och tidningar, mobilladdare och ombyte till sambon). Känns bra att ha det gjort och det lugnar även ner min sambo att veta att en sak till är avklarad innan bebisankomst.