Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går, 18 februari kl. 21.00, kom vår fantastiska pojke. 4 veckor före tiden. 48 cm och 2865 g. Förlossningen blev något lång då han inte hadde så bråttom och satt fast ett bra tag. Men ut kom han tilslut och vi mår bra här på BB. Jag fortfarande lite schockad. Trodde jag skulle få över. Hadde även kvar 4 dagar på jobbet.
Får inte uppdaterad listan via mobil. Tar det senare.

Oh, stort grattis!!

Det verkar vara väldigt olika beroende på märke. Emmaljunga verkar ta jättelång tid (3 månader var normala leveranstiden när min svägerska beställde). Vår Kronan tog två veckor. Finns säkert allt där emellan också!

Vi bestämde oss för en Emmaljunga City Cross (-15) och enligt expediten i butiken så verkade det inte som att det skulle vara så svårt att få hem den inom kort. Om den skulle vara slut hos tillverkaren så skulle det ta kanske 8 v. Därför gick vi hem och funderade lite till innan köp, men ska åka dit i helgen och ska göra en beställning. Hoppas verkligen att expediten inte hade fel om leveranstiden!

Var det länge sen din svägerska köpte sin vagn?

Det är den där överlappningen som jag inte blir klok på, jag kommer behöva ta kontakt med dem oavsett - var mer fundersam kring om det gick att lösa över telefon eller om jag ska besöka ett av deras kontor? Hade två olika arbetsgivare 2013 och jobbade hos den ena av dem 2014. 2014 hade jag fullt studiebidrag, men i princip inget lån. Från och med i år är det endast csn. Kort sagt: it's a mess :D
Har en kompis i liknande situation, försäkringskassan hoppade över all studietid öht eftersom hon haft csn även när hon jobbat under denna tid eftersom hon jobbade heltid före studierna och hon fick tillgodoräkna sig den inkomsten som SGI som hon hade för 3,5 år sedan. Hon ska ha barn nu i april och vi blev ju klara i januari, för att behålla SGI´n så skrev hon in sig som arbetssökande på arbetsförmedlingen dagen efter vi tog examen. Tror du kan lösa det på telefon och via brev/mail.

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Isch vad vi är ospridda i mars, först "fengan" den 2:e (sorry, kan aldrig ditt namn så nu får du ett smeknamn :D)
Och sen är inte nästa förrän den 14:e. Det blir två veckor utan nya bebisar, hur ska vi ståååå uuuuttt? :D
Fast iofs, går fengan över en vecka eller två :devil: så blir det bra samlat och vi får en babyboom i mitten/slutet av mars :love:
Meeeh det har jag ju redan ordnat med råge - att vi spred ut oss :angel:

I går, 18 februari kl. 21.00, kom vår fantastiska pojke. 4 veckor före tiden. 48 cm och 2865 g. Förlossningen blev något lång då han inte hadde så bråttom och satt fast ett bra tag. Men ut kom han tilslut och vi mår bra här på BB. Jag fortfarande lite schockad. Trodde jag skulle få över. Hadde även kvar 4 dagar på jobbet.
Men nä! Vi hade ju BF samma dag, du kunde väl väntat på mig ;). Stort grattis! Skönt att allt har gått bra för er :)!

Tänk att det har börjat komma bebisar nu :nailbiting::bump:...

Var på besök på förlossningen igår, jag, övriga i föräldragruppen och min megaförkylning. Skönt att veta vart man ska och hur det ser ut och sådär. Vi bor kanske fem km därifrån så vi tar oss lätt dit. Måste lösa hundpassning och hästskötare innan vi åker men har lagt ut lite krokar så det borde lösa sig. Tänk att det är sådant praktiskt som ligger först till hands att tänka på ;).

Fler än jag som sover dåligt? Vaknar 03 varje morgon, oftast väckt av en katt men vaknar även utan hans hjälp. Sååå irriterande, och underlättar nog inte tillfrisknandet alls :meh:

Grattis! !!

Fick två stora påsar med bebiskläder igår av svärmor :) hon har verkligen gått bananas med shoppingen. Får en sån otrolig längtan efter att lilla Alice ska komma ut och samtidigt känns det helt obegripligt att vi ska ha barn. Just nu när jag fortfarande ligger i sängen känner jag mig inte ens gravid :p

Var på besök på förlossningen igår, jag, övriga i föräldragruppen och min megaförkylning. Skönt att veta vart man ska och hur det ser ut och sådär. Vi bor kanske fem km därifrån så vi tar oss lätt dit. Måste lösa hundpassning och hästskötare innan vi åker men har lagt ut lite krokar så det borde lösa sig. Tänk att det är sådant praktiskt som ligger först till hands att tänka på ;).

Fler än jag som sover dåligt? Vaknar 03 varje morgon, oftast väckt av en katt men vaknar även utan hans hjälp. Sååå irriterande, och underlättar nog inte tillfrisknandet alls :meh:

Ja jag sover dåligt. Vaknar mitt i nätterna och är klarvaken och ligger och funderar. Somnar om någon timme och går sen upp tidigt.
Känner mig hyffsat pigg ändå med tanke på sömnbristen. :)

För övrigt så har foglossningen liksom nått en annan dimension än tidigare, så idag tänker jag ge mig ut i affärerna för att införskaffa en tensapparat så att jag tar mig genom de här sista veckorna. 52 dagar kvar till beräknat bf...

Jag sover faktiskt förvånansvärt bra måste jag erkänna :D. Vaknar en gång på natten och måste på toa sen så sover jag tills klockan ringer :)

Jag sover väldigt varierat, kan man säga. Vissa nätter vaknar jag fem-sex gånger och ibland bara en gång, oftast på grund av att jag behöver gå på toa men ibland för att det gör ont när jag vänder mig. Min katt sover alltid på mig och är en sån där snäll sak som aldrig väcker mig genom att göra något, men på grund av att hon sover på mig så rör jag mig inte så ofta som jag borde och då blir jag stel = får ont när jag försöker vända mig = vaknar. Dock kan jag även vakna av att katten INTE ligger där, så jag får ta det onda med det goda. :p

Jag sover otroligt bra konstigt nog. Det gjorde jag inte på slutet med dottern!
Vaknar för att vända mig ibland men det gör jag som ogravid också. Somnar direkt vi släcker på kvällen och vaknar när dottern kommer på morgonen :) Är inte ens uppe och kissar på nätterna.

Men i natt har jag vaknat ett par ggr och faktiskt känt av sammandragningarna. De gör inte värst ont men lite molvärk som går bak i ryggen. Hoppas de gör nytta också :D

Förresten, den här typen av brist på logik ogillar jag:

Ganska stor skillnad mellan bilderna, tycker jag, SF-måttet skiljer 4 cm. De är tagna med ganska exakt en månads mellanrum. Jag har dessutom dragit på mig lite vätska vilket syns runt fotlederna. Vikten har påverkats exakt noll. DOES NOT COMPUTE! Inte för att jag klagar, men det är ologiskt. :p

(Och ja, jag bor i den där tröjan. Det är makens (alla mina myströjor utom en är för små...) svindyra Power Houdie och den är såååå skön. :P )

Foto%202015-01-19%2007%2052%2009%20(1).jpg

Foto%202015-02-13%2012%2003%2005.jpg

Stort grattis @Jast87 !
Tack för era svar om FK @Girasol och @Bambi , jag ska ringa och prata med dem någon gång under nästa vecka. Håller tummarna för att det är heltidslönen de kommer att beräkna på, det vore trevligt :)

Min nattsömn varierar, oftast sover jag dåligt 2-3 nätter för att vara helt utslagen den 4:e och ta igen all förlorad sömn. Har kommit på att en kudde mellan knäna gör underverk så jag ligger bra på sidan, annars har jag en tendens att lägga mig delvis på mage och då blir det sprattliga protester.
Jag lider med er som har ont i kroppen! Jag börjar närma mig slutet av v. 28 nu och är fortfarande ute och går med hundarna minst 1,5 timme om dagen. Hade en period där jag kände av fogarna en del, men det lugnade ned sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 660
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 014
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 122
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka