Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns bra, då är jag inte helt ute och cyklar ;). Är det något som kniper under tiden får sambon agera shoppingkonsult ;).

Haha kul att du litar på att jag inte är helt ute och cyklar ;) Kan ju säga att trots att jag redan vart med om detta en gång så känner jag mig som en nybörjare :D Man glömmer mycket på 3 år märker jag :rofl:

Var på Myrorna idag och snubblade över en Hokus Pokus-barnstol som jag så sent som igår beklagade mig för sambon över nypriset på. Denna var ju begagnad och inte så dyr så den fick följa med hem! Ska bara måla, byta grenband och sy en dyna så är den som ny :)

Det var även bokrea så fick med mig 5 barnböcker hem för 60 kr. Bland annat Älskade lilla gris av Ulf Nilsson, åh vad jag älskade den när jag var liten :love:

• Gilla
Reactions: Lo_
Jag har ju fått karpaltunnel så jag har fått rådet att pumpa igång händerna och på så sätt hjälpa till att transportera bort vätskan. Tänk dig "plocka äpplen" med händerna både uppåt och även framåt.

Funkar det för dig? Tycker inte jag gör nåt annat än rör på fingrarna och vinkar men märker ingen skillnad. Å andra sidan kanske det varit ännu värre om jag inte gjort det...

Är det någon här som har ett bra tips på vad man kan göra om man samlar på sig vätska i händerna? Känner att jag får ont i handflatan och misstänker att det beror på vätska, någon som har tips?
Nu är det mest mina fingrar jag haft problem med, men jag köpte en massagering på inrådan från min massör, jag trodde väl egentligen inte att det skulle fungera, men det gör det över förväntan faktiskt! :)
Den går väl att likställa med massage av fingrarna, men i varje fall jag har lättare för att sitta och dra en ring över fingrarna än att sitta och massera dem...
Kostar inte många kr så kanske är värt att testa?

Massage%20Ring.jpg

Ja, men det är ju det där med att de (på vissa ställen i alla fall, bl a där jag bor) ställer frågor om födelsevikt för att fastställa att man var sammanboende vid konceptionstiden. Var man inte det vet jag inte vad de gör, beställer ett faderskapstest? Eller så är det strunt samma (men då fattar jag inte varför de bryr sig om att fråga?)

Jag och sambon är inte ens sammanboende på pappret och kommer inte vara det när vi får barn heller. Vad säger de om det, tro :confused:

Fick ju utskrivet citodon idag och provade en tablett ikväll bara för att se hur jag reagerade på dem (har skräckhistorier om allt från allergiska reaktioner till att man ser rosa elefanter :D)
Och herre jäklar säger jag! Jag är glad för första gången på länge känns det som :D Jag kommer upp ur soffan, har bara hälften så ont som jag brukar, kan nääästan gå normalt (vaggar gör jag, men det gör inte ont i varje fall). Den klämda levern gör fortfarande ont, men betydligt lättare att hantera än annars.
Känner att jag verkligen gjorde rätt som bad om smärtstillande nu (innan har jag tackat nej när de frågat - har alltid försökt undvika tabletter om jag) :)

Bra stel efter att ha gått promenader idag :p Men nu har jag legat i soffan sen kl 19 och kommer göra en timme till innan hästarna ska in och jag joina min man i sängen. Dottern sover borta i natt och är borta hela dagen i morgon så jag ska viiila precis som bm gav order om. Ska till henne för blodtrycks koll bara, annars soffan hela dagen innan dottern ska hämtas hem :D

Bra stel efter att ha gått promenader idag :p Men nu har jag legat i soffan sen kl 19 och kommer göra en timme till innan hästarna ska in och jag joina min man i sängen. Dottern sover borta i natt och är borta hela dagen i morgon så jag ska viiila precis som bm gav order om. Ska till henne för blodtrycks koll bara, annars soffan hela dagen innan dottern ska hämtas hem :D
Låter som en lagom jobbig morgondag :D

Har inte haft en enda sån dag på hela graviditeten så det är väl så dags :D Jobbigt att behöva åka in till stan för koll av blodtrycket bara....
Du får göra något roligt av det. Stanna på ett cafe och ta en latte eller något. Bra träning inför kommande "latte-mammaperiod" ;)
(nä, jag antar att du inte är den typen av person, men då kan jag bara se att du behöver träna än mer :laugh:)

(fy vilken dålig humor jag har inte......)

Du får göra något roligt av det. Stanna på ett cafe och ta en latte eller något. Bra träning inför kommande "latte-mammaperiod" ;)
(nä, jag antar att du inte är den typen av person, men då kan jag bara se att du behöver träna än mer :laugh:)

(fy vilken dålig humor jag har inte......)

Haha är du hög på dina citodon eller? :rofl:

Och nej, nån lattemamma är jag inte och komme aldrig bli ;) Jag kommer antagligen smyga in på mvc, få besöket gjort och sen smyga ut till bilen igen och hoppas på att ingen såg mig haha

Haha är du hög på dina citodon eller? :rofl:
Nja, har funderat på det (faktiskt :o) men tror mer jag är hög av lycka! Herregud, jag menar, hade jag haft såhär lite ont så hade jag nog tyckt bättre om att vara gravid (troligtvis mest önsketänkande men ja :p ).
Jag är rejält glad, och har med en gång fått en massa energi (jag har både tömt och fyllt i diskmaskien, städat köket, burit ut soppåsar ect) och jag är varken andfådd (spänner mig när jag har ont = svårt att andas), eller har särskilt ont. Det är lixom mer än vad jag gjort på flera evigheter känns det som. Kan man vara annat än lycklig då? :p

Nja, har funderat på det (faktiskt :o) men tror mer jag är hög av lycka! Herregud, jag menar, hade jag haft såhär lite ont så hade jag nog tyckt bättre om att vara gravid (troligtvis mest önsketänkande men ja :p ).
Jag är rejält glad, och har med en gång fått en massa energi (jag har både tömt och fyllt i diskmaskien, städat köket, burit ut soppåsar ect) och jag är varken andfådd (spänner mig när jag har ont = svårt att andas), eller har särskilt ont. Det är lixom mer än vad jag gjort på flera evigheter känns det som. Kan man vara annat än lycklig då? :p

Haha låter underbart! Njuuut! :D

På tal om stavning så ser jag att jag både stavat fel och gjort konstiga meningar både här och där. Jag är inte så dålig på att skriva egentligen, men jag är uuusel på att skriva på telefonen :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 605
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 890
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 061
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka