Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Knapplån.
Ni babblar ju så man undrar om ni inte gör annat än dagarna än hänga här? ;)

Jag fick en liten aha-upplevelse igår. Har haft överjävlig halsbränna nattetid ett tag, men tog mig inte till stan för att köpa tabletter förrän igår. Skitsnuskiga var de att tugga i sig men AMEN vad härligt att kunna lägga sig plant utan att maginnehållet kommer upp :bow:

I övrigt börjar jag känna mig som en flodhäst. Inte för att jag känner mig särskilt stor till storlek, men kroppen reagerar på allt extra... Min dagliga eftermiddags-promenad på knappa 5 km känns som ett maraton. Pustar och flåsar mig upp för sista backen och benen värker, fötterna värker, svetten lackar och.. ja, hur ska det här gå? 3 månader kvar ju :devil:

Någon mer som väntar besked från försäkringskassan förresten? Skickade in om HP för en och halv vecka sen, och skulle vara skönt att få besked.

Flodhäst lät lite charmigare. Jag brukar kalla mig för fet ko :o

5 km på en promenad hade jag nog aldrig pallat i dagsläget. Helt galet :p

Min HP hade de ca 2 veckors handläggning på så förhoppningsvis är det på g. FK brukar få eld i baken om man ringer och frågar om det kommit in ;)

Kolla på Jysk! där finns toppenbra babysitter för ett par hundringar, eller blocket,se! samma sak med babygym som jag f.ö tycker är otroligt överskattat. Man kommer rätt långt med en filt och några färgglada plastburkar... (L fick ett jättejätteroligt gym och hon hatade det. så vi hittade på egna grejer. ;)

Men kolla begagnat också. de flesta slutar ju anvönda såna grejer efter bara halvåret eller så...

Jag hade också en vikarie som varken jag eller maken klickar med när vi var där efter RUL. Mer förvirrad och "lost" människa får man leta efter! Ställer man en fråga så rasar hela hon och ser nollställd ut och hittar inte sig själv på hela besöket, så vi frågade inte ens efter moderskapsintyget utan tog det gången efter. Ang veckor så räknar sjukvården fullgångna veckor, så är du i 24+ så har du gått 24 hela veckor, men har påbörjat vecka 25. Vissa räknar BF v 39+6 och andra V 40+0, det är därför det skiljer en dag mellan olika gravidkalendrar. Så knäpp-BM såg säkert att du var i 24+6 och ville knäppa dig på näsan om att du 24 v gången, så att du inte får för dig något annat ;)

Pan, usch för såna drömmar! Jag drömde i förra veckan att jag körde på ett barn och obehagskänslan satt i hela dagen :( Förra graviditeten drömde jag mycket om att maken var otrogen eller sa/gjorde dumma saker, skitjobbigt var det, känner med dig!

Zewz, jag kände mig också korkad när jag insåg att man kan ta tabletterna även om det bara pyser luft upp eller att maten åker hiss litegrann. Mycket skönare att sova utan det :) Jag hade som grova halsbänneattacker någon gång ibland tidigare och tog bara tuggtabletter då...

Jag väntar på att få min SGI fastställd från FK och att heltidssjukskrivningen godkänns.

Knapplån.
Ni babblar ju så man undrar om ni inte gör annat än dagarna än hänga här? ;)
.

:angel: busted. är man mest sängliggande så....vet inte vad ni andra har att skylla på dock?!! ;)

Så knäpp-BM såg säkert att du var i 24+6 och ville knäppa dig på näsan om att du 24 v gången, så att du inte får för dig något annat ;)

Då har vi nu buke-statistik för att vikarier inte är något att ha! :idea:
Tack för förtydligandet - så var det säkert! Hon var verkligen lite sån att hon verkade vilja dumförklara mig hela besöket.
Dryg tant... :cool:

:angel: busted. är man mest sängliggande så....vet inte vad ni andra har att skylla på dock?!! ;)

Ptjaaa... jag har att välja mellan att packa upp flyttlådor eller sitta här så... :angel::o

---
Jag vaknade nyss av telefonen.
Inte av att den ringde utan av att jag pratade i den och att sambon i andra änden undrade vad jag ville ha för nötter.

Har inget minne alls av vad jag ska ha sagt INNAN jag vaknade! :o

Som en liten varning ifall någon ringer mig mitt i en "nap-time", alltså.... :D

Vi hade en babygym-liknande grej i trä från ikea som var ganska billig har jag för mig. Det hängde tre olika träprylar från början, men vi hängde upp lite allt möjligt (blandade köksredskap väldigt uppskattade tex). Annars finns det som ngn sa säkert mkt begagnat att köpa.

Ja, du är ursäktad, men ni andra? :cool:

Jag skulle iofs kunna sitta här betydligt mer också, men jag har fått en jäkla fart med barnrummet, tjoho vad skoj! :bump:

Min HP hade de ca 2 veckors handläggning på så förhoppningsvis är det på g. FK brukar få eld i baken om man ringer och frågar om det kommit in ;)

De var iofs ganska snabba med sjukskrivningen och utbetalningarna där så förhoppningsvis är det på gång. Har svårt att tänka mig annat än ett godkännande, men ändå.

Kl

Vad ni skriver!! :)
Tråkigt att de är många som har dåliga erfarenheter av BM:or. Min är verkligen helt suverän och jag har bara hört gott om de övriga på vår mvc.. Däremot är ju läkare och sjukgymnaster inte så poppis i mins ögon ;)

Fö är jag glad! Jag har fått en ny gravidkompis att dela både glädje och sorg med (hähä) och lyckas ha rätt trevligt om dagarna ändå :)
Idag är det sista gången på föräldrakursen = Sibylla!! :d
Fö har jag börjat växa ur mina gravidkläder! :eek: magen sticker ut! Och ja, börjat samla på mig massa vatten i ansiktet så jag börjar se riktigt rund ut (för o vara mig).

Annars rullar det på, 40 dagar till BF!

Ja, du är ursäktad, men ni andra? :cool:
:bump:

Sjukskriven och uttråkad? :p

Börjar visserligen jobba igen imorgon men bara 3h/dag tre dagar i veckan så ska nog ha tid o terra er med :devil:

Undrar hur tråden kommer utvecklas sen när vi är sjukskrivna hela högen :p

Jag skyller på sjukskrivning och stillasittande. Tv-utbudet dagtid är ju inget att hurra för direkt... Jag tar lite pauser och virkar på kaninen ibland...

Lånar knapp

Tack för alla grattis.

Men måste erkänna att jag tycker det känns konstigt att få en massa grattis :o. Jag hade mycket hellre haft kvar lillen i magen så han inte hade behövt kämpa på så mycket för att överleva utanför när han inte var redo för det. Jag är rädd för att han ska dö utan att vi är där eller att han ska få skador och problem senare i livet på grund av att han är för tidig. Livet ska inte vara svårt och jobbigt.

Dock har han varit mycket lugnare och tydligt mer nöjd och harmonisk idag vilket känns skönt. Han är jättesöt och vi kan knappt vänta tills vi får ta upp och hålla i honom. Än så länge är det enda vi kan göra att lägga in en hand då och då och visa att vi finns där. Och så pumpar vi mjölk från mig var tredje timme så jag känner mig som en riktig mjölkkossa :p .

Han har fortfarande inte bajsat ordentligt så de ger honom regelbundet lavemang och skulle röntga ikväll för att se hur det ser ut i magen.

Mitt blodtryck skiftar fortfarande upp och ner massa så jag kan inte besöka Tor så mycket som jag vill. Men min superhärliga sambo är där oftare.

Vi bor i eget rum på BB som ligger bredvid neonatalavdelningen där Tor ligger. Han är övervakad dygnet runt och har alltid någon nära. När jag återhämtat mig vilket tyvärr verkar ta ett tag så kommer vi få flytta till ett familjerum på neo och när Tor blivit starkare kan vi ha honom på vårt rum samtidigt som han är övervakad av personal. Så vi kommer bo några månader på sjukhuset och får tidigast åka hem med vår son den veckan jag skulle vara i vecka 35 om graviditeten varit normal. Men troligtvis senare.

Allt börjar komma i fatt mig nu och jag börjat inse hur illa det verkligen var. Skrämmande. De gör knappast akut kejsarsnitt tidig morgon på helg och plockar ut en alldeles för liten bebis utan att det var absolut livsnödvändigt för att rädda både mig och bebis.

Och jag är så ledsen att Tor blev uttvingad på det sättet och att jag missar massor av graviditeten. Är dessutom svårt att förstå att jag är mamma nu eftersom det inte blev någon förlossning. Men min älskade sambo ser jag tydligt hur fadersinstinkten tagit in. Så härligt att se :love: . Han är dessutom helt fantastisk på att ta hand om mig. Skulle inte klarat mig utan honom.

Kommer nog inte kunna skriva så mycket här så länge vi är på sjukhuset. På BB får man använda mobil men inte på neo. Är dessutom väldigt jobbigt att skriva på mobilen. (Har för tillfället snott internetuppkoppling från sambos mobil och skriver på paddan) men ska försöka uppdatera lite då och då.

Det kändes konstigt att gratulera också för det där är ju ett mardrömsscnario... men " vad säger man" -liksom.... det är ju ändå fantastiskt att det finns hjälp att få och att ni får vård och tillsyn, för jag ntar att det hade blivit riktigt illa om han inte fått komma ut .....:crazy:

jag förstår inte hur du har det men jag förstår att du är ordentligt omtumlad.

Jag har tänkt massor på er, håller tummarna för att Tors mage kommer igång och att han piggar på sig smidigt och bra så att ni kan få uppleva familjelyckan.

Håll oss uppdaterade i den mån du kan och har lust.

Stor kram till dig o din lilla familj <3

Ja, det blir ju lite dubbelt, man gratulerar ju till sonen även om man beklagar att du blev så dålig att han var tvungen att plockas ut. Jag kan inte ens föreställa mig vilken berg och dalbana ni befinner er i. En nära väns bror blev pappa i v 24+1 och efter en del om och men gick det bra och han blir 2 år nu.

Roligt att få en uppdatering iaf, hoppas att det kan bli fler vid tillfälle :) Tänker på er!

Ja det måste verkligen kännas skumt att bli avbruten så abrupt i graviditeten, och för barnets del också. Men vilken tur att de faktiskt har medicinsk möjlighet att göra så här, det är helt fantastiskt. Jag tänker också jättemycket på er och hoppas att Tor är en riktig liten kämpe och att ni snart får hålla honom i er famn.

Klockan grattis på födelsedagen! Glassmaskin låter farligt gott, jag hade nog varit frestad att äta glass jämt! Blir det godare glass i dessa än sån man köper?

Kl

Jag börjar ledsna på att bo i källaren hos mamma, längtar verkligen efter vårt eget hus. Har laddat ner alla bilderna på huset till surfplatta och telefon så jag kan titta och planera hur vi ska inreda. Fyra och en halv vecka kvar tills vi får det. Och 5 dagar tills barnen börjar förskolan, ska också bli jättekul (för dem alltså) och dövar mitt dåliga samvete att jag slet sonen ur skolan i december, han har verkligen saknat jämnåriga barn att leka med. När de väl är inskolade ska jag boka ett besök hos min gamla frisör, tänkte klippa till mig lite så jag ser toppenfräsch ut på förlossningen (obs, skämt).
Imorrn ska sambon jobba och jag och barnen ska hänga med pappa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 372
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar