Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om viktuppgång så stoppade jag på +17 kg med dottern i v 38. Nu mitt i v 39 ligger jag på +16 kg och hoppas det stannar där :)

Jag tror jag gått upp 10-12 kg och är i mitten på v 34. Har nog gått ner lite nu när jag varit så förkyld men börjar se ljuset i tunneln. Tror vågen stått stilla ett bra tag, trots att magen växer sig allt större.

Konstig fråga: har era navlar vänt på sig? Jag trodde från början att det blev så för alla, men har fattat nu att det inte är så. Tycker det verkar så läskigt (gör det ONT??) och hoppas att jag slipper, tycker att om man inte gjort det nu (v 32) så kanske det inte händer alls?

Så ni med utpluppade navlar - när hände det?

Konstig fråga: har era navlar vänt på sig? Jag trodde från början att det blev så för alla, men har fattat nu att det inte är så. Tycker det verkar så läskigt (gör det ONT??) och hoppas att jag slipper, tycker att om man inte gjort det nu (v 32) så kanske det inte händer alls?

Jag är en navelploppare! Jag kommer inte ihåg när det hände exakt men typ v30 med första barnet och kanske lite tidigare andra gången. Först blev naveln platt, typ ett med magen, sen blev den utåt. Det kändes inte ett dugg!

Mvh Miks

Nej

Min har inte gjort det är i v 38+3 nu. Det gjorde den inte förra gången heller.

Jag trodde precis som du, fram till nu när du skriver (och andra bekräftar) att naveln inte alltid pluppar ut. Min navel har inte gjort det än, bara blivit plattare (är i v 34). Får se om den fortsätter så.

Min har inte heller ploppat ut.

Det är för mig ett mysterium hur det är så vanligt med massiv viktuppgång vid graviditet men tydligen kommer många kilon ofta sista månaden så jag ska vara tyst:angel:

Som lil-sis säger spelar ju hormoner in och i mitt fall hur bäbisen ligger. Jag märker att de dagar hon ligger annorlunda så är det lättare att äta och de sjunker ju på slutet såatteee... :p

På tal om viktuppgång så stoppade jag på +17 kg med dottern i v 38. Nu mitt i v 39 ligger jag på +16 kg och hoppas det stannar där :)

Jag tror jag gått upp 10-12 kg och är i mitten på v 34. Har nog gått ner lite nu när jag varit så förkyld men börjar se ljuset i tunneln. Tror vågen stått stilla ett bra tag, trots att magen växer sig allt större.

Jag ligger på + 9 kg än så länge. Har vägt en bit över 100 kg för ett antal år sedan så jämfört med det så känns det ju väldigt hanterbart. :D

Min navel har inte ploppat ut, däremot har den blivit plattare på något sätt, mer utjämnad. Återstår att se om den kommer hålla sig så, v 33 nu. Vågen står på + 10 kg. Gick upp snabbt och mest i början, nu går det saktare.
För övrigt nöjd med införskaffandet av tensapparaten, min rygg känns något gladare just nu med den påkopplad :)

Alltså, navlar som ploppar? VA? :D Är det något som ni som har en "knapp" kan tänkas pyssla med? Min navel är ju bara en grop, liksom, fattar inte hur den skulle kunna ploppa. :D

Min navel har ploppat ut... den blev ju plattare och plattare men i v 28-30 nånting så ploppade den nog ut.

För övrigt är det en sorgedag. Idag var det sista gången jag red innan förlossning kände jag :(
Inte hästens fel utan det kändes inge bra idag att rida längre, idag kände jag mig verkligen otymplig. Sambon är så klart överlycklig över det. Får väl ändå glädjas att jag har kunna rida fram tills nu v 34+4.

Här ploppade naveln tidigt denna gången, tror det var innan vecka 20 faktiskt :D

Första graviditeten dröjde det nog till v 32-34 eller något sånt...

Min navel ploppade ut för några veckor sen också:D
Är i vecka 30 (om jag minns rätt nu:o:o:o)

Orkar knappt äta nånting alls längre innan jag blir mätt så det börjar nog bli lite trängre där inne! Hua!

Fått bakterier i urinen också så nu är det pencillin. Har sjukt svårt med piller men det fungerar hyfast ändå,.
Lite märkligt för det enda jag märkt är att det trycker nåt sjukt på blåsan och jag kissar ofta och ibland blir det akutakut. Men svider inte som det normalt gör men jag ville testa för uvi ändå vilket jag såklart fick.

Så har jag haft det en längre tid faktiskt men tänkte väl att det var bebis som ligger och trycker på. Tydligen ska jag få antibiotika även när vi kommer till förlossningen sen, glömde fråga varför dock.
Känner dock inte att det ger sej riktigt, ska ge det några dagar till, är ju van att jag blir bättre nästan omedelbart..

Min navel har ploppat ut... den blev ju plattare och plattare men i v 28-30 nånting så ploppade den nog ut.

För övrigt är det en sorgedag. Idag var det sista gången jag red innan förlossning kände jag :(
Inte hästens fel utan det kändes inge bra idag att rida längre, idag kände jag mig verkligen otymplig. Sambon är så klart överlycklig över det. Får väl ändå glädjas att jag har kunna rida fram tills nu v 34+4.
Då hoppas vi på en okomplicerad förlossning så du snart är på hästryggen igen!

Min navel ploppade ut för några veckor sen också:D
Är i vecka 30 (om jag minns rätt nu:o:o:o)

Orkar knappt äta nånting alls längre innan jag blir mätt så det börjar nog bli lite trängre där inne! Hua!

Fått bakterier i urinen också så nu är det pencillin. Har sjukt svårt med piller men det fungerar hyfast ändå,.
Lite märkligt för det enda jag märkt är att det trycker nåt sjukt på blåsan och jag kissar ofta och ibland blir det akutakut. Men svider inte som det normalt gör men jag ville testa för uvi ändå vilket jag såklart fick.

Så har jag haft det en längre tid faktiskt men tänkte väl att det var bebis som ligger och trycker på. Tydligen ska jag få antibiotika även när vi kommer till förlossningen sen, glömde fråga varför dock.
Känner dock inte att det ger sej riktigt, ska ge det några dagar till, är ju van att jag blir bättre nästan omedelbart..
Låter som om du fått GBS-bakterier. Då skall man alltid få antibiotika minst två men helst fyra timmar innan förlossningen.

Vi bestämde oss för en Emmaljunga City Cross (-15) och enligt expediten i butiken så verkade det inte som att det skulle vara så svårt att få hem den inom kort. Om den skulle vara slut hos tillverkaren så skulle det ta kanske 8 v. Därför gick vi hem och funderade lite till innan köp, men ska åka dit i helgen och ska göra en beställning. Hoppas verkligen att expediten inte hade fel om leveranstiden!

Var det länge sen din svägerska köpte sin vagn?

Ja det var nästan ett år sedan nu så det kan ju absolut ha ändrats! Eller att det är olika för olika modeller :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 655
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 118
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka