Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Här är man borta en dag, och oj vad ni skriver!
Solvind: Jag oroade mig lite för dig under helgen eftersom det inte kom några fler livstecken. Skönt att du har kommit ut från iva och att Tor mår under omständigheterna bra. Grattis till lillkillen! Hoppas ni piggar på er såfort det bara går.
Pan: Jag tycker nog att det låter lite knappt. Vi har definitivt mer än man behöver eftersom vi fått ärva så hysteriskt mycket, men du kommer ju att få tvätta halva maskiner typ hela tiden. Eller räknar ni med att få kläder i present när bebisarna är ute?
Klockan: Grattis på födelsedagen! Vet precis hur jobbigt det är med sjukt barn, L var ju feberfri först igår (vilket jag visserligen bara rent teoretiskt kunde njuta av eftersom jag var hemifrån 7-23 ungefär). Nu har han smittat mor och far med allmänförkylningen...
Hur är det egentligen i Sverige, kan ni inte få någon avlastning alls från Försäkringskassen eller dylikt? Min man och jag pratade om er situation i helgen (jag är nämligen mycket berörd och tagen av vad du måste gå igenom) och han menade att vi högst sannolikt skulle kunna få hemhjälp via försäkringen i alla fall. Avlastar ju åtminstone med handling, städning, matlagning etc så din man kan få lite andrum mellan varven.
Själv var jag hos gyn igår. Allt såg bra och normalt ut: huvet neråt, rörelser och hjärtslag finnes, blodtryck 120/80. Viktuppgång 2,4 kg på en månad (ska kanske inte ska leva på glass och choklad), livmodermunnen sluten, glukosbelastnngstestet ok. Könet är fortfarande oklart, hon kollade inte - var bara ett superkort ul för att kolla livstecken - och nästa gång är det ctg istället för ul. Stort rutin-ul blir det först 25:e mars, men då måste man väl kunna se något!