Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Förstår att du längtar till ert hus nu, det blir ju jättespännande!
Skönt för barnen att få lite vardag med jämnåriga också, är de spända på att få börja?
Har din sambo nytt jobb eller jobbar han uppsägningstiden ut på det han hade sedan tidigare?

jag vet ännu inte om det blir godare. det är premiär om en stund. :) ser egntligen mest fram emot att göra sorbet..

Kan tänka mig att ni är less på källarlivet! skönt änå att ni har fungerande familjereltioner så att lösningn är möjlig. När får ni nycklarna?

Det tar nog sin tid innan första chocken i ett sånt scenario lägger sig och ytterligare ett tag innan man smälter det. Vården är ju på flera sätt fantastisk (och ibland stört omöjlig...) och de kommer säkert att ordna så er grabb får de absolut bästa förutsättningarna för att börja sitt liv.

Hoppas att ni snart får dela rum och att det fortsätter gå helt okej och att ni får komma hem fortast möjligt.

Ja, du är ursäktad, men ni andra? :cool:

Jag skulle iofs kunna sitta här betydligt mer också, men jag har fått en jäkla fart med barnrummet, tjoho vad skoj! :bump:

Jag är mobilberoende, då kommer Buke av bara farten såväl på sittande som stående fot :)

Nja uppsägningstid ska man väl inte säga att han hade. Han jobbar för ett irländskt företag som tillhandahåller styckare i hela världen och det är samma chef han haft när han jobbade i sverige förut. så han hade inget direkt kontrakt. De ringde i måndags och undrade om han kunde jobba onsdag och torsdag denna veckan och hela v 8, så det är ju bättre än inget.

Vi får nycklarna den 11 mars så det har ju gått väldigt snabbt egentligen, bara jag som vill komma igång med vårt nya liv! Ja barnen ser fram emot att börja, tror också de behöver rutin och ordning i sitt liv, speciellt femåringen.

Ja, allt är väl bättre än inget :)
Spännande för barnen, hoppas det är en bra förskola med många fina kompisar! Min dotter blir arg om hon inte får gå till sin, hur kul känner man sig då? Dina killar, kanske ffa den äldsta?, kommer säkert också uppskatta att komma igång med det "nya" livet på riktigt :)

11 mars, ja det är ju inte länge dit, skönt att ni kunde få så snabbt tillträde :)

:D min dotter blir också sur om hon inte får gå till f-skolan...! tycker det är så sunt att ungarna vill...,då mår de bra och trivs med lovet tror jag! :laugh:

Därför du syns till så sällan? Du har skaffat nya bättre kompisar?? :cry: jahaja

haha, jag är faktiskt inne och läser allt.. typ hela tiden.. jag har bara inte riktigt haft något att tillföra ;)
jag kacklar ju så mycket så jag måste ju också öva på att ge er andra rum i tråden, du minns väll att jag toppade statistiken förut? :D

Ja min äldsta har också alltid älskat både skolan och förskolan, han är en supersocial typ. För treåringen har jag väl inte direkt känt än att han har något jättebehov av fsk, men han tycker det är kul med andra barn han också. Det blir säkert jättebra för båda två, men det är mest femåringen jag haft dåligt samvete för.

Har en kompis med en tre och ett halvtåring som hatar fsk. Hon har inte några direkta kompisar men det beror nog mycket på att hon vill leka på sitt eget sätt. Men det måste vara tungt att jobba heltid och ha ett barn som hatar fsk.

hahaha! OH SNAP! :cool::D

ooooch så var det ju den där glassmaskinen och det där smset.... *host*:angel:

Ja, fy! Vi har bytt fsk till dottern efter ett år och även om hon mestadels trivdes på första fsk, så märks det att hon trivs så mycket bättre här.

DS, Kolla vad jag hittade! Saxat från vårdguiden stockholms län:
"Sjukresa vid förlossning
Du har rätt till ersättning för en sjukresa till och en sjukresa från förlossningsmottagningen. Om du inte har möjlighet att resa med egen bil kan du resa med taxi.

När du reser till sjukhuset med taxi betalar du kontant. Du får ersättningen i efterhand. Skicka in originalkvitto tillsammans med moderskapsintyg eller ett registerutdrag från skattemyndigheten till Kundservice för färdtjänsten, Box 30103, 104 25 Stockholm.

När du reser hem ordnar personalen på vårdavdelningen med sjukresekort om du inte kan resa med egen bil. Du måste dock själv ordna med bilstol för spädbarn i taxibilen."

Tänkte att infon kanske var intressant för dig också? Egenavgiften på taxiresan var 140 kr.

Ja, jag är ju i v. 25 nu (fast bm hade sin "sätta på plats-röst" och sa att nähädu, du har gått 24 veckor, jag vet inte hur hon räknar? Ok om jag kanske byter vecka på onsdagar enl. hur hon räknade men på henne lät det som att jag just bytt från 23 till 24?), vet att det inte är super-bråttom, men jag blev så irriterade på bm att jag blev ännu mer irriterad av att jag inte ens fick intyget... :cool:

"MIN" bm hade jag haft lättare att förlåta... ;)
Men bra att veta att fk vill ha ca 30 dagar på sig! :)

Barnmorskorna räknar bara fulla veckor har jag fått lära mig - så när man är i vecka 25 säger de 24 veckor... jag tycker också att det faktiskt är viktigt det där, även om det kanske inte spelar så stor roll för dem så gör det det för MIG och för OSS.

Räkna med minst 30 dagar hos FK, många gånger tar de längre tid på sig oavsett vad som står som handläggningstid...

Babygym finns på IKEA om man har vägarna förbi där, annars är det faktiskt sånt som jag räknar med att antingen få eller som vi löser sen när kotten är ute... :)

vad pratat du om? :eek:
jösses,är det här sån här stalking... . :crazy:

(:angel:)

Det måste vara fruktansvärt.... :crazy:

kl

Solvind - förstår att det känns konstigt med alla grattis och att ni har lång tid kvar... men som klockan (?) skrev - man vill ju gärna gratulera även om det känns att det blir fel. Hoppas verkligen att ni tar framåt-kliv varje dag och att ni snart kan vara tillsammans hela familjen.

Ang FK så hoppas jag det löser sig snabbt för alla er som väntar - jag har väntat i över en månad nu på besked om ny sukskrivning efter att ha varit utförsäkrad för andra gången och fortfarande inte hört nåt... mitt ärende skulle lämnas till FKs läkare i går och min handläggare LOVADE dyrt och heligt att höra av sig senast i dag... men tror ni hon har gjort det? Nä... givetvis inte :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 373
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025