Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag rider också ponny och är egentligen inte rädd för markkänning även om jag naturligtvis försöker ännu mer att hålla mig kvar på hästryggen än innan om det händer något som kan sätta mig i obalans. Kanske för att jag är mer obalanserad än normalt. Dock har BM sagt att jag borde avstå från ridningen pga fogarna som precis börjat bråka även om jag, ärligt talat, känner att OM det känns helt problemfritt kommer jag nog försöka ta en kortkort ridtur och om det skulle falla sig så att smärtorna kommer tillbaka efter det så ger jag nog upp helt. Som det är nu kan jag liksom inte ta ett steg åt sidan utan att det sticker till och då ska jag nog inte sära på benen för hästen (hö hö ;) ).

Jag la av med hästarna för knappa två år sen så inga problem här :D

Hade ambition att komma igång igen i höstas och skrev in mig på ridskolan för o få igång balansen inför hästköp.. hann rida en lektion innan jag plussade :grin:

Jag har ju inga hästar längre så jag har inte ridit alls den här graviditeten. Slutade strax efter v 20 i förra tror jag (minns inte riktigt). Var för obalanserad och min häst var rätt explosiv, så det kändes för riskant.

Jag var rätt rädd för att trilla av faktiskt. Inte direkt för att förlora barnet pga fallet, men man kan ju skada sig på annat sätt och inte alla behandlingar/undersökningar är bra för barnet (t ex röntgen). Strax efter att min son fötts förlorade en bekants flickvän ett foster efter en rejäl avfallning, så helt ofarligt är det ju inte.

Sitter och äter glass (ja, jag äter vanlig mat också! Ibland..) och jävlar vilket liv det blev på kidsen haha :love:

Jag trodde verkligen inte att det var sådär illa men så rätt vad det var så petade hon och så gjorde det ont. Jag visste ju med mig att det gör ont att torka sig efter toaletten men det är ju lätt att vara försiktig med men hon skulle hitta någon viss punkt och ja, det var inte sådär jättegött helt enkelt :p

Aj aj aj :crazy: Jag har vilat idag så nu mår fogarna okej igen. :) Hoppas verkligen det håller sig på den här nivån även om jag är beredd på att det blir värre.

*knapp*
Angående hästar och ridning så var det längesen jag red nu. Var medryttare i ett stall, men nu är ena ponnyn såld och den andra är så gammal och skruttig att jag inte vågar mig upp på honom. Intresset har väl svalnat också och i nuläget skulle jag inte kunna rida ändå.

Får se hur det blir sen. :)

Jag har knappt ridit något för jag har haft extremt dålig motivation. Men inte pga koppen. Var dock ut idag och det var helt fantastiskt!! :love: funkade jätte bra med kroppen! Ska se hur mycket jag vågar fortsätta, inte för att jag är orolig men maken är och tjatar på mig att inte rida mer. Vi får se vem som vinner den dusten.. ;)
Är fö i v 28, går in i v 29 imorrn :)

Ang hästarna så är min enda ridbara kuse inte heller ridbar just nu pga hovproblem. Väldigt lägligt ;)
Har fått erbjudande att rida en av grannens men tror inte jag skulle må så gött av det...

Jag fick lägga ner ridningen tidigt denna gång, redan i v 15-16. Då pga sammandragningar. I förra graviditeten klarade jag av att rida tills jag var i dryga v 30.

Klockan, jag tycker inte heller bältet funkar så bra, men det kan vara skönt att ha på om jag ska stå och fixa hemma. Att sitta med går tvärbort och går jag med det ute är det som att någon nerv i rumpan hamnar i kläm och det är riktigt oskönt. Det är ju dock hur individuellt som helst om det funkar eller inte, värt att prova iaf :) jag längtar efter min tens och hoppas att den ska funka lika bra den här gången.

Jag drömde om dig inatt! Att vi hamnade på samma bb :) men du störde under min förlossning, din sak! :mad: :o well, dina bebbar var i alla fall tokigt söta! Den ena hade massa hår! :love:

Nu ska jag sova vidare, natti! ;)

Åh... då vet jag precis vad du lider av. :crazy: Trodde inte det skulle vara "möjligt" att "stöta på" det "igen" med tanke på vad ovanligt det är ...

Får du gå på xtra kollar pga det o så?

*kl*
Allmänt tips ang. foglossning: de här bältena som alla
pratar om: de har inte hjälpt mig ett smack och gör bara ont. Känns det inte bra så ta av det!! :devil: Jag hade mitt skitlänge förra gav. fast det inte kändes bra för "så skulle d va.." - bara kom på det! ;)

Åhå där ser man, jag blir alltid lika glad då jag stöter på någon som vet vad det är... hittills har jag träffat tre läkare som vet :)

Jag har planerade läkar-kontroller pga det men vet inte än hur pass mycket. Nästa läkarbesök är planerat till ca 2 veckor efter RUL då det förhoppningsvis ska läggas upp en plan. De är mest bekymrade över förlossningen med tanke på att mina höfter är så instabila redan från början plus förstås andra leder... men men den dagen den sorgen ;)

Bra att veta om bältena! Jag brukar ha en stödkorsett men den går ju inte at få runt magen längre.

jag har bara en "ridbar" häst hemma just nu, hingsten som har stått i dryga halvåret. Jag tömkör, promenerar eller tar ut honom i rundcorallen de dagar jag kan och övrig tid får han gå och skrota han med. Jag har försökt rida lite ändå, andra hästar, men jag fick lägga ner det igen.

Min bm tipsade om att man kan prova att knyta en sjal runt sig och se om det känns bättre med fogarna. Då har man väl även en liten aning om huruvida ett foglossningsbälte kan hjälpa.

Det kan man absolut prova, då känner man om det får någon effekt alls. Värt att tänka på är att det ska sitta rätt långt ner, så att det hamnar i höftens "gropar" vilket blir över framfogen och på själva rumpan (iaf på mig).

Usch, vi var och handlade igår och fast maken drog vagn och fixade allt var det tortyr. Deprimerande. Idag ska vi ha en lugn och skön hemmadag, känns som en bra uppladdning inför imorgon.

*knapp*

Här blir det lite julstökande och förberedande hela dagen inför imorgon då vi åker till mina föräldrar. :)
Önskar er alla en riktigt god jul! :love:

Här pågår uppackning av vårt hem som vi inte orkat ta itu med än. Snart kommer jag fram med dammsugaren ochefter det kanske man kan julpynta lite.

Konstigt att det alltid pågår två sorteringar, en innan man flyttar där många saker kastas och en efter flytten där ännu mer kastas...

OJ vad ni jobbar! Jag förstår inte hur ni orkar med att jobba så många dagar i sträck. Jag tycker 5 är tillräckligt :p
Var försiktig nu med kropp och allt så inte problemen med fogarna eskalerar.

Håller med. Förstår inte heller hur jag och andra orkar jobba så mycket. Men det gör vi väl egentligen inte. I alla fall jag blir ju helt slut och orkar inget mer efter. Och min sambo får ta det mesta av hemarbetet de veckorna. Fem dagar är mer än nog och borde vara förbjudet att jobba mer.

Men något ni kan tänka på är att det är möjligt att jag varit med att skapa era julskinkor från grunden ;) . Med seminering av suggor och vara med vid grisningarna och ta hand om de nyfödda och deras mammor. Det är vid grisningarna det blir långa veckor då det krävs tillsyn.

Superskönt att vara ledig :bump: Inte ont någonstans. Kan känna att det hugger till lite i vänster bakfog om jag gör något olämpligt lyft men annars inget.
Har idag varit ute på vinterns första skidtur med sambo och vovve. Tror de två blev mycket tröttare än jag :grin:

Precis slagit in julklapparna och ska strax griljera julskinkan. Sedan är allt klart inför jul.

God jul till er alla. Hoppas ni får det mycket mysigt och trevligt :love:

Vad kul att ni är några som hittat till min blogg, mycket roligare att skriva om någon läser :-)

Här är en bild på mej i v 28. Och ett par på barnen...

God jul allihop :love:

PhotoGrid_1356277047671-738969.jpg

hej alla!
Verkar som de flesta inte rider eller tar det lugnt iaf. Jag kan heller inte ta ett sidosteg eller typ sära på benen ibland :D;) utan att det sticker till och gör ont.

Jag skulle gärna vilja rida en sista gång,tanken var idag men julklappsöppningen tog så lång tid nu på morgonen. Min man som enbart varit hästhantering/unghästintresserad sa att han kunde börja skritta min ena häst varannan dag.. det tog fyra gånger sedan var han fast och han ger sig gladerligen ut i stallet och broddar,sadlar och ger sig ut i skogen. Är riktigt avis när han rider iväg samt kommer tillbaka och berättar hur roligt hästen är att rida bläää som om jag inte vet hur underbar hon är :mad:

Haha! Jag förstår känslan. Min karl är inte jätteglad i att åka till stallet. Han kan tycka att det är trevligt någon gång ibland men nu i efterhand säger han att det är för att han skulle få umgås med mig innan vi bodde ihop ;) Med andra ord behöver han det inte nu. Jag tänkte att om jag varit så gott som symptomfri någon vecka ska jag ge mig ut på en tur och så märker man då om det blir den sista.

Efter att ha tappat bort mina nycklar en andra gång den här veckan har jag nu beslutat mig att köpa en keyfinder till mig själv i julklapp. Man trycker på en knapp och så piper det i en dosa man fäster i nyckelringen. Ska tydligen räcka 25 meter från dosan till nycklarna så det borde räcka. 130:- eller nåt sånt där hittade vi en för så det kan man väl få unna sig tycker jag! Kanske borde jag köpa en till stallägaren med? Hon la lämpligt nog sina bilnycklar i en snödriva i Åkersberga, haha. Tror dock inte att hon brukar tappa bort dem men ja, rätt vad det är så händer det ju uppenbarligen ;)

kikar in en snabbis i väntan på att maten ska bli klar och önskar er alla en riktigt god jul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V