Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tugga is - finns det något godare egentligen?!? Fylla upp ett stort glas med is, liite saft som dricks med en gång, och sen bara sitta och tugga is. MUMS!

Men, fröken i magen håller inte med. Tusan vad hon sparkar och bökar. Hon tycker tydligen inte om det iskalla :o :D
Blev sånt liv på henne idag så man sitter nästan och undrar om detta kan räknas till lätt barnmisshandel? :rofl:

Knapra is? :D
Själv har jag fått dille på jordgubbar, mango och russin som toppas med mängder av riven kokos :d :confused:
Men har också fått problem med att äta, blir mätt och illamående ganska omgående...

Nu har de första kläderna införskaffats här, vecka 27, och jag tycker det är lite nervöst  :-)
Var på gekås i går så det blev 4 bodys, 3 pyamasar och något par byxor i olika storlekar. Lite blandade bebisprylar för övrigt också.
Jag är mest nöjd med att ha hittat amnings-bh i strl 75F och G för sjuttio spänn. Trodde jag aldrig. De var inte snygga men det är lugnt, jag tänkte ha kläder över!

I eftermiddag hoppas jag kunna följa med sambon till badhuset när han ska träna och simma lite själv.

Hur skulle ni beskriva känslan av förvärkar?

Funderade också precis på det... Hur vet man egentligen skillnaden? Jag har haft ganska mycket sammandragningar till och från tidigare men de sista tre dagarna så har dom ändrat sig på något sätt, de gör ont nu samtidigt som magen spänns. Det ger ju med sig efter ett tag men de kommer ju ändå utan att jag anstränger mig ibland :confused:

Mina förvärkar kändes som en sammandragning, dvs magen blev som en stenhård kanonkula, samtidigt fick jag ont i nedre delen av magen och bak i ryggen.

Jag fick även förvärkar som stoppades på förlossningen. Då startade sammandragningen högst upp i magen på vänster sida och tryckte hela magen nedåt. Samtidigt hade jag ont i nedre delen av magen samt ryggen. Jag var tvungen att andas igenom värkarna. De kom med jämna mellanrum (3 minuter) och höll i sig i 90 sekunder. Stoppades med hjälp av bricanyl.

Problemet med regelbundna förvärkar är att de kan starta förlossningen för tidigt samt att de kan stressa bebisen i magen.

Har du regelbundna onda sammandragningar som inte ger sig med alvedon, vila och en varm dusch så ska du höra av dig till förlossningen är mitt råd.

Mvh Miks

Jag har simmat! Det var längesen men det gick över förväntan.

Det är så att vi är blodfyllda som elitidrottare ungefär nu va? När jag tog av mig baddräkten hade jag helt sjuka blodådror på brösten och överarmarna, alldeles mörkblå och stora. Såg nästan läskigt ut men gjorde inte ont. Någon som varit med om liknande?

• Gilla
Reactions: Lo_
Jag har simmat! Det var längesen men det gick över förväntan.

Det är så att vi är blodfyllda som elitidrottare ungefär nu va? När jag tog av mig baddräkten hade jag helt sjuka blodådror på brösten och överarmarna, alldeles mörkblå och stora. Såg nästan läskigt ut men gjorde inte ont. Någon som varit med om liknande?

Låter härligt, är också lite sugen på att åka och bada :)
Mina blodådror syns också mer än innan, särskilt om jag ansträngt mig och/eller är varm.

Som en pulserade mensvärk.
Jag hade en hel del sammandragningar under graviditeten, då blev magen hård (föreställde mig att den var som ett bältdjur). Förvärkarna (och värkarna) var däremot precis som mensvärk, fast i olika styrka då.

Mina förvärkar kändes som en sammandragning, dvs magen blev som en stenhård kanonkula, samtidigt fick jag ont i nedre delen av magen och bak i ryggen.

Jag fick även förvärkar som stoppades på förlossningen. Då startade sammandragningen högst upp i magen på vänster sida och tryckte hela magen nedåt. Samtidigt hade jag ont i nedre delen av magen samt ryggen. Jag var tvungen att andas igenom värkarna. De kom med jämna mellanrum (3 minuter) och höll i sig i 90 sekunder. Stoppades med hjälp av bricanyl.

Problemet med regelbundna förvärkar är att de kan starta förlossningen för tidigt samt att de kan stressa bebisen i magen.

Har du regelbundna onda sammandragningar som inte ger sig med alvedon, vila och en varm dusch så ska du höra av dig till förlossningen är mitt råd.

Mvh Miks

Som en pulserade mensvärk.
Jag hade en hel del sammandragningar under graviditeten, då blev magen hård (föreställde mig att den var som ett bältdjur). Förvärkarna (och värkarna) var däremot precis som mensvärk, fast i olika styrka då.

Tack för svar! Har haft sammandragningar från och till länge och då känns det som hela magen blir hård och stramar. Senaste veckorna har jag fått som en skärande värk liknande mensvärk men något längre ner än den vanliga mensvärken brukar sitta. Inget som är så smärtsamt att jag behöver ta värktabletter, vila eller så men har funderat på om det är i sin ordning. Och det verkar det ju vara :)

Går in i v 35 imorgon och idag köpte vi några ytterligare plagg i stl 50 så nu är vi nog ganska redo. Eller, babyskydd måste vi köpa, det ska vi göra i veckan. Lite svårt att veta temperatur när barnet väljer att komma ut så köpte en teddyoverall, får se om den kommer till användning eller inte:)

Går in i v 35 imorgon och idag köpte vi några ytterligare plagg i stl 50 så nu är vi nog ganska redo. Eller, babyskydd måste vi köpa, det ska vi göra i veckan. Lite svårt att veta temperatur när barnet väljer att komma ut så köpte en teddyoverall, får se om den kommer till användning eller inte:)

Jag packade upp strl 50 kläderna i dag, byxorna var ju jättesmå! De kan inte ha den storleken så länge va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 654
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 005
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka