Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Här är en till på dåligt humör..

Låg vaken länge vid 4-tiden imorse och när jag väl somnade drömde jag konstiga drömmar om flytt, husletande och otrohet så vaknade ledsen och på dåligt humör och kan inte skaka av mig det..

Ligger fortf i sängen och samlar energi att åka o handla och hämta ut ett paket..

Jobbigt när man vaknar upp efter så jobbiga drömmar. Hela dan blir lätt förstörd efter en sån natt, iaf för mig :(

Ja, det är definitivt olika hur man mår, de flesta mår dåligt av lågt järnvärde tror jag, eller ffa är trötta. Jag är ju sjukskriven så jag gör inte av med så mycket energi ;)

Runt v 25 brukar man få moderskapsintyget, är nog ingen fara på taket om du tar det nästa gång heller. Det beror lite på hur snabb/långsam din arbetsgivare är på att fylla i inkomstpapprena sen. FK brukar vilja ha 30 dagars handläggningstid när allt är inne.

Ja, jag är ju i v. 25 nu (fast bm hade sin "sätta på plats-röst" och sa att nähädu, du har gått 24 veckor, jag vet inte hur hon räknar? Ok om jag kanske byter vecka på onsdagar enl. hur hon räknade men på henne lät det som att jag just bytt från 23 till 24?), vet att det inte är super-bråttom, men jag blev så irriterade på bm att jag blev ännu mer irriterad av att jag inte ens fick intyget... :cool:

"MIN" bm hade jag haft lättare att förlåta... ;)
Men bra att veta att fk vill ha ca 30 dagar på sig! :)

Ja, nu i graviditeten har jag skitsvårt att skaka av mig drömmarna, drömmer mkt att A är otrogen (grundar väl mkt i att jag inte har nån sexlust/sexförbud av läkaren så känner mig otillräcklig) och kan gå tårögd el rent utav förbannad en hel dag pga drömmarna.. Skitjobbigt :crazy:

Nån mer än jag som är extremt törstig hela tiden? Har haft väldigt fina värden på socker osv så tror inte det är diabetes.. Men ska ju göra sockerbelastning nästa vecka så lär väl upptäckas isf..

Jag hinkar i mig litervis med vatten, skojar om att jag måste fylla på till grodan! ;)

graviditetsdiabetes visar väl sig inte riktigt som vanlig i det avseendet vad jag förstått?

Just det, 7 kg + på vågen från att jag startade. Känner ingenting angående det - jag ser ju hur jag ser ut och jag är fortfarande en smal sak med en stor kula på magen så om där är en massa extrakilon pga soffhängande så vet jag inte vart de sitter.
BM varken såg eller lät speciellt nöjd när hon kommenterade det, men det får vara hennes problem då! :devil: (60 kg på en som är 157 cm UTAN att vara gravid tycker jag inte är speciellt oroväckande det heller)

Du borde ju vara i 25+0 idag? Alltså gå in i v26.

Jag är ju beräknad till 24e och jag är 24+4 går in i 26 på fred..

I min kalender står det att jag har gått 30 +5, men att jag "är" i v.31 .. det var nog så hon tänkte.

inte för att ta henne i försvar, låter som ett rent svin till BM ... :mad: (hihi, ursäkta ironi :laugh:

*KL*

Urk och fy säger jag, surfade in på jollyroom och fick mig en chock.. Har bara hunnit kolla på babygym och babysitters ännu - men det är ju skitdyrt :eek: Hur kan lite tyg vara så jäkla dyrt?! :confused:

Planering om att sy eget babygym började ju ganska snabbt - hur svårt kan det vara lixom? :p
En fråga bara - ni som har barn innan alt har köpt ett babygym redan - bågarna som går över är de mjuka eller hårda? Stål?skumgummi? Eller har ni någon uppfattning om vad det kan vara för material?

Vad jobbigt! Inga otrohetsdrömmar här som tur är, men däremot om dödsfall bland de jag älskar. Det är jobbigt :( Värst var väl när jag var orolig över att trollet rört sig mindre än vanligt under dagen - och sen drömde att hon dött... :cry:

På det vi köpte nu är bågarna mjuka men "fasta" skumgummi? Tror inte det är någon metall el så i.. Dom fästs med snäppspännen på undersidan

Nån mer än jag som är extremt törstig hela tiden? Har haft väldigt fina värden på socker osv så tror inte det är diabetes.. Men ska ju göra sockerbelastning nästa vecka så lär väl upptäckas isf..

Dricker massor av vatten jag med.
Viktigt är dock att inte glömma saltet! Annars rinner bara allt igenom en...

När jag märker att min vattenkonsumtion stiger så brukar jag poppa mig en stooor skål med popcorn med massor av salt :D Efter det återgår drickandet till "normalt" igen :) (dvs 2-3 gånger så mycket jag drack mot innan jag var gravid :p )

Jag drömmer sällan om bebisarna.. Är antingen flytt/husletande, otrohet eller sexdrömnar :o vilket visserligen är jäkligt jobbigt när man inte får utlopp för det.. Fr galna sammandragningar av orgasm och läkaren avrådde från sex för att inte påverka tappen i onödan nu när jag haft så mkt problem..

Du borde ju vara i 25+0 idag? Alltså gå in i v26.

Jag är ju beräknad till 24e och jag är 24+4 går in i 26 på fred..
Ja, precis så!
Enligt familjeliv byter jag vecka på onsdagar och enligt babycenter byter jag på tisdagar, men det torde vara struntsamma. Antingen är jag i 24+6 eller 25+0 idag.

I min kalender står det att jag har gått 30 +5, men att jag "är" i v.31 .. det var nog så hon tänkte.

inte för att ta henne i försvar, låter som ett rent svin till BM ... :mad: (hihi, ursäkta ironi :laugh:

Ja, så tänkte jag också att hon tänkte, men då har hon ju tänkt tvärtom?
För har jag gått 24 veckor så skulle jag vara i 25:e veckan och räknar hon på pågående vecka när hon säger att jag är i v. 24 så ska jag enligt henne ha gått 23 fulla veckor nu...? :crazy:

Fast hon kan ju ha varit petnoga med att jag minsann inte byter vecka förrän imorgon (om hon räknar så) och att jag inte ska komma här och tro att jag är i närheten av 25 veckor... :cool:

Ja, eller hur, en sån ragata! ;) Jag är ju inte alls känslig eller så... :angel: Men nej, vi klickade inte alls och både jag och sambo fick ryyyysningar av henne.

Jag vet inte om dom räknar på olika sätt på nått vis, läkaren vid vårt första vul sa ju också att jag var nån vecka kortare gången trots han använde samma "skiva" som dom andra och fick samma datum så enligt honom var bf första veckan i juni..

På vårt är det någon form av stål (typ tält pinne) som sen är klätt med något mjukt också tyg ytterst. (Vilken värsting förklaring :)) Ett tips är att kolla Blocket. Inte alla barn gillar vare sig babysitters eller babbygym så det går att hitta saker som är oanvänt till en billig peng.

Men vad konstigt! :confused: Här sa hon ju samma bf-datum som jag har haft hela tiden, så då blev det ju ännu märkligare... Visst, trollet kommer när det kommer, men det hade ju vart lite kul om de sa samma saker. Min journal måste ju se hel-velig ut? :p

Tack för tipset om salt! Här kissas och dricks det som bara den. :eek:
Har dock inga popcorn hemma, men ett par ägg med massa majonnäs på är väl rätt salt :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 372
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar