Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

*kl*

Solvind: grattis från mig med! Och så skönt att allt verkar gå åt rätt håll. Håller tummarna om att ni snart får ett familjerum :)

deathslyna: Den tanken har slagit mig många gånger. Hur tusan ska det gå till? Och hur jävla ont kommer inte det att göra? :o

I övrigt har jag kommit in i sytankarna rejält nu. Fått gjort mig en lista över vad man kan sy, vad jag har mönster till ect.
Köpte en ottobre tidning idag med mönster - samt har beställt två till :p
Så nu börjar jag komma igång på riktigt :D

Fick även tummen ur och beställde hem lite fler tygprover - och då hittade jag detta tyget:
Dinotyg
94_DINOFAM_13_SZ07.jpg

Tyckte det var helt underbart! :love: Och då det dessutom är på rea så var jag ju tvungen att köpa :angel: Kommer bli en stor lekfilt (modell tjockare alltså) att ha på golvet :)

Baksidan blev detta: Möss
Inte lika nöjd med det, men jag var så trött på att titta på tyger så jag högg något i högen bara :p

Nästa problem blir bara hur fan jag ska kunna sy det... Syrummet är för tillfället ett förråd iom renoveringen på ovanvåningen... Ena symaskinen kommer jag åt om jag trycker mig in och drar ut någon låda. Men overlocken vetifan hur jag ska lyckas få ut därifrån :confused:

åh vilket fint tyg!! jag har hakat upp mig lite på dinosaurier... :angel:

Jag fick en påse med lite tyger i dag, lite flanell, fleece, teddy och annat som jag ska sy lite av + att jag har några stuvbitar med jersey också. Symaskinen ska äntligen plockas fram under helgen hoppas jag, håller på och städar fram min syhörna... :angel:

Majolas kvällsfunderingar...

Här sitter jag och snorar och undrar om jag kanske också skulle ta och stryka (och räkna) lite bebiskläder. Men eftersom jag har fått en gigantisk strykbräda i "present" (graviditets-/förlossningsbiverkningen ni inte visste fanns: postpartal strykneuros - mycket svåtbotad!) verkar det så tungt att bära upp den på övervåningen, och i vardagsrummet ligger far och son och sover på soffan. Man vill ju inte störa, så jag surfar lite istället...

L fick feber igen på eftermiddagen, så vi ska till läkaren igen i morgon bittti. Antagligen är han helt feberfri då, men jag behöver i alla fall få lite nya recept. Svärmor kommer och skjutsar oss, passar gullungen om jag är lika risig som idag (känns lite bättre nu faktiskt) och lagar lunch. Guld värt!

Jag har fixat första grejen till bb-väskan: en begagnad pocketbok! Jag är ett stort fan av Diana Gabaldon (är det trashigt? Skit samma) och fick köpa en Lord John-Roman som jag inte hade av en kollega för bara 1,50€!

Svärmor ska köpa en kakform (typ pepparkaksform) i form av en hare när hon hälsar på min svägerska snart (de har visst en superaffär där) så påskfika på svenska skolan/dagis/whatever är säkrat.

Mitt jobb är en fortsatt katastrof- min chef försöker förbjuda kollegorna att "störa" mig när jag har semester (fast jag har sagt att det är ok och jag hjälper så gott jag kan, vilket visserligen inte är så mycket när både jag och gossebarnet är sjuka), men det funkar ju liksom inte. Har fem dagar kvar att arbeta, inklusive en kursdag som jag koordinerar samt sista dagen (då jag typ täntke städa mitt kontor och äta kakor - och har ca 9 timmars övertid som jag "måste" ta ut innan jag går på Mutterschutz. Alltså i princip tre arbetsdagar kvar. Idag ringde min kollega, som har näst mest erfarenhet av vårt datasystem efter mig, och ställde en egentligen superenkel fråga... Ja ni fattar... Borde kanske planera någon sorts avskedsfika för jobbet också.

Har svårt sötsug. Försökte stilla det med havregrynsgröt och grapefrukt med socker på, men det hjälpte inte. Nog bäst jag tar lite choklad, ringer mor och far och tjattrar lite (så länge rösten håller) och sedan tar med mig pojkarna och går och lägger oss. Risken är väl att L vaknar mitt i natten och är superhungrig igen eftersom han knappt äter på dagarna (idag har han ätit knappt två ägg - han var jättehungrig på morgonen - en kvarts skiva rostat bröd, 8-10 skedar ris, en riskaka och en joghurt. :(

Tillägg: som ni ser är det rätt triviala problem jag har, hoppas ni ursäktar!

Jag håller helt med dig om att det var det häftigaste jag har vart med om, både själva förlossningen och när bebisen var ute och vi liksom skulle fatta att hon var VÅR och att vi fick ta med henne hem osv. Det var magiskt, men jag ska inte sticka under stol med att det gjorde ont. Det positiva är ju pauserna mellan värkarna och att det finns smärtlindring. Jag är återigen öppen för allt utom kvaddlar.

Solvind, vilket framsteg, vad härligt! Vilken kämpe han är, lille Tor :)

Vilse, jättehärligt tyg! Önskar att jag hade skills och tålamod att sy...

Skriver under på sötsuget. Har ätit hela dagen och är fortfarande hungrig dessutom. När suget var som värst försökte jag lindra det med vaniljyoghurt och kolasås (!!!), även ren kolasås, inte tusan gav det mig något. Säkert havregrynsbrist (min nya craving) då jag inte orkade gå ner och handla havregryn :p Grape med socker lät smarrigt.

Vi har haft en stor godispåse i kassan idag så jag har ätit godis konstant i 4h..

Har varit helt chokladtokig senaste veckan! Lipade för A åt upp den halva marabourullen jag hade sparat till frukost i måndags :devil: han köpte ju 4 påsar turkisk peppar i Ullared! Ge fan i min choklad! :D

:bow: tack hördu :)

Lite smink och en plattång kan visst göra underverk, fick höra från flera håll att jag var fin idag! Tom A berömde och gav en puss när jag kom hem.. Vet inte om jag ska tolka det som att jag vanligtvis ser ut som hejkomohjälpmig :rofl:

Jag tycker att du ska tolka det som att du var smashing idag :D
Sug i dig!

Majola, härliga kvällsfunderingar! Stryknoja? Det lär aldrig drabba mig, jag avskyr att stryka och gör det i princip aldrig...

Själv fick jag akut sug efter popcorn ikväll, men höll på att sätta eld på både micro och popcorn, suck! Så nu sitter jag och plockar ut de "inte så brända" popcornen eftersom det var sista påsen.

Själv vägde jag 4500 g två veckor för tidigt. Någon som vet om sånt går i arv? :angel:

Hoppar in från vintertråden (2012-2013)

Jag vägde 4200 gram, 2 veckor innan BF. Min lillebror vägde 4300 gram, 2.5 vecka innan BF. Jag var LIVRÄDD för att få stora barn. FFA då min faster fick 5 stycken bebisar som låg mellan 4,5-5,5 kg ;) så jag fasade.

Har nu fått 2 barn (ett 2010, ett 2013), första vägde 3520 gram - andra 3270 gram. Fått barn EFTER bf båda gångerna. Så verkar inte gå i arv ;)

Fin du och magen är! :love:

---
Jag idisslar havregrynsgröt... :cool:

kaktus: Wow vad fin du är! :bow:

Majola: :D vilka härliga funderingar.Postratal strykneuros.. måste ha lidit av det längw... :angel: innan jag ens blev så här handikappad. skönt att ha ett namn på det!

Vad skönt att lille Tor fått igång magen! Och härligt att ni kan ta upp honom nu och gosa :love:

Angående amningsbh och inlägg kan jag inte säga så mkt, för mig funkade inläggen från (schweiziska) coop helt ok. Hade några i bomull först som man tvättar, men de var inte alls bra. Fick skav. Ska väl finnas i ull också, men det hittade jag aldrig. BHar från noppies gillar jag, men de är helt i stretch (kanske inte alla gillar).

Knapplån

Idag är jag på strålande humör. Inte :devil:
Vaknar 00:45 inatt av att min jubelåsna till karl plockar ur diskmaskinen. Vi har haft diskussionen förr, att jag hellre plockar ur diskmaskinen 200 gånger på morgonen än väcks av att han gör det på natten.
Sen kunde jag ju inte somna om. Huvudvärk från helvetet, en sparkande parvel innanför huden och senare även en snarkande karl bredvid. Slumrade till någon timme mellan 5 och 6, men sen sätter hans larm igång, och HAN vaknar ju inte av det, men det gör jag. Och dagen till ära är jag ledig... :devil: Jävla skitdag.

Vilse, jättehärligt tyg! Önskar att jag hade skills och tålamod att sy...

Oftast är det inte så svårt som många tror det är. En filt behöver lixom bara vara 4 raksömmar :)

Vill man sen ha lite dekoration och mer stabilitet så gör man ytterligare 4 raksömmar några cm in från kanten. Tadaa - färdigt :D

Vilken tur att du är ledig och kan somna en stund mitt på dagen! ;)

Kl
Har en såndär avslappningskurs i kväll som ingick i någon annan utbildning vi var på. Ärligt talat är jag inte ett dugg sugen. Undrar om jag klassas som konstig om jag inte vill gå. Jag ser inte riktigt poängen med att ligga på madrasser och andas tillsammans med massa andra gravida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar