Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag lovar att meddela om jag får uppleva det igen, går in i v 34 nu och hoppas att det tänker ske snart!

Crap! Jag trodde bara det var sammandragningar man skulle behöva räkna med... :(

Skönt att du känner dig lite pigg i alla fall, då går det förhoppningsvis åt rätt håll!

Och ja, det känns bra att ha fått en ursäkt. Nu måste jag bara komma ihåg att skriva ner allt jag funderar på och att ta med mina papper så ska det kanske ordna sig.

Fattar inte att jag ska behöva vara så himla känslig fortfarande bara, tårnara rann nu igen när hon hade ringt och jag blev bara så himla ledsen igen.

*knapp*

Dags för frukost nummer 3 nu.
Började dagen klockan 6 med en liten portionsyoghurt och en halv kopp kaffe.
Klockan 9 blev det en skål müsli och nu fixade jag en fruktsallad-light med banan och päron + en mugg blåbärssoppa. :d

Har nog aldrig ätit så här ofta och regelbundet i hela mitt liv så något positivt har graviditeten definitivt medfört! :laugh:
Straffet för slarv är magkatarr från helvetet och det slipper jag gärna...

Tack för påminnelsen. Det är ju lunchdags och jag ska sitta i bilen 3 timmar om en stund. Kanske skulle få något litet i magen först.

Lew: Mina fogar tycker INTE om vuxengos. Det som funkar är att skeda. Jag personligen är ju ganska tråkig vad det gäller positioner. Jag gillar att "rida" och missionären men det kan jag glömma :p jag är glad att det finns någon ställning som funkar.

Klockan: Skönt att du mår bra trots omständigheterna. Dricker du blåbärssoppa nu? Det sägs vara bra för det mesta så det kanske kan "laga" magen lite :)

Kl
Mamma undrade om jag ville åka ner till Ullared någon dag innan bebisen föds. Det kanske kan vara trevligt. Jag har aldrig varit där :o helst hade jag ju gärna handlat kläder till både mig och bebis men till mig kanske är en halv omöjlighet (förutom mammakläder men det känns inte så intressant). Finns det ALLT på Ullared? Alltså även saker som säng, badbalja, skötbord och allt sånt där? Jag har aldrig besökt den där omtalade butiken :o

Ang ullared är det svårt at svara på. Ena veckan kan de ha allt - andra veckan inget. (ja, förutom kläder då - det har de alltid ;) Dock kan de inte svara på om de har någon speciell tröja/märke hemma)

Anledningen till att Ullared kan vara så billigt är ju just att de inte har något fast sortiment :)

När jag var nere i höstas hade de inte typ sängar. Men badbalja, typ all bebistextil, babygym, nappar, nappflaskor, kläder i massor (bl.a. Laban och alfonskläder fanns då), jag köpte tex en snuttefimt och matchande tossor från Teddykompaniet osv. Det jag gillade var att det inte bara var krams, det hade jag inte trott innan.

jag har aldrig heller varit på Ullared... fast det är klart, det är ju rätt långt att åka från där jag bor :)

Pan har ju nyss varit där, hon borde ju kunna svara på vad som finns där typ nu i alla fall :)
Annars såg jag något tips nånstans om att man kunde maila deras blog(?) och fråga...

Tack för påminnelsen. Det är ju lunchdags och jag ska sitta i bilen 3 timmar om en stund. Kanske skulle få något litet i magen först.

Lew: Mina fogar tycker INTE om vuxengos. Det som funkar är att skeda. Jag personligen är ju ganska tråkig vad det gäller positioner. Jag gillar att "rida" och missionären men det kan jag glömma :p jag är glad att det finns någon ställning som funkar.

Ja jo det var ju just skeda vi försökte oss på :angel: men det är nog bara att inse i såna fall att det inte heller går :( Det kan u inte vara meningen att man ska vara totalt söndersmulad i två dagar efteråt - för jag hoppas verkligen att det är bättre tills i morrn då jag ska sitta i bilen i en jäkla massa timmar :crazy: Tur vi har en bra bil med ställbara säten åt alla möjliga håll så man slipper sitta i samma position hela tiden i alla fall.

Tur vi har en bra bil med ställbara säten åt alla möjliga håll så man slipper sitta i samma position hela tiden i alla fall.

Med tanke på bil - sitter ni likadant nu i bilen som innan ni blev gravida?

Jag har fått flytta bak sätet(ryggen) "massor" når knappt fram till ratten längre. :D Allt för att magen ska få plats och jag ska kunna sitta bra :) (har 1 timme till jobb enkel väg)

sätet är i samma läge men jag har inte kunnat köra bil på typ tre månader... :grin:

Mitt säte är i samma läge som innan, men så sitter jag på passagerarsidan också... ;) Skulle dock behöva skjuta bak det lite för bältet sitter inte helt bra.

Jag sitter också bara på passagerarsidan :) Men visst funderar jag lite över det här med bilresan... det gör skitont bara att åka in till sjukhuset och det är ju bara en timmes resväg. I morrn ska vi till mina släktingar lite här och var - till pappa är det närmast och "bara" 17 mil... :crazy:

På vilket sätt gör det ont? För mig har det som sagt hjälpt mycket att luta mig bakåt (lutar ännu mer när jag är passagerare). Så länge du är passagerare så kan du ju variera sittställningen ganska mycket. kanske även ta med en kudde och ha i ryggen?

Vecka 26 +4 :)
mage%2520w26%252B4.png

Fin mage! :love:

*knapp*
Ååååh, jag vet inte hur det ska gå att åka till NÄL idag, känner mig alldeles snurrig som av närings/matbrist och är tungandad och andfådd... :crazy: Har ätit bra idag så jag borde ju inte må såhär... :crazy:
Nåja, skulle jag må sämre sen så är jag i alla fall på rätt ställe.
Passar nog på att sova lite på bussen - kanske är så enkelt att det är sömn som behövs?

Låter som du är gravid. :angel:

Har ofta återkommande såna dagar och de brukar bli fler ju längre tiden går...

Igår hade dom en sorts spjälsäng, en sorts vagga, en sorts skötbord typ. Helt ok saker i vitt trä typ.

Annars har dom ALLT! Vi var där i 4.5h och då var vi enbart på barn och bebisavd i typ 3 h :p resterande 1,5h stressade vi genom klädavd, godis och typ hygien. Resterande avd var vi inte på öht :o

Måste åka upp igen sen till hösten, finns jättemkt snygga kläder!

Kläderna vi köpte igår! http://maddesbildbank.blogspot.se/2013/02/blog-post_4.html?m=1

På vilket sätt gör det ont? För mig har det som sagt hjälpt mycket att luta mig bakåt (lutar ännu mer när jag är passagerare). Så länge du är passagerare så kan du ju variera sittställningen ganska mycket. kanske även ta med en kudde och ha i ryggen?

Jo jag vinklar både säte och ryggstöd ganska många gånger under en biltur, kan ju även justera stödet för svanken. Egentligen är det mest att sitta stilla så länge som gör ont, det gör det i vanliga fall också men jag klarar ju betydligt kortare tid nu när fogarna trasslar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3