Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger in den här på nytt så vi kan se vilka bebisar som börjar närma sig! :love::nailbiting::)

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

MARS
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL

MAJ

Isch vad vi är ospridda i mars, först "fengan" den 2:e (sorry, kan aldrig ditt namn så nu får du ett smeknamn :D)
Och sen är inte nästa förrän den 14:e. Det blir två veckor utan nya bebisar, hur ska vi ståååå uuuuttt? :D
Fast iofs, går fengan över en vecka eller två :devil: så blir det bra samlat och vi får en babyboom i mitten/slutet av mars :love:

MARS
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL

MAJ

Isch vad vi är ospridda i mars, först "fengan" den 2:e (sorry, kan aldrig ditt namn så nu får du ett smeknamn :D)
Och sen är inte nästa förrän den 14:e. Det blir två veckor utan nya bebisar, hur ska vi ståååå uuuuttt? :D
Fast iofs, går fengan över en vecka eller två :devil: så blir det bra samlat och vi får en babyboom i mitten/slutet av mars :love:

App app! Här aka vi inte gå över några veckor inte :devil:

Nu har jag och dottern packat bb väskan med det som går att packa i förväg :)
Ojoj, ja jag borde nog också börja göra det. Har 38 dagar kvar nu :nailbiting: och ska jobba ytterligare 3 veckor innan jag går hem.

Jag har i alla fall tvättat alla kläder till bebis och ska väl ta och sortera lite på storlek.

Ojoj, ja jag borde nog också börja göra det. Har 38 dagar kvar nu :nailbiting: och ska jobba ytterligare 3 veckor innan jag går hem.

Jag har i alla fall tvättat alla kläder till bebis och ska väl ta och sortera lite på storlek.

Jag hade inte tänkt packa förrän värkarna drar igång men gubben tyckte vi skulle börja iaf ;) Han är mer nervös än mig kan man säga :p

Jag är inte heller så förtjust i äktenskapet som institution, men det juridiska skyddsnät man får som gifta (föräldrar till gemensamt barn) är tyvärr överlägset...

När vi köpte hus och blev gravida såg vi så gott som nästan bara positiva saker att vara gifta, blev nämligen väldigt bökigt juridiskt,skulle behöva skriva massa papper hur vi ägde hus/lån,vad som skulle hända vid ev dödsfall,dvs att skulle (då) sambon gå bort så skulle hans föräldrar ärva halva huset,och jag skulle då behöva köpa loss min del. Alla övriga försäkringar (som krasst sett jag och sonen behöver för att kunna bo kvar om han skulle gå bort) kommer nu gå till mig och sonen. Vi behövde inte krångla med faderskapet.

Varken jag eller maken ville ha något stort bröllop,mkt pga osämja i hans familj,men också att vi är så oreligösa man kan bli,så att stå och lova något inför Gud,nja...

Vi gifte oss borgerligt, med 2 vittnen. Var klart på 10 min och kostade inte en krona! :p

Det enda som blir jobbigt är den dagen när/ OM man kommer separera i framtiden. Alla papper,skiljsmässa osv.

Fast om det skulle hända så tar jag hellre det än att behöva bråka med sambolagen,vårdnad osv. Nu är det ju så enkelt då vi automatiskt "äger" 50% var. Samt all säkerhet vid ev dödsfall.

Nu hoppas jag såklart att vi kommer leva hela livet tillsammans,det känns verkligen som det. :love:

När vi köpte hus och blev gravida såg vi så gott som nästan bara positiva saker att vara gifta, blev nämligen väldigt bökigt juridiskt,skulle behöva skriva massa papper hur vi ägde hus/lån,vad som skulle hända vid ev dödsfall,dvs att skulle (då) sambon gå bort så skulle hans föräldrar ärva halva huset,och jag skulle då behöva köpa loss min del. Alla övriga försäkringar (som krasst sett jag och sonen behöver för att kunna bo kvar om han skulle gå bort) kommer nu gå till mig och sonen. Vi behövde inte krångla med faderskapet.

Varken jag eller maken ville ha något stort bröllop,mkt pga osämja i hans familj,men också att vi är så oreligösa man kan bli,så att stå och lova något inför Gud,nja...

Vi gifte oss borgerligt, med 2 vittnen. Var klart på 10 min och kostade inte en krona! :p

Det enda som blir jobbigt är den dagen när/ OM man kommer separera i framtiden. Alla papper,skiljsmässa osv.

Fast om det skulle hända så tar jag hellre det än att behöva bråka med sambolagen,vårdnad osv. Nu är det ju så enkelt då vi automatiskt "äger" 50% var. Samt all säkerhet vid ev dödsfall.

Nu hoppas jag såklart att vi kommer leva hela livet tillsammans,det känns verkligen som det. :love:

Så tänkte vi också! Plus att jag gärna bytte namn så vi alla heter samma i efternamn :) Vi gifte oss kyrkligt även fast vi är otroligt oreligiösa. Men det var mest för att prästen här står oss nära då han är pappa till en av min mans bästa vänner, han har vigt både mina föräldrar och mina svärföräldrar, han har döpt mig, mina syskon, min man, hans bror och vår dotter och kommer döpa barnet i magen också :) Hade det inte vart för det hade vi också gift oss borgligt. Det som kostade för oss var min ring.

Det enda som egentligen blir "jobbigare" vid en skilsmässa än en separation som sambos är att man har en betänketid om sex månader om man har barn under 16 år som bor hemma, i övrigt är det mycket som blir enklare (framförallt om man är osams), eller åtminstone något rättvisare.

Förresten, vad gäller betänketiden (som jag har åsikter om, kan jag säga): jämför med England där man har fem års betänketid även om man är hur överens som helst om att gå isär. Dock får man skilja sig på stört om någon t.ex. varit otrogen vilket innebär väldigt många fabricerade otrohetsaffärer... :D Helknäppt!

Det enda som egentligen blir "jobbigare" vid en skilsmässa än en separation som sambos är att man har en betänketid om sex månader om man har barn under 16 år som bor hemma, i övrigt är det mycket som blir enklare (framförallt om man är osams), eller åtminstone något rättvisare.

Förresten, vad gäller betänketiden (som jag har åsikter om, kan jag säga): jämför med England där man har fem års betänketid även om man är hur överens som helst om att gå isär. Dock får man skilja sig på stört om någon t.ex. varit otrogen vilket innebär väldigt många fabricerade otrohetsaffärer... :D Helknäppt!

Det där med betänketiden tycker jag också är lite...hmmmm....märklig? :D

Så tänkte vi också! Plus att jag gärna bytte namn så vi alla heter samma i efternamn :) Vi gifte oss kyrkligt även fast vi är otroligt oreligiösa. Men det var mest för att prästen här står oss nära då han är pappa till en av min mans bästa vänner, han har vigt både mina föräldrar och mina svärföräldrar, han har döpt mig, mina syskon, min man, hans bror och vår dotter och kommer döpa barnet i magen också :) Hade det inte vart för det hade vi också gift oss borgligt. Det som kostade för oss var min ring.

Hihi, jag har inte bytt namn vilket upprört en del. Det tycker jag är jätteskoj. :D

Hade vi haft en "familjepräst" som vi stått nära hade jag nog kunnat överväga en kyrklig ceremoni, mycket också för att jag tror att maken hade tyckt att det varit trevligt. Han är inte så traditionell av sig egentligen, men jag vet att i flera avseenden så låter han den lilla traditionalitet han har stå tillbaka för att jag är så himskans tvärsöver i vissa frågor. Efternamnsgrejen är ett exempel, han hade nog egentligen gärna velat att jag bytt namn, jag tror han gillar hur ett gemensamt efternamn knyter ihop familjen. Det märktes att sådana saker ändå är lite viktiga för honom då vi pratade om kommande barnets efternamn och han direkt sa, nästan med emfas (och det är inte vanligt :p ) att han ville att barnet skulle ha hans efternamn.

För min del är det inte lika viktigt att barnet bär mitt efternamn och jag ser rent av en potentiell fördel. Det är mycket möjligt att jag mig in i ett yrke som kan innebära en del offentlighet och hantering av känsliga ärenden som sedan kan granskas av allmänheten. Att då inte ha ett väldigt ovanligt namn (det är väl kanske 25 personer i Örebro kommun som har det efternamnet) som direkt kommer förknippa mig med kommande dottern kan ha sina positiva sidor.

För mig är det inte det här med att ev. orda en fest eller ha ring på sig som tar emot, kyrkan är dock öht inte aktuell, jag kan inte heller tänka mig att jag skulle byta efternamn eftersom mitt är mycket finare och ovanligare än hans. :D

Det är mer det här att bli intvingad i en mall som skaver. Det är ju en helt påhittad mall också, att man ska vara två vuxna i en familj, helst man och kvinna (i Sverige blev inte äktenskapslagstiftningen könsneutral förrän 2009 vilket känns helt jäkla bananas).

Det känns som konstiga normer som samhället har hittat på helt random och man förväntas följa (ja, man BEHÖVER ju inte, men då sitter man plötsligt utan juridisk säkerhet om man skaffar barn t ex). Jag tycker helt enkelt att det är lite...tramsigt... med äktenskap, och min inneboende rabiata 14-åring tycker inte riktigt om att behöva foga sig i det här fallet! :p Dessutom har typ alla runt omkring mig både skilt sig och gift sig ett par gånger vardera, så det känns lite som att värdet i giftermål har devalverats. (Vilket i och för sig är bra, så att det sliutar vara så jäkla "heligt".)

Krafset runtomkring att gifta sig däremot, har jag inget emot (hello dubbelmoral :angel:) för som Tassetass säger, vem är sämre än att man gillar saker som glittrar? :d Och att ha kalas och en fin klänning med alla sina vänner omkring sig är ju härligt, alla anledningar till att fira tycker jag man ska bejaka.

Men ja... Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här, tål att tänkas på! Det finns ju heller inget självändamål i att min inre 14-åring ska sitta och mysa medan jag blir tvungen att flytta från hus och hem om mitt barns pappa skulle gå bort.

Vaknade i natt av att dottern ropade på sin pappa. Kände då att jag fick ett par sammandragningar innan jag somnade igen. Min livmoder tränar tydligen när jag sover också nu för tiden. Men jag märker dom inte så än gör de inte ont :)

Här slits det med ryggont och trötthet. Jag vet inte hitte länge jag ska orka jobba heltid, jag känner att jag inte gör mitt bästa jobb längre och det tycker jag inte är så roligt. Vet dock inte om jag ska vänta in läkartiden om tre veckor och försöka bli sjukskriven enhet ansöka direkt om att dra ner min tjänst. Min chef är bra så inget av alternativen är nog ett problem jobbmässigt. Jag vill ju jobba, känner bara att jag faktiskt inte orkar heltid längre.

Här slits det med ryggont och trötthet. Jag vet inte hitte länge jag ska orka jobba heltid, jag känner att jag inte gör mitt bästa jobb längre och det tycker jag inte är så roligt. Vet dock inte om jag ska vänta in läkartiden om tre veckor och försöka bli sjukskriven enhet ansöka direkt om att dra ner min tjänst. Min chef är bra så inget av alternativen är nog ett problem jobbmässigt. Jag vill ju jobba, känner bara att jag faktiskt inte orkar heltid längre.
Går du ner i arbetstid så kan din sgi bli påverkad, tänk på det!
Bättre då att ändra läkartiden så du kan få bli sjukskriven :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur