Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är en navelploppare! Jag kommer inte ihåg när det hände exakt men typ v30 med första barnet och kanske lite tidigare andra gången. Först blev naveln platt, typ ett med magen, sen blev den utåt. Det kändes inte ett dugg!

Mvh Miks

Skönt att höra att det inte gör ont!

Jag dör sakta men säkert uttråkningsdöden. Har varit sjuk sedan förra helgen och det ger inga tecken på att ge med sig. Sjukt segt och långdraget och jag tar tacksamt emot alla typer av huskurer och tips. Jag tittar på serier, går mycket långsamma promenader med hunden när det blir alltför trist (och han alltför kissnödig), imorgon hoppas jag hjärnan orkar läsa lite bok. Hoppas inte föräldraledigheten blir lika trist :grin:.

Ni som har fler barn, har ni umgåtts mycket med andra föräldralediga?

Jag dör sakta men säkert uttråkningsdöden. Har varit sjuk sedan förra helgen och det ger inga tecken på att ge med sig. Sjukt segt och långdraget och jag tar tacksamt emot alla typer av huskurer och tips. Jag tittar på serier, går mycket långsamma promenader med hunden när det blir alltför trist (och han alltför kissnödig), imorgon hoppas jag hjärnan orkar läsa lite bok. Hoppas inte föräldraledigheten blir lika trist :grin:.

Jag är en asocial ensamvarg så jag umgicks inte mycket med folk när kag var hemma med dotter ;) Nån gång med min bästa vän bara och så var vi på öppna förskolan ibland när vi kände för det. Men jag var mest hemma ihop med djuren. Trivs bäst så och det lär bli lika även denna gång gissar jag på :p

Kände inga andra som var föräldralediga då tyvärr, men blev några besök på öppna förskolan och med föräldragruppen :)
Denna gången är där flera stycken som är föräldralediga, så jag hoppas kunna dra ihop några babyträffar :)

Är inte så spännande än tyvärr men annorlunda känns det absolut :) Hoppas det är mitt sista besök hos bm på måndag ;)
Håller tummarna! :)

Idag har jag och sonen varit på busfabriken. Två timmar där, och sen är jag tröttare än vad han är :D (och då var vi 1.5 på miniland = där jag kan vila. Går vi ut i stora rummen så får jag följa med honom och klättra)
Resultatet blev väl som väntat, sitter och har skitont nu, och räknar med att inte kunna röra mig alls imorgon. Barnvakt (mormor/morfar) är inbokade :D

Förstår inte alls hur de tänkt när de byggt alla tunnlar och klättergrejor, tänker de inte på oss höggravida alls? :confused: Visa hinder kom jag knappt igenom, utan fick trycka bort kuddarna så magen inte fastnade :laugh:

Håller tummarna! :)

Idag har jag och sonen varit på busfabriken. Två timmar där, och sen är jag tröttare än vad han är :D (och då var vi 1.5 på miniland = där jag kan vila. Går vi ut i stora rummen så får jag följa med honom och klättra)
Resultatet blev väl som väntat, sitter och har skitont nu, och räknar med att inte kunna röra mig alls imorgon. Barnvakt (mormor/morfar) är inbokade :D

Förstår inte alls hur de tänkt när de byggt alla tunnlar och klättergrejor, tänker de inte på oss höggravida alls? :confused: Visa hinder kom jag knappt igenom, utan fick trycka bort kuddarna så magen inte fastnade :laugh:

Haha! Vi var iväg för två helger sen på leklandet och det var MÅNGA ställen jag aldrog hade klarat ta mig igenom så min man fick sköta lekandet ;) Vi får ta oss en tur när bäbis är ute så kan vi turas om att klättra runt och leka med dottern :)

Haha! Vi var iväg för två helger sen på leklandet och det var MÅNGA ställen jag aldrog hade klarat ta mig igenom så min man fick sköta lekandet ;) Vi får ta oss en tur när bäbis är ute så kan vi turas om att klättra runt och leka med dottern :)
Jag åkte dit själv för att roa mig och sonen medans mannen bygger badrum. Kommer inte göras om innan förlossningen kan jag ju säga :D

38 dagar kvar...... Det går låååååååååååångsamt nu...

Jag åkte dit själv för att roa mig och sonen medans mannen bygger badrum. Kommer inte göras om innan förlossningen kan jag ju säga :D

38 dagar kvar...... Det går låååååååååååångsamt nu...

Haha förstår det :D

Ja sista tiden är såååå tråkig! Asså fy att gå över, då blir jag nog knäppare än jag är....

[QUOTE="FengurLaugar, post: 16858449, member: 6290]Jag är en asocial ensamvarg så jag umgicks inte mycket med folk när kag var hemma med dotter ;) Nån gång med min bästa vän bara och så var vi på öppna förskolan ibland när vi kände för det. Men jag var mest hemma ihop med djuren. Trivs bäst så och det lär bli lika även denna gång gissar jag på :p[/QUOTE]

Samma här mem märker hur uttråkad jag snabbt blir här hemma. Men då kommer jag kunna gå långt igen :bump:, och fixa stallet på dagarna. Och en ska vi vara hemma båda två i tio veckor över sommaren:up:.

Tugga is - finns det något godare egentligen?!? Fylla upp ett stort glas med is, liite saft som dricks med en gång, och sen bara sitta och tugga is. MUMS!

Men, fröken i magen håller inte med. Tusan vad hon sparkar och bökar. Hon tycker tydligen inte om det iskalla :o :D
Blev sånt liv på henne idag så man sitter nästan och undrar om detta kan räknas till lätt barnmisshandel? :rofl:

Man har ju en del tid över... Har noterat att jag inte har några hår på benen längre :confused:, är det något som händer när man är gravid?

Man har ju en del tid över... Har noterat att jag inte har några hår på benen längre :confused:, är det något som händer när man är gravid?

Haha! Jag har noterat samma! Rakade benen för nån vecka sen och efter det har det inte växt ut :confused: Minns inte att det var så förra gången.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 512
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 235
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 388
Senast: Tantan
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka