Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hoppar in från vintertråden (2012-2013)

Jag vägde 4200 gram, 2 veckor innan BF. Min lillebror vägde 4300 gram, 2.5 vecka innan BF. Jag var LIVRÄDD för att få stora barn. FFA då min faster fick 5 stycken bebisar som låg mellan 4,5-5,5 kg ;) så jag fasade.

Har nu fått 2 barn (ett 2010, ett 2013), första vägde 3520 gram - andra 3270 gram. Fått barn EFTER bf båda gångerna. Så verkar inte gå i arv ;)

Generellas sett så går det visst i arv. Förut har man trott att de gick på pappans sida mest men senare studier visar på mammans sida.

DS: Jepp, jag frågade både min vanliga BM och BM på föräldrakursen och det går i arv. Däremot var båda jätte eniga om att det inte var något att fundera på i smärtväg eftersom det är huvudet som spelar roll.

Kl

Jag ringde bilia precis för att kolla vad det skulle kosta med en insats så man kan fästa ett isofixfäste i vårt framsäte (går inte idag). Den snälla mekanikern berättade då att, självklart ska vi kolla det, men först ska vi kolla vad det kostar att koppla ur airbagen fram på din bil.
6200kr skulle de ha för bara urkopplingen! Sedan samma sak för inkopplingen när det blir dags!! :eek:
Så jaa, bebis får åka bak vare sig hon vill eller ej!

Solvind: SKÖNT att det går åt rätt håll! Jag är så glad för er!! Självklart fortsätter jag hålla alla timmar och tår!

Pan: suuperfin bild!!:love:

Dags att byta bil...?. :angel:

På våran ena bil behövde vi byta ut hela passaferarsätet (fucking Opel) men på Toyotan gick det bra och till överkomligt pris...

Åhfyattan! :eek: 6200 spänn?! Hjälp! Vet inte vad det skulle kosta på min men tar de såna vansinniga pengar för det så... Nä. Min mekaniker gnäller alltid på att min bil är så dryg att skruva med (varför det lätt drar iväg när jag lämnar in den) så gratis lär det ju inte bli oavsett. Nä, här blir det en till baklängesåkare. Jag får helt enkelt ta och sätta speglar och i värsta fall skaffa öronproppar när det ska åkas själv och om det är längre turer får jag tvinga med Alex så han kan sitta och gulla med mini.

passaferarsätet... guuud den här tekniken degenererar min förmåga att stava...

Åh fyyy! Blev tvungen och googla vad det kan tänkas kosta på vår ochcdet var visst i samma prisklass! :eek:

Vi har ju inte mkt till val.. Ska vi åka längre sträcka måste ju nån av oss sitta med benen bak och då får en bebbe åka fram ju :crazy:

Sambons Svåger är dock bilmek så vi går väl fråga honom om han kan fixa billigt! :)

Tack för era fina kommentarer :love: gör att man blir lite mer taggad att komma ur huset och piffa till sig då o då ;)

Men vilket ockerpris! Fy!
För oss kostade det 1500 kr på Toyota när vi kopplade bort den, då ingick inkopplande också när det var dags!

Jo, förresten, Vilse, för att det ska bli schysst när man syr ska man ju helst klara av att sy rakt också...

Haha, nää, jag som är så nöjd över att jag ska få överta Olles bil! Han ska köpa ny och den hade inte heller i framsätet.. visserligen kommer den bli en riktig hantverkarbil och därför kommer vi välja XC60n om vi ska åka allihopa.
Det löser sig, hon får helt enkelt lära sig :devil:

Pan - vad fin du är!!!!

Majola - det låter som högst normala kvällsfunderingar tycker jag! :) Fast ååå vad jag saknar strykjärn nu alltså... måste ta och köpa mig ett sånt :angel:

kl
Sötsug har jag inte alls så mycket här... däremot kan jag äta normala portioner igen!! :banana:

Koppla ur airbag har jag inte ens tänkt på att det kan kosta pengar... goooglade jag med och hittade ingen information alls... en del hemmafixare, och info om att man ska göra det hos Chrystler - som är den dyraste i alla listor... huga. Nu kör jag ju inte bil själv, och de gånger kotte åker ensam med pappa så får det gå bra ändå. Vi kommer ha spegel förstås.

Nu om en stund ska vi äntligen åka till BM igen, och sen läkaren i eftermiddag. jag har givetvis slarvat bort lappen där jag har skrivit upp allt jag ville fråga om, men hoppas lite kommer tillbaka i alla fall.

Men vilket ockerpris! Fy!
För oss kostade det 1500 kr på Toyota när vi kopplade bort den, då ingick inkopplande också när det var dags!

Problemet var tydligen att man på vissa bilar behövde byta ut säkerhetsbälten och grejer.. då förstår man ju att det drar iväg, även fast det känns rätt värdelöst att det inte bara gick att lösa. Men 12.000 känns helt sanslöst!

Huh, vilka priser! Jäkligt glad att vi kommer ha ha två bilar där vi kan koppla ur airbagen själv med nyckel. Annars hade man ju blivit halt ruinerad... :crazy:

(min bil gick förresten igenom beskitningen UA idag - så nu ska den ut annons. Och sen ska ny bil inhandlas :bump: Golf variant -08/09 verkar det som om det blir just nu :banana: )

Problemet var tydligen att man på vissa bilar behövde byta ut säkerhetsbälten och grejer.. då förstår man ju att det drar iväg, även fast det känns rätt värdelöst att det inte bara gick att lösa. Men 12.000 känns helt sanslöst!

Behövde de alltså byta bälten för att koppla ur airbagen eller var 12000 för att även få isofixfäste?

Hahah, aja. I så fall är det kanske bättra att bara köpa sig en filt istället :D

Egentligen tror jag det är värst för föräldern, jag var livsfarlig i trafiken de FÅ gånger dottern grät/skrek baksätet... nu var ju hon en sån som ALDRIG grät/skrek så jag var väl dåligt luttrad kan jag tro... ;)

Ang. hemmafixare... tänk på säkerhetsgarantier och grejer. Toyota fick beställa hem nå specialverktyg för att fixa det på våran. det är ju viktigt att det blir ordentligt gjort liksom.. (man behöver ju tydligen inte krocka alltför mycket för att den ska utlösa)

hoppas det går bra idag, Lew!

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar