Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Nu har jag inventerat bland våra kläder.. Har hittills följande uppsättningar:

44
1 pyjamas
2 bodies
1 byxa

50
2 pyjamas
5 bodies
2 byxor

56
2 bodies
2 koftor
2 byxor

62
2 bodies

Borde räcka va? :)

Åh vad kul med kläd-inventering!!!
Det ska jag roa mig med på onsdag hoppas jag, vi hämtar ju en låda eller två med bebiskläder i morrn :banana:

(fast nä... jag hade inte tyckt att det hade räckt ens till en bebis ;))

Har ju dubbelt av allt då såklart :D

Tror det blir nått mer i 56 innan dom kommer.. Har presentkort på hm på över 600:- så lär bli lite sånna 5-pack där med sen :)

ok, då fattar jag. tänkte att det blir lite knappt med bara en body var etc. om man har otur med kräk/bajs kanske det kan bli knappt ändå beroende på hur ofta man kan tvätta, men går ju att köpa till vid behov! Kanske några små tunna mössor eller så för den första tiden? Blir också lite sugen på att inventera...

jättesöta kläder iaf :)

aha ja det var ju en annan sak då förstås... :)

jag vill gärna slippa tvätta varje dag så jag kommer nog se till att ha lite mer än behövligt... dessutom älskar jag att sy :)
Så fort jag bara vet vad som finns i lådorna som är användbart så ska jag sätta tänderna (saxen) i mina fina dyra nya barntyger :love:

Små sockar och strumpor känns som en bra idé att ha ett helt gäng av förresten!

Haha... Tittar man på vår kläd-inventering och jämför så skulle nog vi kunna förse två dussin nyfödingar med kläder såfall ^^

Ah, räknade inte med skor/mössor, har 10-tal strumpor med i strl 10-12 , det var det första som inhandlades (iom mitt jobb :D) och så fort vi får in nya söta strumpor så nyper jag dom ;) kommer vara Sveriges mest välekiperade ungar på fötterna iaf ;)

kikade lite snabbt vad vi har hittills...

50
1 sovpåse
1 body

56
1 overall (i vanligt joggingtyg)
3 tröjor
3 pyamasar
1 åkpåse (typ utomhus-jacka-påse)

62
3 bodys
1 byxa
1 fleecetröja

Känns som om jag kanske har tagit lite för mycket fasta på att de inte kan ha 50 så länge... :angel:

Deras första strumpor :D
blogger-image-1083047743.jpg

Resten av kläderna: http://maddesbildbank.blogspot.se/2013/02/blog-post_410.html?m=1

Och för att spamma lite mer, vad tvättar ni nya kläder i för temp? Torktumlare?

tipsar om minimundus.com för små fina och goa mössor...

jag hade nog satsat på minst 2 av varje av bodys/pyjamas o så i varje storlek..

Ja tänkte också tvätta 40 men alla tvättråden säger 60 så kanske är bättre? Fast känns som onödigt slitage..

/pan -hysterisk förstagångsmamma

jaaa... tvätta i 60 första gången kanske? de växer ur innan du hinner tvätta ur. ;) trust me...

Annars brukade jag/vi köra på 60 om det var mycket äckelpäckel- bajs o kräka o sånt som hunnit torka lite...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"