Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jo, skulle tro att min sambo inte är mer än 175 så kanske ett par cm extra när han har skor då. Jag mäter 171 med skor och rejäl sula och jag tror inte att våra ryggar säger så mycket om att böja sig ner till den. Hade nog varit besvärligt om man var 180-190 eller mer.

Här slutas det sparkas om man trycker ner bebisen från revbenen. Det är väl inte bekvämt nog så hon vänder på sig efter en stund. Det kommer ju tillbaka men man har en stund att andas i alla fall :)

Satt just och reflekterade över samma. Känns liksom som att revbenen håller på att töjas/tryckas ut och i synnerhet när jag sitter upp. Väldigt obehagligt! :crazy:

Tror inte heller det är så besvärligt som svärmor antydde, hon är nog bara kinkig... ;) I övrigt så var det ju den som blev hennes absoluta favorit så SÅ illa kan det ju inte ha varit - bara att hon fick beslutsångest och velade en massa... om MIN vagn... ;) Rolig hon :)

somnade runt sextidem, vaknade för en stund sedan med mer diarre... känner mig konstigt nog väldigt pigg?!
bebisen syns tydligt på magen, minus två kilo!! sen igår morse.... :eek: snabb-banta? :d

ber till Gud att det inte är nåt smittssamt iallafall...

Här slutas det sparkas om man trycker ner bebisen från revbenen. Det är väl inte bekvämt nog så hon vänder på sig efter en stund. Det kommer ju tillbaka men man har en stund att andas i alla fall :)

Jo, så gör jag de gånger han sparkar - men detta trycket är inte från sparkarna. Utan jag antar att det börjar bli ont om plats eller något så jag har ett konstant tryck mot höger revbensbåge (under/utåt) när jag sitter. Har jag suttit länge går trycket ut över även vänstersidan och upp i mellangärdet *ömt ömt ömt*

Precis! har haft det så någon vecka nu och börjar misströsta om att det kommer bli bättre (som allt annat blivit). Snarare så blir det ju detta värre och värre verkar det som :(

*kl*

Godmorgon!
just nu är jg så glad att Grodan är i tryggt förvar.... har varit vaken sen 2 med kraftig diarre.... kul kul kul...... :cry:

Undrar om du har åkt på nåt liknande som jag hade... jag mådde först illa och kunde inte få i mig något alls egentligen, sen kräktes jag som bara den och sen kom diarrén - i princip bara vatten om jag ska vara riktigt detaljerad :angel: Det höll i sig i 4-5 dagar sammanlagt och jag mådde lite svagt illa i kanske ytterligare någon dag.

Åkte du på familjens kräksjuka? Annars kanske den slår till på dig nu i stället :p Nävars, det håller jag tummar och tår för att du slipper. Börjar det med diarré och fortsätter med kräkningar riskerar man ju att det sprutar i båda ändar samtidigt :crazy: Inte mysigt!

Hm.. Ta upp det med BM kanske. Är inte tryck vid revbenen också ett tecken på HF?

Precis! har haft det så någon vecka nu och börjar misströsta om att det kommer bli bättre (som allt annat blivit). Snarare så blir det ju detta värre och värre verkar det som :(

Visst är det jobbigt. Ett par veckor tror jag att det hållt på här och jag tror det beror på platsbristen kort och gott. Sitter jag ner lutar jag revbenen mot livmodern och det leder i sin tur till att det blir jobbigt att andas... :crazy:

Sen, alla organ måste ju ta vägen någonstans när magen fylls med bebis - så jag har kanske både lever och njurar uppe i lungorna? :cool:

Visst är det jobbigt. Ett par veckor tror jag att det hållt på här och jag tror det beror på platsbristen kort och gott. Sitter jag ner lutar jag revbenen mot livmodern och det leder i sin tur till att det blir jobbigt att andas... :crazy:

Sen, alla organ måste ju ta vägen någonstans när magen fylls med bebis - så jag har kanske både lever och njurar uppe i lungorna? :cool:
Samma som här då.. Tusan - vi har 3 månader kvar! jag trodde inte dessa problemen skulle visa sig på 5-6 veckor ännu... :crazy:

Alltid bra att fråga BM som DS skrev :)
Jag har också tryck mot revbenen när jag sitter eller inte rätar på mig tillräckligt. Mot slutet av graviditeten när bebis fixerar sig så sjunker ju magen och då minskade trycket förra gången iaf och jag har hopp om att det blir så denna gång också. Just nu är det värre än värst, ffa när jag har ätit; då flämtar jag länge efter och inte kippar efter luft, men det känns lite så ;)

Jag hoppas att bebis och magen fattar att orientera sig nedåt snarare än snarast, börjar bli dags nu tycker jag :p

Edit, nu såg jag att du redan pratat med BM :)

kl

Alltså... ska det vara så här efter varje gång vi har haft det lite mysigt i sänghalmen så blir det banne mig celibat hädanefter.
Morgonsex i går morse och hela gårdagen med sammandragningar och rejält stramande i ligamenten. I morse vaknade jag av samma stramande och kan banne mig knappt gå upprätt pga ilningar i blygdbenet. Sammandragningarna har lagt sig (jag känner iaf inte att magen spänner ihop sig och blir hård) men en sån obehagskänsla så jag kan varken sitta, stå eller gå utan att grimasera illa :(

Kan man verkligen förvärra foglossningen så pass mycket med lite sex? :o

Nu ringde BM och bad mig (oss) tusen gånger om ursäkt igen för i fredags och vi fick ny tid både hos henne och hos läkaren på torsdag.

Samma som här då.. Tusan - vi har 3 månader kvar! jag trodde inte dessa problemen skulle visa sig på 5-6 veckor ännu... :crazy:

Eller hur! Maj får jättegärna komma nu alltså... :angel:
Får hoppas du har rätt, Kaktus, och att det blir lättare även för oss när bebin sjunker sen... ;) Men jag är ju så kort att det säkert inte kommer spela någon roll... :grin:

Nu ringde BM och bad mig (oss) tusen gånger om ursäkt igen för i fredags och vi fick ny tid både hos henne och hos läkaren på torsdag.
Vad bra! Skönt att de bad om ursäkt :)

Vad skönt att få en ursäkt och ny tid, hoppas att de sköter det bättre denna gång!

Ang sex och foglossningar så blir det garanterat inte bättre av sex tyvärr. Det ruckar ju på bäckenet och det är det värsta, man vill ju hålla det så samman som möjligt.

jodå jag hade min beskärda del av kräk jag också när det var aktuellt.

Magen är tyst och lugn nu, har fått i mig lite vätska och känner mig förvånsvärr pigg ändå? Skönt det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar