Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag hem papper från försäkringskassan där jag ska fylla i uppgifterna om min inkomst. Jag vet inte om min föräldrapenning kommer att baseras på 2013 då jag arbetade heltid eller 2014 där jag kombinerade studier och jobb. Hur går jag vidare smidigast, genom att besöka ett av deras kontor eller att ringa och prata med dem?

Idag fick jag hem papper från försäkringskassan där jag ska fylla i uppgifterna om min inkomst. Jag vet inte om min föräldrapenning kommer att baseras på 2013 då jag arbetade heltid eller 2014 där jag kombinerade studier och jobb. Hur går jag vidare smidigast, genom att besöka ett av deras kontor eller att ringa och prata med dem?

Vår löneadministratör fyllde i det där åt mig :)

Dom brukar vara jättesnabba på att svara när man skriver frågor på deras Facebooksida som handlar om föräldrapenning osv. Men det bästa är ju att ringa.

https://www.facebook.com/foralder?ref=ts&fref=ts

om du tog csn så är det överhoppningsbar tid, annars så räknas endast studieinkomsten -såvida du inte jobbar fullt igen, för då kan de gå på det även om du just börjat jobba.... Lite djungel det där. Men jag har ju pluggat heltid och jobbat heltid just för att inte falla i fällan och csn har inte varit tillräcklig inkomst att driva runt den här stora familjen varesig med eller utan sambons inkomst eftersom vi köpte hus hösten -13.

Antingen har ni skickligare barnmorskor eller mer samarbetsvilliga barn, min unge vill INTE avslöja hur hon ligger. :D

BM-besök för oss också idag, vi fortsätter att följa standardprotokoll 1A och allt är bara alldeles normalt. Magen växer lydigt med en centimeter i veckan, blodtryck och socker och allt är prima. Kunde bara den här jävla foglossningen klinga av lite skulle de sista femtio dagarna inte behöva vara en total plåga... :p

Haha, vi var inne på kontroll på förlossningen i typ v 32 för jag hade kraftigt minskade fosterrörelser. Första BM på förlossningen kunde inte ens hitta bebis i magen :eek:
Tur jag visste han fanns där :D

Haha, vi var inne på kontroll på förlossningen i typ v 32 för jag hade kraftigt minskade fosterrörelser. Första BM på förlossningen kunde inte ens hitta bebis i magen :eek:
Tur jag visste han fanns där :D
Hur kan man undgå att hitta bebis i vecka 32? :eek: Tycker det borde vara stört omöjligt haha

om du tog csn så är det överhoppningsbar tid, annars så räknas endast studieinkomsten -såvida du inte jobbar fullt igen, för då kan de gå på det även om du just börjat jobba.... Lite djungel det där. Men jag har ju pluggat heltid och jobbat heltid just för att inte falla i fällan och csn har inte varit tillräcklig inkomst att driva runt den här stora familjen varesig med eller utan sambons inkomst eftersom vi köpte hus hösten -13.

Det är den där överlappningen som jag inte blir klok på, jag kommer behöva ta kontakt med dem oavsett - var mer fundersam kring om det gick att lösa över telefon eller om jag ska besöka ett av deras kontor? Hade två olika arbetsgivare 2013 och jobbade hos den ena av dem 2014. 2014 hade jag fullt studiebidrag, men i princip inget lån. Från och med i år är det endast csn. Kort sagt: it's a mess :D

Hur kan man undgå att hitta bebis i vecka 32? :eek: Tycker det borde vara stört omöjligt haha

Liten bebis och mycket fostervatten tydligen ;)

De började med att lyssna efter hjärtslag med ett sån där trägrej. Tur hon sa innan att det troligen inte skulle lyckas eftersom hon inte hade en aning om hur han låg. Annars hade det blivit lite nervöst när inga ljud hittades!

Det är den där överlappningen som jag inte blir klok på, jag kommer behöva ta kontakt med dem oavsett - var mer fundersam kring om det gick att lösa över telefon eller om jag ska besöka ett av deras kontor? Hade två olika arbetsgivare 2013 och jobbade hos den ena av dem 2014. 2014 hade jag fullt studiebidrag, men i princip inget lån. Från och med i år är det endast csn. Kort sagt: it's a mess :D

Jag har ringt och pratat med dem angående mina studier. Pluggat heltid med CSN 2009-2015 och jobbat en del bredvid och på somrarna, men det ska räknas som paus för studier hela tiden tydligen. Dock var det inte helt säkra besked från dem på telefon - två stycken sa en sak om hur inkomsten kommer att beräknas, och en sa raka motsatsen! Jag håller på att få sista pappren i ordning nu och tänkte faktiskt åka till ett kontor för att prata med dem i samband med att jag lämnar in dem, för det har stor betydelse för min ekonomi att allt blir rätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 667
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 035
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 130
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka