Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Jag upplever dem som bättre när det gäller föräldrapenning, detta gällde min sjukskrivning. Via mail svarar de bara på "allmänna" frågor och jag har en specifik fråga om ett brev jag har fått som behöver kommuniceras. De ska svara på mail inom 2 arbetsdagar... Så det är inte ett alternativ. Jag fick inte heller någon möjlighet att välja att de skulle ringa upp, de första timmarna så sades det bara att det var många som ringde och att man fick ringa senare, strax innan stängningstid kom jag ju fram, man det bröts och då var det stängt.
Jag hade numret till min personliga handläggare inlagd på jobbtelefonen, men när jag säkerhetskopierade den och la in allt i min privata så försvann det, annars hade jag kunnat ringa och lämna ett meddelande till honom. Hans telnr går inte att få fram på annat vis heller, tänkte prova ringa växeln idag, kommer ihåg hans förnamn iaf och det är inte vanligt.
Sist jag var i kontakt med dem också då jag inte fått pengar utbetalt hade jag också problem att komma fram och när jag väl gjorde det fick jag sitta i tfnkö i 50 min istället för de beräknade 17 minutrarna för att få lite glatt få veta att "Allt är klart, men handläggaren har visst glömt att trycka på utbetala", ja, det var ju inte handläggarens lön dét handlade om så då är det ju ok att glömma. Så mitt tålamod med fk är liksom på minus...