Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Generellas sett så går det visst i arv. Förut har man trott att de gick på pappans sida mest men senare studier visar på mammans sida.
DS: Jepp, jag frågade både min vanliga BM och BM på föräldrakursen och det går i arv. Däremot var båda jätte eniga om att det inte var något att fundera på i smärtväg eftersom det är huvudet som spelar roll.
Hoppar in från vintertråden (2012-2013)
Jag vägde 4200 gram, 2 veckor innan BF. Min lillebror vägde 4300 gram, 2.5 vecka innan BF. Jag var LIVRÄDD för att få stora barn. FFA då min faster fick 5 stycken bebisar som låg mellan 4,5-5,5 kg så jag fasade.
Har nu fått 2 barn (ett 2010, ett 2013), första vägde 3520 gram - andra 3270 gram. Fått barn EFTER bf båda gångerna. Så verkar inte gå i arv
Generellas sett så går det visst i arv. Förut har man trott att de gick på pappans sida mest men senare studier visar på mammans sida.
DS: Jepp, jag frågade både min vanliga BM och BM på föräldrakursen och det går i arv. Däremot var båda jätte eniga om att det inte var något att fundera på i smärtväg eftersom det är huvudet som spelar roll.