Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, den här typen av brist på logik ogillar jag:

Ganska stor skillnad mellan bilderna, tycker jag, SF-måttet skiljer 4 cm. De är tagna med ganska exakt en månads mellanrum. Jag har dessutom dragit på mig lite vätska vilket syns runt fotlederna. Vikten har påverkats exakt noll. DOES NOT COMPUTE! Inte för att jag klagar, men det är ologiskt. :p

(Och ja, jag bor i den där tröjan. Det är makens (alla mina myströjor utom en är för små...) svindyra Power Houdie och den är såååå skön. :P )

Foto%202015-01-19%2007%2052%2009%20(1).jpg

Foto%202015-02-13%2012%2003%2005.jpg
Du kanske tappar muskler?

Jag har tappat väldigt mycket muskler under graviditeten. Innan hade jag rumpa. Nu har jag lår som sitter fast på ryggen :meh: Jag gick inte upp något efter v 29. Men magen blev vääääldigt mycket större.

Jag tycker du är fin!

Mvh Miks

Ganska stor skillnad mellan bilderna, tycker jag, SF-måttet skiljer 4 cm. De är tagna med ganska exakt en månads mellanrum. Jag har dessutom dragit på mig lite vätska vilket syns runt fotlederna. Vikten har påverkats exakt noll. DOES NOT COMPUTE! Inte för att jag klagar, men det är ologiskt. :p

(Och ja, jag bor i den där tröjan. Det är makens (alla mina myströjor utom en är för små...) svindyra Power Houdie och den är såååå skön. :P )

Förmodligen så har du gått ner i vikt i digsjälv i samma takt som bebis och livmoder, vätska mm ökat. Mindre Tassetass på vågen men mer bebis ;)

Det är exakt samma för mig, min mage blir större och större men vikten står still. Eller går snarare lite nedåt men det beror nog på att jag inte kunnat äta så mycket sedan jag blev sjuk i måndags.

Jag har tappat väldigt mycket muskler under graviditeten. Innan hade jag rumpa. Nu har jag lår som sitter fast på ryggen :meh: Jag gick inte upp något efter v 29. Men magen blev vääääldigt mycket större.

Jag tycker du är fin!

Mvh Miks

Jag har tappat massor med muskler av att inte kunna träna som vanligt. Märker att kroppen är liksom inte lika fast längre, jag är mjukare generellt. Förutom magen då, som är spänd som en badboll :D :grin:

Och jag tackar häst och hund för bibehållen muskelmassa. Och mitt rörliga jobb gissar jag.
Lyckost dej! Det är uppfriskande att höra att det finns de som kan hålla igång!

Jag gick sista promenaden i v10, därefter var längsta jag gick 200m i ett sträck. Jag låg på soffan typ hela tiden. Man skulle nog kunna kalla mej soff-formad :D

Mvh Miks

• Gilla
Reactions: Lo_

Jag gick sista promenaden i v10, därefter var längsta jag gick 200m i ett sträck. Jag låg på soffan typ hela tiden. Man skulle nog kunna kalla mej soff-formad :D

Mvh Miks
Ja jag är väldigt glad att jag kunnat fortsätta livet nästan som vanligt, även om promenaderna är betydligt kortare och färre.

10 dagar till bf. Även fast jag haft en lätt och bra graviditet hela tiden och har fortfarande så gruvar jag mig för att gå över! Vill verkligen inte det. Bara att hoppas att den är lika punktligt som storasyster :)

Mvh Miks

Jag kunde träna fram till v 15-16 nånting, efter det gick det bra med promenader och lugnare styrketräning i några veckor men någon vecka innan jul (v 23-24 eller nåt) har det varit rent lögn att göra något. Så länge jag bara hade ont i fogarna bak gick det ju att göra en hel del ändå, men framfogen förstör mitt liv. :(

Jag tycker du är fin!

Mvh Miks

Tack för komplimangen. :) En del muskler har nog rykt, men jag kunde ändå hålla igång ett tag så förhoppningsvis är inte förfallet totalt. En del av den uteblivna viktuppgången borde bero på att jag inte kan äta som vanligt, att vara gravid är ju som att göra en magsäcksförminskning. :p Så förhoppningsvis är det åtminstone något överskottskilo som omvandlats till bäbis. :D Ska bli himla intressant att se vad vågen visar efter förlossningen.

Jag löptränade fram till v16-17 nånting och red till v25. Sen har jag gått mycket promenadet som minskat i tempo sakta men säkert. Men ut flera dagar i veckan har jag kommit iaf :) Inom några veckor är ungen ute och då kan jag trappa upp promenaderna igen och snart börja RIIIIDA igen :banana:

Tack för komplimangen. :) En del muskler har nog rykt, men jag kunde ändå hålla igång ett tag så förhoppningsvis är inte förfallet totalt. En del av den uteblivna viktuppgången borde bero på att jag inte kan äta som vanligt, att vara gravid är ju som att göra en magsäcksförminskning. :p Så förhoppningsvis är det åtminstone något överskottskilo som omvandlats till bäbis. :D Ska bli himla intressant att se vad vågen visar efter förlossningen.
Ja visst är det störigt att man inte kan äta ordentligt?!

Tassetass skrev:
Ja! Satte mig nyss i soffan med en Ben & Jerrys, lämnade över den till sambon efter kanske fem skedar... :meh:
Det är för mig ett mysterium hur det är så vanligt med massiv viktuppgång vid graviditet men tydligen kommer många kilon ofta sista månaden så jag ska vara tyst:angel:

Nej bara för att din läkare anser att du borde vara sjukskriven så betyder det inte att försäkringskassan håller med... Vilket är underligt, att de kan göra en helt annan bedömning än behandlande läkare av ditt sjukdomstillstånd och din arbetsförmåga.

Det gäller att ha turen att ha en läkare som ver hur man formulerar intyg.

Nej bara för att din läkare anser att du borde vara sjukskriven så betyder det inte att försäkringskassan håller med... Vilket är underligt, att de kan göra en helt annan bedömning än behandlande läkare av ditt sjukdomstillstånd och din arbetsförmåga.

Jag blev nekad graviditetspenning av fk och sjukskriven på halvtid av läkare i veckan. Frågade henne om det inte skulle bli problem att få den godkänd av fk men hon sa att en sjukskrivning vägde tyngre och att det sällan ifrågasattes. Jag ställer mig fortfarande tveksam :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 660
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 014
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 122
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka