Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag har också plötsligt drabbats av tok-längtan av att få träffa den lille busen som sparkar och lever om där inne :love:
Fast det är ju över tre månader kvar för min del. %0

Jag körde 40, det är ju inte ens skitigt. De mesta jag hade är ju dessutom ärvt och ungen hade nog inte dött om jag inte tvättat de alls.
Använde oparfymerat tvättmedel och tumlade.

Kl
Aha, okej. Då har jag lite koll på Ullared. Jag får helt enkelt åka och kolla vad som finns. I värsta fall får jag köpa kläder och lite förbrukningsvaror.

Nu är jag i säkert förvar hos mamma och väntar på hemgjord plankstek :d gottgottigottgott! Vi har precis slagit ett öga på barnkläder som hon hade så får vi se vad vi vill använda och vad vi vill köpa nytt. I förrgår fick jag erbjudande från mammas kusin att komma och hämta lite där med, deras yngsta är 6 månader. Skönt att bara köpa det som känns roligt att köpa :) jag hittade en supersöt fleeceoverall på Ellos. Det är en med öron och små tassar med trampdynor :love: en sån skulle jag nog vilja köpa.

Den overallen har jag med kikat på hos Ellos, men svårt att veta vilken storlek man ska ha... för inte lär man behöva den under sommaren... eller? Samtidigt vill man ju inte att de tar slut eller utgår innan man hinner köpa... hm. Hur gamla ska man räkna med att de är när de har olika storlekar egentligen? Och hur länge? Så klart är det säkert jätteinviduellt men kanske att det finns nån slags riktlinje man kan gå efter... ? 50 räknar jag med några veckor - en månad kanske som mest, men sen?

Jag har tvättat allt oanvänt i 40 grader och med parfymfritt tvättmedel och sköljmedel. Vi har ingen tumlare utan hänger all tvätt i tvättstugan bara.

Jag hade nog velat ha åtminstone sex pyjamasar i varje storlek, om de inte kräks eller dreglar så bajsar de gulbajs långt upp på ryggen. Eller så läcker man själv mjölk på dem. (Jag hade tänkt skriva tio för man använder grymt mycket ombyten..

För min del har jag haft storlek 50 ungefär en gång, de var för små med det samma. 56 kanske en månad, 62 lika länge, 68 i 2 månader och när de varit 6 månader har de haft stl 74. Men jag har ju haft ganska stora barn. Räknar med att ha 74 till hösten, hsr redan köpt en söt höstjacka :)

Kl

Här snacks det för fullt som vanligt ser jag. För mig själv har världen helt plötsligt förändrats.

Hade ju lätt HF. I fredags kände jag mig sämre och åkte in på kontroll igen. Jag blev snabbt sämre under kvällen. Förstod aldrig själv hur illa det var. Men tidigt i lördags morse blev det akut kejsarsnitt. I vecka 28+1 föddes vår son Tor kl 05.26. Vikt 1083 gr längd 38cm.

Han mådde bra och vårdas nu i kuvös men har svårt att få igång magen och gått ner lite i vikt så han har blivit lite sämre. Otroligt även om det ännu inte är någon fara.

Själv vårdades jag på intensiven men är nu flyttad till BB. Helt slutkörd och ont av snittet. Är på bättringsvägen även om blodtrycket fortfarande är alldeles för högt.

Oj! Första vårbebisen! Grattis! :laugh:

Har läst på väldigt mkt om prematurer (iom jag själv riskerar premisar) och v28 är ju endå rätt "stort" så det kommer säkert gå jättebra även om ni säkert får ligga på neo ett par v.. :)

OJ!! Vilket kaos men GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL SONEN!!

Oj! Jag blir helt till mig! Hoppas du snart känner dig piggare och att det fortsätter gå bra för sonen!!!

Du blev först ut!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!:love:

Men Grattis till en liten (!) Tor!
Nu får vi hoppas att ni snabbt piggar på er, båda två!

Oj, första vårbebisen har slagit till. GRATTIS till sonen!!! Hoppas att ni känner er pigga snart båda två.

Kan föresten tipsa om "föräldrar, anhöriga och vänner till extremt prematura barn" och "vi med prematurer" på Facebook, många erfarenheter och hjälpsamma själar där :)

Nejmen oj! :o grattis! Hoppas att det går bra för pojken och att du repar dig fort! :) jag har sagt i många år att min förste son ska heta Tor.

Hur funkar det, får ni bo tillsammans med sonen eller får ni gå och hälsa på? Är ni kvar på BB tills sonen får åka med hem eller kommer ni åka innan? Är nyfiken på hur det funkar då jag tänkt på det där OM man skulle ha lite "osis".

Gud, jag funderade på hur det var med dig när du inte var inne här någonting men så tänkte jag att du kanske tog hårt på råden de gav dig. Vilket kaos! Känns det okej trots omständigheterna?

Men oj JÄTTEGRATTIS!!! :bump: :banana: :bump: :banana:

Även om det blev väldigt dramatiskt så hoppas jag att hela familjen mår så bra som ni bara kan!

Måste också bara säga att jag tycker namnvalet är jättefint, det finns på vår lista med :)

Oj vilken dramatik! Men grattis! Och hoppas ni repar er nu och att grabben kommer igång ordentligt.

Låter som du är gravid. :angel:

Har ofta återkommande såna dagar och de brukar bli fler ju längre tiden går...

Åh fasen! :idea: Tror du jag kan vara det? :rofl:
Haha :p
Men du har säkert rätt, det är väl fullkomligt normalt. Jag har helt enkelt sett för många hollywood-filmer så mitt undermedvetna är bombsäkert på att en graviditet ska vara problemfri, typ... ;)

För övrigt spelade Trollet nån jävla mozart-piano-melodi på mina revben exakt hela föreläsningen (lite över en timme). Vad hon kommer få igen för det här... :cool::angel:

Igår hade dom en sorts spjälsäng, en sorts vagga, en sorts skötbord typ. Helt ok saker i vitt trä typ.

Annars har dom ALLT! Vi var där i 4.5h och då var vi enbart på barn och bebisavd i typ 3 h :p resterande 1,5h stressade vi genom klädavd, godis och typ hygien. Resterande avd var vi inte på öht :o

Måste åka upp igen sen till hösten, finns jättemkt snygga kläder!

Kläderna vi köpte igår! http://maddesbildbank.blogspot.se/2013/02/blog-post_4.html?m=1
Vad mycket fint du har köpt Pan! :love: Åh, nu ser jag ännu mer fram emot ullaredsresan med svärmor! :bump:

WOW! Grattis till lille Tor! :love: Hoppas att ni båda snart mår mycket bättre och får åka hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare