Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Behövde de alltså byta bälten för att koppla ur airbagen eller var 12000 för att även få isofixfäste?

6200 för att stänga av airbagen och bältena vad jag förstod det som.
Att få fästet för isofixen kostar nog en spottstyve.. googlade förut och såg att man kunde köpa den satsen för ett par hundra och montera själv..

Vilket fint tyg, Vilse! Önskar att jag också kunde sy... Har fortfarande inte kommit till skott med korven som jag tänkte sy för att ha mellan sängarna. De där virkdrömmarna har inte heller blivit ngt av. Sticka sockor har jag också tänkt prova några ggr. Tur att barnens mormor och farmor är lite aktivare än jag!

Pan, vilken fin bild!!

Angående barn i framsätet så får nya bebisen åka i baksätet som storebror. Jag frågade på verkstaden förra ggn och enligt dem kan man officiellt inte koppla bort airbagen på vår bil => försäkringar etc. gäller inte om man skulle göra det ändå. Var aldrig några problem att åka bak hittills. Hoppas att det blir likadant nu. Spegel är bra!

kl

Nu har vi vart på TUL eftersom jag har lite högt SFmått och såg ut att ha lite mycket fostervatten.

Allt såg iaf normalt ut, flödet i navelsträngen, och hon hade både välfylld magsäck och urinblåsa så hela den processen funkar fint. Jag hade något mycket fostervatten, gränsen på normalt ligger vid 25 och jag hade 27, men eftersom allt annat såg så bra ut så var det inga konstigheter.

Tydligen är det ingen stor bebis heller, hon låg precis på vad de "ska" väga, 2503gr. Hon låg med tassen framför ansiktet och vad jätte söt såklart :love:

Hon kanske är en liten blyyygis? :love:

Ohh, vad mysigt. Och skönt att allt såg bra ut :)

Extra skönt att det inte verkar vara en jättebaby ;) (jaja, huvudstl spelar mest roll, men vikten känns mest skrämmande :p )

Längtar till vårt nästa UL - håller på att övertala gubben till att vi ska ta reda på könet nu ändå (jag var ganska anti det innan men nu börjar jag bli nyfiken :p )

Vad skönt att det ser bra ut och att du inte verkar få någon jättebebis :) jag har själv TUL den 11, får hoppas att vår lilla ser lika "lagom" ut :) tydligen var det något de skulle dona med efteråt med på specmvc. Hoppas inte på fler stick i armarna så jag ska bli snurrig igen!

Kl
Nu börjar magen bli besvärlig på riktigt. Fy satan för att böja sig ner nu. Jag har funderat många gånger på hur matmissbrukare tänker när de gladeligen mosar i sig åt skogen för mycket sött och blir såhär osmidiga. Det KAN inte vara trevligt att leva så jämt :crazy:

/DS som är väldigt glad över att min tjockistid är väldigt tidsbegränsad

För mig var det också hemskt att ha en skrikis bak, det var därför vi kopplade ur och satte henne fram och det blev lugnare för alla parter.

Vi har också Toyota och om jag inte minns fel så behövde de beställa något från Tyskland för att kunna koppla ur den och det är liksom registrerat på vår bil att den är urkopplad och vi har något bevis för att det är gjort på Toyota.

Apollo, skönt att allt var bra och mysigt att få se mini igen :)

*kl*

Förresten, ni som har halsbränna/sura uppstötningar - vad tar ni för tabletter? Ska iväg ikväll och handla tänkte jag, gårkvällen var hemsk. :crazy:

Tyvärr glömde jag ju dock handlingslistan hemma så jag får väl vara glad om jag kommer ihåg hälften ens... (hur kan minnet påverkas så av lite hormoner?!?!)

delvis kl

Tack allihopa! Det känns skönt. Förra veckan var jag ju, nåja, för att vara mig ;), rätt uppjagad efter att ha läst alla grejer som kunde leda till för mycket fostervatten. Fel på centrala nervsystemet, hjärta, njurar osv ^^
Men jag hann lugna ner mig och nu känns det bara skönt.

Klockan.. Du skulle hört Ollefjant när vi gick mot bilen "åååååh såg du taasseeeeeen!!?? Taaaaasseeeeeeen!!! Hon var så sööööt! Taaaassseeeen!!" :love:
Han är så kär i sin bebis! :love:

DS: vilken vecka är du i nu? Tänk på att det bara kommer bli värre :D:angel:
Men som sagt, du får trösta dig med att det är under begränsad tid!

Jag har 38 dagar kvar idag. S M Ä L L E R A V!! Det är ju iiingen ting!!

Öh... *kollar appen* v. 32+0 i morgon.

Jag satt och skrev listor på vad som ska vara klart när igår. Saker som måste köpas, vilken vecka allt ska stå "redo", vad FL-väskan ska innehålla osv. Tänkte att sätter jag att det ska vara klart 4 veckor före BF är det säkert ordnat 3 veckor före i vårt tempo så det får bli så :p det skadar ju inte om det är klart innan.

Oh, dela mig dig av den listan :angel: Med tanke på att jag inte skänkt en tanke på att man måste ha med babyskyddet till BB så har jag säkert missat mer :rofl:

*kl*

Förresten, ni som har halsbränna/sura uppstötningar - vad tar ni för tabletter? Ska iväg ikväll och handla tänkte jag, gårkvällen var hemsk. :crazy:

Jag tuggar i mig en gaviscon tuggtablett varje kväll. Funkar på mig! Innan kunde jag inte ens lägga mig ner..
Ger lite otäck känsla i munnen men jag borstar tänderna så är det bra sen :)

Jag tycker det är en skyldighet att alla delar med sig av sina listor! :D
Jag har inte påbörjat min(a) än. Jag kommer göra två eftersom jag kommer ta en FL-väska och en BB-väska!:idea:

Jag tycker Gaviscon är jätteläskigt, men är känslig för konsistenser. Den jag tycker är bäst både verkningsmässigt och konsistensmässigt (vilket då är viktigt för mig :p) är Galieve Peppermint tuggtabletter.

Ang att handla inför bebisankomst så var jag inne på ett nätapotek i förrgår och klickade hem både purelansalva, amningsinlägg (jag gillade natusans förra gången) och amningskoppar för att kunna lufta mycket om jag får sår igen. Jag skulle vilja ta mig iväg och handla en amningsbh snart också, gillar inte mina bygelbh:ar längre, de är liksom för små nu och det är inte skönt.

Angående bh-ar så skrev jag tidigare att jag ökat i storlek men inte så mycket att jag inte kan ha i princip alla mina bh-ar...
Nu passar en. EN! :eek:
Ska snart till ullared, då ska jag nog köpa på mig ett par, men man vågar ju inte köpa för många/dyra nu heller innan tuttarna nått max-storlek... :crazy:

Novalucol knarkar jag för övrigt, för magsyran.

Jag har två som jag hjälpligt kan ha nu... De köpte jag när jag slutade amma sist och saknade byglarna så mycket. Kunde ha de i några månader, sen var de lite stora. Därför tänkte jag chansa och köpa en amningsbh nu och hoppas att den passar sen. Gör den det är det ju bara att köpa fler om jag gillar modellen, annars är det in i provrummet igen som gäller, men det lockar inte med läckande bröst osv.

Oj, då har du ändå haft tur ;) jag växte ju ur mina för eeeeevigheter sen :p
Just nu har jag en bh (snåljop) och räknar med att få köpa ny vid nästa månadskifte igen :p

Fast över var det ska sluta haha

Jag tycker inte att själva tuttarna är så mycket större egentligen, är mer omkretsen och petar jag är där inte mycket extrafett - så alla mina organ måste ha hamnat innanför revbenen, det är jag övertygad om! Nog därför de spänner ut så också... :angel:

Jag har funderat många gånger på hur matmissbrukare tänker när de gladeligen mosar i sig åt skogen för mycket sött och blir såhär osmidiga. Det KAN inte vara trevligt att leva så jämt :crazy:

Jo, det kan jag tala om för dig att matmissbruk är en sjukdom så det är ju inte så att man äter sig groteskt stor för att man tycker att det är så jävla kul förstår du....;)
/Klockan - som numera är frisk

Det här står med nu men listan är säkert inte riktigt klar och kommer nog ändras några gånger:

Tiillgängligt till förlossningen:
Det där blodkortet eller vad de kallar det
Förlossningsbrev
Dricka
Matsäck (hur tusan förvarar man något sådant och vad ska man ha? Frukt?)
Godis (hur jag nu ska kunna låta det vara "ifred" tills det är dags...)
Kontanter (både mynt och sedlar till såna maskiner så man kan få tag på något ätbart och drickbart)

Till bebisen:
4 st bodysar (är inte hundra på storlek men de tar ju ingen direkt plats de små plaggen så förmodligen blir det både i stl 50 och 56)
2 st pyjamas
1-2 uppsättningar varmare tröja och byxor (ex. för hemfärd)
Kräkhanddukar
Babyfilt
Babyskydd

Till oss:
Mediciner (min sambo är grym på att glömma sina receptbelagda så en karta åker ner i väskan när vi packar ifall att det är svårt att få tag på där)
Pyjamas/myskläder
Ombyten
Amningsinlägg eller motsvarande
Tofflor/inneskor
Tandborstar och tandkräm
Schampoo
Tvål

Schampoo, tvål och sånt finns säkert tillgängligt där men det är alltid skönt att ha sitt eget. Har för mig att de har bindor, blöjor och sånt där bra att ha-krafs. Måste dubbelkolla hur det är så man inte kommer dit och får gå runt med papper i trosorna på mig och bebben :o ;) Vet inte om man ska förvara plånboken i väskan eller nåt sånt, annars lär man väl missa den mitt i allt elände och komma dit utan någonting.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar