Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ja men det vet väl alla att graviditet gör kvinnor vackra, pigga, harmoniska, lyckliga och fantastiskt välmående, från den dagen ägget fäster tills barnet liksom svävar ut som en ande ur denna vackra, välmående och fantastiska kvinnokropp...? Det behöver man väl inte se nåm film för... eller? :angel:

får nån backflash från min tid som hemtjänsten biträde... en kvinna som var en bra bit över 90 var fortfarande förbannad över att "alla" skulle ha henne till sjuk/svag/eländig när hon var gravid 70 år tidigare.... trots att hon mådde fantastiskt och inte hade en enda krämpa... så de finns ju .. de där hurtbullarna. ;)

Vackra var det ja... Jag började känna mig rätt ordentligt osexig så fort magen började puta :o tidvis i början var jag ganska deprimerad också, så pass att Alex försökte få iväg mig till unga vuxna. Han erbjöd sig till och med att fixa en tid åt mig. Harmonisk är jag dock, ungefär lika harmonisk som en tonåring med alla tonårsproblem på en och samma gång :idea:

ja samma här, speciellt som jag nte kunde ha mina vanliga byxor efter typ vecka 10... magen var ingen fara, men jag fick dem inte över höfterna :o

Nu har dessutom lår och rumpa dragit iväg i takt med magen också, hoppas verkligen jag orkar med många långa promenader ganska snart efter förlossningen...

Själv insåg jag igår att jag inte kom i mina "tjockisjeans" längre.. :angel:
Dessutom har jag sett it som ett vrak sen i höstas - tacka Gud för att smink finns..

Satt och tittade på en bild på mig från jul där jag ser helt hemsk ut. Jag visar den för Olle och säger "det är när du ser den här bilden som du verkligen är stolt över att jag är din fru va!? *ironisk*"
Han: vadå vad är det med den bilden!?
Jag: *hysterisk* VADÅ SER JAG UT SÅ DÄR FÖR JÄMNAN!?!?!?!!

:angel:

Ja men det vet väl alla att graviditet gör kvinnor vackra, pigga, harmoniska, lyckliga och fantastiskt välmående, från den dagen ägget fäster tills barnet liksom svävar ut som en ande ur denna vackra, välmående och fantastiska kvinnokropp...? Det behöver man väl inte se nåm film för... eller? :angel:

får nån backflash från min tid som hemtjänsten biträde... en kvinna som var en bra bit över 90 var fortfarande förbannad över att "alla" skulle ha henne till sjuk/svag/eländig när hon var gravid 70 år tidigare.... trots att hon mådde fantastiskt och inte hade en enda krämpa... så de finns ju .. de där hurtbullarna. ;)

SJÄLVKLART är det så! :D
Jag vet inte hur många som sett True blood men i ett avsnitt föder en älva fram 4 ungar i varsin orgasm. Mycket roande... :rofl:
https://www.youtube.com/watch?v=pHB9soTr_gk
Med start 2:18

Och så fortsättningen där ungarna dumpas hos pappan - hon har ju gjort sitt jobb! ;)
https://www.youtube.com/watch?v=vnHNn8vPbrg
Graviditeten varade för övrigt bara någon vecka... ;)

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN förresten! :banana:

grattis på födelsedagen Klockan!!

Jag såg ett program om graviditet på TLC här om dagen, riktigt kul program om en norsk hollywood-kändis som var hemma i norge för förlossningen. Hon hade som hon sa själv noll koll på graviditet och bebisar så hon gjorde lite efterforskningar här och där och bland annat hade hon då hört talas om att man kunde få orgasm under förlossningen. Hon var nog lite skeptisk till det som jag är, och blev väl inte så mycket klokare egentligen men kul var det :) Projekt baby eller nåt sånt hette programmet.

Det beror väl på hur man ser det :p

Klockan: grattis! Hoppas du får må lite bättre idag.

Nä jag mår skit idag.
Dottern har gråtit hela natten (ont i halsen, täppt i näsan) ...maken har varit uppe med henne men det går ju inte att sova med ett förtvivlat barn i huset .... jag orkar snart inte mer och jag vet liksom inte var jag ska hämta kraften ifrån längre. är orolig för makens ork också....:cry:

Sorry att jag lägger det på er.

Skulle det vara till hjälp för dig (och mannen) om du kunde läggas in ett par dagar? Eller skulle det kännas värre? Det kanske kan vara positivt för er båda en kort tid i alla fall.

...så hon gjorde lite efterforskningar här och där och bland annat hade hon då hört talas om att man kunde få orgasm under förlossningen.

Har också hört att man kan få det, men det hör nog till de absolut yttersta ovanligheterna eller så är det präktiga FL-mammor som känt ett behov av att skryta om deras perfekta förlossningar... ;) :devil:

"Ont att föda barn? Sluta gnäll kvinna! Kvinnor är gjorda för att föda barn och jag fick minsann multipla fontänorgasmer när jag födde alla mina 2,5 barn!"
:rofl:

var ska jag läggas in? Hälsohem? ;)

Tycker att folk får hamna på sjukhus för allt möjligt, du får väl hitta på nåt om sammandragningarna och smärtorna och att du inte får i dig mat eller nåt ;) nä men seriöst, någon form av hjälp måste ni ju kunna få från vården, annat vore väl konstigt? Det är ju inte bra om ni båda är som vrak och inte pallar mycket mer.

Kl
Jösses vad illa jag har sovit. Försökte trycka ner mig i en 90-säng hos mamma, som jag delade med en schäfer :o schäfern brukar vara ganska liten ändå men INTE när hon lägger sig i sängen och snor allt täcke. Tur att den schäfern jag tar med mig hem inte brukar ligga i sängen för hon är ännu större.

Har läst i kapp lite och sett att du ovan på allt dessutom var/är magsjuk. Får du i dig tillräckligt med vätska? Inte nog med att man mår pyton i allmänhet dessutom gör ju hela kroppen ont om man är uttorkad och med tanke på att din kropp redan gör ont så kanske det inte är så bra.

Har ni någon som kan komma och avlasta er? Kanske ta en promenad med dottern medans både du och maken får sova lite. Frisk luft i en liten snorig näsa brukar göra susen. Dessutom brukar de kunna sova gott om de sitter upp i vagnen.

Fortsätter spåna fritt hoppas att det är ok...

Har ni någon smärtklinik på ert sjukhus. Tänker då på din foglossning. Kanske de kan komma med nya infallsvinklar. Min mamma som lever med ständig värk har fått mycket hjälp därifrån. Men det var i Skåne, lite fel ände av landet antar jag.

Sen er förlossningsplanering. Är det inte väl sent som den är inplannerad. Med tanke på hur du mår och att snart hela er familj går på knäna så borde det ju (oavsett förlossningssätt) planeras in så fort det är möjligt med tanke på din och bebis hälsa. Vet iofs inte hur fullbelagt det är på ett sjukhus vad gäller planerade igångsättningar eller kejsarsnitt men det känns ju onödigt om det skulle blir lång väntetid bara för att det är fullt. Då är det ju bättre att ha planerat tidigare.

Också tillslut. Grattis på födelsedagen! Ni får ta och fira dig rejält när ni alla är i bättre form.

och efter att ha hävt ur mig till en klok och vis människa så känns det lite bättre så jag håller ihop en stund till, iallafall och sen måtte det väl bli lite bättre..?!

Det måste bli bättre snart Klockan! Sådär kan man inte ha det i all evighet. Fint att du har bra människor runt dig :)

Bara att häva ur dig allt du kan. Både till kloka människor irl och till oss här i tråden (mer eller mindre kloka :))

Och bättre kommer det att bli. Förr eller senare!

ja jag vet inte om det blir så mycket bätttre av att jag blir inlagd faktiskt... Maken påpekade att vi faktiskt hade avlastning i helgen, (hans syster var här)- så han känner sig inte så sliten som jag tror.... tackolov...:bow:

Förlossningsplanen: de kan inte planera förrän de vet hur det kan bli. det som spelar in är hur dålig jag är, hur bebis har det och har vuxit, och hur mogen min kropp är.inget av det vet vi förrän v. 37... i första hand vill de (och jag) ha igångsättning ...

tror inte vi har nån smärtklinik och jag vet inte vad det ska göra för skilllnad heller, sorry att jag är lite motvalls men allvarligt. kunde jag ta typ citodon skulle det underlätta massor, det är ett helvete att komma ut ur huset så jag vill helst inte fara ut om det inte är kivsnödvänigt, typ...

men tack för att du spånar! :)

jag har fått en glassmaskin impresent! :love: och dottern är lite piggare.... halleluja....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII