Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Fy vad trist att du blir så illa behandlad av FK!
Jag har försökt få tag på dem idag, under 3 (!!) timmar kunde man inte ens ställa sig i kö och när jag väl kom fram precis innan kundcenter stängde så bröts samtalet och jag fick ännu ett bryt. Suck!

ja tyvärr är det ofta så tycker jag... vet iofs att många tycker det är lätt att komma fram "nu för tiden" och att många lyckas, men jag har bara tråkiga erfarenheter av dem. Trodde det skulle bli bättre när jag fick en personlig handläggare igen för ett halvår sedan men icke...

men de har ju såna "ring upp mig" tjänster och man kan maila (!)!:laugh:
jag verkar ha haft löjlig tur, har *peppar-peppar* aldrig haft svårt att nå dem,,,

Jo det känns lite kluvet med gratulationer - man gratulerar till sonen samtidigt som man beklagar att han inte kunde stanna i mammas mage och ta det lugnt lite till utan får kämpa mer än andra. Håller tummar och tår för att allt blir bra - vården kan verkligen göra mkt!!

Familjerum på neo låter bra. Det fanns inte där vi var, så det blev en väldig massa åkande efter att jag själv blivit utskriven.

Solvind,

Jag tjuvläser lite i er tråd även om jag egentligen hör till vinterföräldertråden. Jag fick mitt första barn 2010 i vecka 26+4, och känner så väl igen mig i det du skriver. Ta hand om varandra, och hoppas att Tors mage kommer igång. Det kommer en tid efteråt också, men nu har ni tillräckligt med att hantera nuet. Allas väg genom neotiden är olika, men skulle jag våga mig på att ge något som liknar ett råd så är det att - sen, när ni landat lite mer - vara öppen för kontakt med de andra föräldrarna i samma situation. Vi hade en otrolig tur och lärde känna tre familjer som vi fortfarande håller kontakten med, och som var ett jättestort stöd bara genom att veta hur det var - att ligga inne, att komma hem, barnens utveckling...

Åter igen, ta hand om varandra!

Förstår att ni vill flytta in och komma igång med det nya livet! Inte så långt till 11 mars iaf. Hur mkt möbler och grejor fick ni med er, behöver ni skaffa nytt? Har för mig att ni fyllde en kärra, eller så?

Kl
Kom på att jag ljög lite när jag sa att babyskyddet var vårt första inköp. Har beställt en trikåsjal också. Längtar tills den kommer så att jag kan börja öva att knyta. Ser så lätt ut på film, men misstänker att jag kommer snurra till det en del...

Har nu varit tillbaka på jobbet två dgr, helt ok. Men får så ont i ryggen av att sitta! Konstigt att det kan bli så stor skillnad på bara en dryg vecka. Men magen har nog växt en del, nu får jag inte riktigt igen jackan. Har ignorerat problemet hittills, men är väl dags att inse att jag behöver ngt större. Kanske kan hitta ngn gammal jacka från min man (lär inte vara speciellt snygg dock).

jag kacklar ju så mycket så jag måste ju också öva på att ge er andra rum i tråden, du minns väll att jag toppade statistiken förut? :D

Haha, kommer ihåg att jag först undrade hur "Apollo" hade hunnit skriva över 13 300 inlägg bara i den tråden!

Jag hade samma fundering som du. Undrade ett stilla ögonblick om hon gjorde något annat än kollade buke.

Kl
Håller på att packa ur bilen lite smått på prylar jag hämtade hos mamma. Inget av det var sorterat för 5 öre så jag håller på att sortera upp i lådor som jag dessutom märker upp så jag ser vad de innehåller, hallelujah! ;) det som inte är aktuellt nu åker upp på vinden några veckor och det andra får Alex hjälpa mig med vart det ska förvaras. Vi har inte tillräckligt med plats i garderoben så vi får försöka fixa en lösning på klädförvaringen.

Barnmorskorna räknar bara fulla veckor har jag fått lära mig - så när man är i vecka 25 säger de 24 veckor... jag tycker också att det faktiskt är viktigt det där, även om det kanske inte spelar så stor roll för dem så gör det det för MIG och för OSS.

Räkna med minst 30 dagar hos FK, många gånger tar de längre tid på sig oavsett vad som står som handläggningstid...

Jo, de gör ju det. Men jag trodde jag bytte vecka på tisdagar och att jag alltså var 25 veckor gången (och då i 26:e veckan), men BM fick det då att låta som att jag räknat en HEL vecka fel och just gått över till 24 veckor... :crazy:
Särskilt som när hon sa att mitt s/f-mått var 24 - "precis som det ska vara när man är 24 veckor gången, 1 cm/vecka"
Hopp, växer jag automatiskt en cm på onsdag då? :cool:

Men det påverkade nog att vi inte klickade alls och så... jag vet ju iaf hur länge jag gått. :)
Hell, jag vet till och med vilket datum vi fick till det, då vi bara körde oskyddat en gång den månaden... :angel:

Haha! Jag undrade också hur Apollo kunde skrivit över 13 000 inlägg i förra tråden! :rofl:

Jag upplever dem som bättre när det gäller föräldrapenning, detta gällde min sjukskrivning. Via mail svarar de bara på "allmänna" frågor och jag har en specifik fråga om ett brev jag har fått som behöver kommuniceras. De ska svara på mail inom 2 arbetsdagar... Så det är inte ett alternativ. Jag fick inte heller någon möjlighet att välja att de skulle ringa upp, de första timmarna så sades det bara att det var många som ringde och att man fick ringa senare, strax innan stängningstid kom jag ju fram, man det bröts och då var det stängt.

Jag hade numret till min personliga handläggare inlagd på jobbtelefonen, men när jag säkerhetskopierade den och la in allt i min privata så försvann det, annars hade jag kunnat ringa och lämna ett meddelande till honom. Hans telnr går inte att få fram på annat vis heller, tänkte prova ringa växeln idag, kommer ihåg hans förnamn iaf och det är inte vanligt.

Sist jag var i kontakt med dem också då jag inte fått pengar utbetalt hade jag också problem att komma fram och när jag väl gjorde det fick jag sitta i tfnkö i 50 min istället för de beräknade 17 minutrarna för att få lite glatt få veta att "Allt är klart, men handläggaren har visst glömt att trycka på utbetala", ja, det var ju inte handläggarens lön dét handlade om så då är det ju ok att glömma. Så mitt tålamod med fk är liksom på minus...

Mig har försäkringskassan överraskat nu, fick beskedet om min godkända HP i brevlådan idag. Så snart sitter jag och kacklar här på heltid jag med :rofl:
Fy bubblan vad skönt, är så innerligt trött på mitt jobb så det ska bli underbart! :bump:

Har nu fått förkylningen från helvetet. Vaknade 2 i natt och hade så ont i halsen och munnen att jag inte kunde somna om. Gick till slut upp och tog en paracetamol och somande väl strax efter halv tre. Fyra vaknade gullungen (nåja, just då var han inte jättegullig) och var hur pigg som helst. Drog mig i håret och i täcket tills jag gav upp och steg upp med honom. Dock stönade jag väl så erbarmerligt att min man tog över mellan 4 och 6 då han ju var tvungen att fara till jobbet.

Försökte ringa min husläkare för att fråga vad jag kan ta, men han är också sjuk. :crazy: Som tur är kom svärmor över en stund så jag kunde lägga mig och nu sover gossebarnet, så jag ska väl också slänga mig på soffan igen.

Härligt, Grattis!
Idag funkade iaf uppringningsfunktionen och tur var väl det eftersom jag fick plats 146... Nu är det hela utrett iaf och det berodde på att de registrerat in min ena förra blankett fel, så jag har fått ersättning en dag för lite och måste alltså skicka in ännu en blankett. Så omständligt!

Majola, fy vad trist med förkylning! Bra att du passar på att vila när tillfälle ges!

Dottern är hemma med mig idag och jag håller andan och undrar om vi fått hem kräksjukan - min stora rädsla! Nåja, återstår att nervöst vänta och se vad som händer...

Grattis! Vad skönt :) hoppas att du inte blir så löjligt uttråkad som jag ;)

Nje, jag brukar kunna sysselsätta mig. Tycker knappt jag hinner med det jag vill nu, när jag är sjukskriven på halvtid :angel: Mår oförskämt bra, faktiskt. Skulle jag träffa en läkare idag skulle de säkert inte förlänga min sjukskrivning. Tur då att jag redan är sjukskriven februari ut :cool: (Det beror iofs säkert mycket på att jag tar det lite lugnare, är jag för aktiv så gör sig fogarna ordentligt påminda..)

Barnrummet ska göras klart och inredas, mamma har lovat att komma hit och hjälpa mig tokstäda och putsa fönster, sen har jag en god vän/fd kollega som är beräknad dagen före mig som också bara går hemma så jag klarar mig nog :) (Folk blev förvirrade på jobbet när vi båda släppte nyheten att vi skulle ha barn, då var vi dessutom beräknade till SAMMA dag. Det tyckte alla var skumt :rofl: )
Och med gård, stor trädgård, en hund, två hästar och renoveringsobjekt till hus blir man sällan uttråkad. Trött kanske, men inte uttråkad :cool:

Jag bor ju i lägenhet och slipper allt plock. Har lite dåligt samvete för hästarna men totalt 3.5 timmars restid tur och retur för att umgås och promenera känns inte jättemotiverat 7 dagar i veckan plus att kroppen inte riktigt orkar det. Ska försöka pallra mig iväg i alla fall 3 dagar tänkte jag. Nu har jag dock en löptik så vill jag ha att göra kan jag ju torka golvet flera gånger om dagen :p

Kl

Jobb om 1,5h.. Vet inte varför men har lite ångest..

Har drömt hela natten om jobbiga/arga kunder, skor på golvet jag inte kom åt för magen var ivägen osv :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 373
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V