Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

KL
Åh vad flitig jag känner mig. Har kastat massa kartonger som blivit över från flytten i återvinningen, tagit in grejor från bilen och sorterat upp i lådor som, tids nog :angel: ska upp på vinden. Har 2 papperspåsar och så lite småplock som ska in och eventuellt ner i lådor innan jag konkar iväg på sakerna men det blir nog inte idag. Min rygg går i bitar om jag gör mycket mer nu.

En tanke slog mig när jag satt och sorterade kläder: De minsta plaggen må vara små men jösses, det livet som ska passa i de där små plaggen ska liksom ut genom mina allra heligaste delar... :o Aj?

Hahahahaha, jag som är tvärtom! Höll upp en body i strl 50 för några dagar sedan och ropade triumferande till maken, "Det här? Det är väl ingen match, det är ju bara en FIS!"
Han sa att han skulle komma ihåg det, och påminna mig om just dom orden. Sen, i maj... :rofl:

Men i övrigt försöker jag att inte tänka så mycket på det, känns så avlägset än så då behöver det inte vara verkligt...

Jag tänkte samma sak som du i går DS :o
Hur i heeeeeelv... ska det kunna komma ut nånting där? :eek:

Nåja... ut måste den ju :)
Fick hem bokpaketet med 9 1/2 månad och Skit i mössan i dag äntligen, så kvällen tillbringas med att sortera och gå igenom flyttkartongen med bebiskläder som hämtades hem i går, varvat med mössa-boken... :) Sambon har träning i kväll så det blir lagom lugnt och mysigt för mig själv så där :)

just ja!

För 20 minuter sen så fick jag äntligen besked om att min sjukpenning är godkänd och klar!! :banana:

Haha! Du vet att det inte bara är kroppen utan även ett huvud som ska ut va? Nävars, det går säkert bra men det känns liksom... Barnet är betydligt mycket större än min karls ädlare delar så att säga :o ;) Jag som tycker att han är lagom, kommer jag någonsin känna något när vi har sex efter detta? :rofl:

Skönt att det blev klart!

Låter som en trevlig kväll! Jag kanske borde ta tag i diskberget innan karln min kommer hem. Tack och lov för diskmaskin... Men det får vänta till nästa reklampaus.

Äh, nu ska vi vara positiva! Jag har tänkt att fjärta ut min unge i sömnen, utan vare sig blod eller bristningar :idea:
Min kära mor har redan dragit nog med skräckhistorier om mig och mina bröders ankomster så.. jag vet inte om jag vill vara med? Själv vägde jag 4500 g två veckor för tidigt. Någon som vet om sånt går i arv? :angel:

Grattis! Vad skönt att förhoppningsvis slippa fundera mer på det :)

Ang förlossning så är inte kroppen "problemet" utan huvudet... Är det väl ute brukar kroppen halka ut. Jag kollade på tre avsnitt av "En unge i minuten" igår och kände mig inte jättepepp på själva förlossningen, men jag vill ju träffa bebis...

Hm, vi hade väl en sån diskussion tidigare i tråden där någon kom med hyfsat säkra fakta, eller? Kan det ha varit Apollo som drog igång det samtalet?

Det kommer du göra! Jag har klämt ut två stycken 4 kilos klumpar och ser i princip ut som innan, absolut inte större på något vis ;) kroppen är fantastisk!

kroppen är fantastisk!

:bow:
japp! nån sa till mig att min (kvinno-kropp) är gjord för att föda, det tog jag med mig...

Varning för floskel-toppen: min förlossning med dottern var bland det häftigaste jag gjort i mitt liv. Efteråt var/är jag tacksam över att jag är kvinna och kan få uppleva detta...!

Dock är jag nervös nu ändå. det är stora krafter i görningen! ;)

Måste bara berätta att Tors mage kommit igång. Och så har vi fått börja ta ut och sitta med honom i famnen :love:

Jättemysigt. Men vilken liten plutt han är. Känns lite jobbigt när vi måste lägga tillbaka honom igen och lillstackarn skriker. Han har en del temperament och vill ha saker på sitt sätt, annars blir det gnäll :angel:

Mjölken börjar få fart och brösten blivit större, hårdare och ömma. Börjat läcka gör de också. Och jag hade ju inte hunnit med att köpa vare sig amningsbhar eller inlägg. Ni som haft barn tidigare kanske har något att rekommendera?

Är positivt överraskad av vården här (jag har annars inga höjdartankar om denna stad). Finns helt klart förbättringar att göra men i det stora hela är jag mycket nöjd med behandlingen och bemötandet av både mig, bebis och sambo. Alla är trevliga och tillmötesgående hittills

Hurra vad glad jag blir! kan tänka mig att han är en liten,liten pyttis...

Jag kunde intemhan"vanliga" amningsbh:ar med luckor, köpte "gravid bh:ar från miniundus.se och drog upp,,,svårt att förklara. vanliga amningskupor som finns på Ica funkade för mig. (har extremt stora/omfångsrika bröst).
Minimundus (låter väl som jag är sponsrad?!) säljer jättesköna värmare också, i ull/silke om man är lite känslig.

Vad härligt! Äntligen! :love: Nu känns det passande med ett till grattis (till framsteget).

Snart har ni lillkillen framme hos er hela tiden och vi andra kan börja avundas er som får gosa med bebisen :) var det nu, snart, som ni skulle få familjerum? Menar eftersom att magen kommit igång.

Åh vad skönt att magen fungerar och att han har lite jävlar anamma :) Underbart att läsa!!!

Här har jag firat FK-beskedet med att gå igenom vad som fanns i kartongen från släkten... ett enda plagg i 50, två i 56 och sen är resten i 60 - 62 - 68 - 70. Det blir nog till att shoppa lite ändå :angel:
bild_24.jpg

En hög med mössor fanns det i alla fall, bland annat en blommig som jag själv hade, och några jättesöta bodys som jag också själv hade.

Ja nu börjar det kännas lättare att ta emot grattisar. Börjar väl komma ur chocken.

Vet inte riktigt när vi får familjerum. Vet inte när jag släpps från BB. Hur länge brukar man ligga inne efter ett snitt egentligen? Sedan är det ju det där dumma blodtrycket som fortfarande är för högt

Apropå förlossning förresten så ser jag (trots allt) fram emot den... bebisen måste ju ut på nåt sätt liksom. Har kvinnor före mig klarat av det så ska nog jag med göra det.. även om jag kommer att kräva smärtlindring. "Föda naturligt" som det så fint heter ibland att vara helt utan någon form av lindring är inget jag tänker försöka mig på - det blir ju naturligt ändå, och när det ändå finns lustgas, EDA osv så tänker då jag ta chansen att ta den hjälpen och lindringen. Skulle det mot förmodan bli snitt av nån anledning så får det gå bra det med (även om risken inte är speciellt stor med tanke på blödningsrisken hos mig)

Ja det sägs ju att det är en skithäftig upplevelse men ändå, jag känner mig lite... Det lär ju inte vara skönt på något vis sen får det vara hur häftigt det vill.

Jag har ännu inte gått igenom antal plagg av något. Det får bli till sen när jag har frågat sambon om han vill vara med och bestämma.

Lew: skönt att det fixat sig med kassan. Och vad söta kläder..! härligt med lite shopping också... :love:

*kl*
fick hem vårat babynest idag, Hurra! shoppade på Tradera för ett par hundra, jättegulligt och fint. :) Dottern har provat, hon var föga imponerad. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V