Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Låter vädermässigt som en bättre dag idag än förra året :D
Ang magen så säger jag linfrön! Eller medel från Apoteket, efter förra förlossningen köpte jag något man kunde strö över filen som inte smakade något. Det var kalas.

Jag kör på linfrö strött på A-fil varje morgon och så massor av frukt och dricka MINST två liter vatten per dag... låter jag bli mina ACO gravid-vitaminer så är magen ganska ok, men tar jag dem så stoppar det upp direkt.

*kl*

Gullungen och jag slog till och firade julen med magsjuka. En rätt lätt släng som tur är, han kräktes natten till juldagen och jag i natt. Har otäcka magkramper fortfarade men mar ine illa längre i alla fall. (Tvingade precis i mig annandagsmiddagen med hjortstek, kroketter, brysselkal och svarvinbärsgele bara för att det var da gott - hur smart det var lär väl visa sig.

Natten till julafton började bebisen sparka sa att det itne gick att ta miste pa - en otrolig lättnad eftersom jag varit sa orolig!

Kraft och styrka till er som mar sa daligt och en fortsatt god jul till alla!

*kl*

Vad tråkigt att läsa att så många mår dåligt/har ont! :( sjlv mår jag prima ballerina utom ett lätt illamående/mättnadskänsla hela tiden.. + sammandragningarna då, men dom stör ju inte mig nämnvärt nu när jag är ledig :) har varit fullt krig i magen sen lillejul, är det inte den den ena som roar sig med att hoppa på mammas kissblåsa så över den andre på karatesparkar så hela magen vibrerar! Men varje gång Andreas ska till och känna så är det dött som i graven :devil: sluga små jäklar :D

Dags för RUL imorgon och jag DÖR av nervositet! :eek:

*kl*

PANACCEA!!
Jag lider med dig... Fy tusan vilka månader du kommer ha framför dig... :eek:
Igår var lilltrollet nog inte på helt bra humör - han förde krig mot både mig och sig själv - samtidigt. Sparkar till höger och vänster - och lite slag där emellan. Och den lille höll på länge - och slog/sparka HÅRT, jag var rent öm på insidan sen... :eek: :D

Bara tanken på att du kommer ha TVÅ. Som krigar mot dig, mot sig själv, och mot varandra :eek: Jag lider verkligen med dig :D Du kommer vara rent blåslagen invändigt :p

Ni som kommit lite längre än mig - kommer dessa krigen fortsätta? Jag känner ju lillen mer och mer (varje dag) och har nog hittat hans dygnsrytm ganska bra.
Men bara tanken på om dessa krigen ska fortsätta - samtidigt som han blir större och större... *aj aj aj* Idag har han nog haft träningsvärk för det har varit väldigt lugnt och fint och mjuka sparkar :D

Så höll vårt troll också på. Jag hävdade att han är blyg :D :love:

Är nog tre dagar sedan nu Jocke äntligen lyckades känna en spark - och då var det precis som om det lossnade - dagen efter fick han känna en till :D *mycket lycklig pappa*

Dom säger att det är nu under några veckor det känns som mest för oss tvillinggravida för sen blir det så ont om plats så dom inte har utrymme för mer än bök och knuffar :D

Ja jag hoppas verkligen det! Jag vill kunna börja shoppa :D

A är stensäker på att det är två pojkar och jag tror det är flicka/pojke :)

Generellt sätt blir nog de hårdaste sparkarna mer till bök längre fram när det blir mer ont om plats, men min buse sparkar fortfarande hårt i v 28... Han gör kullerbyttor och har sig rätt ofta så jag tror att han tycker sig ha gott om plats. Han är mycket mer aktiv än vad dottern var också. Dock är han mest aktiv dagtid och rätt lugn på nätterna, jag hoppas att det betyder att det är en sovande bebis ;)

*knapp*
Trist med magsjuka och andra krämpor i tråden! Hoppas alla frisknar till snart. :)

Apropå sparkar så har jag ett väldigt livligt barn. Det har jag redan skrivit så många gånger men det är fortfarande så fascinerande... :angel:
Har inte blivit några rena volter de senaste dagarna men desto fler och starkare sparkar. :D Sambon har fått känna flera stycken men ser väl mer fram emot när det känns ännu tydligare. Fast nog känns det väldigt tydligt redan nu.

Och nä, jag har fortfarande inte smält att hon är så STOR! :love: Borde vara runt 15 cm mellan huvud och rumpa nu (1 cm i veckan var det va?) + lårbenen på 2,5 cm vid RUL:et, och ett huvud som är/var 4 cm brett... Ja shit! Ingen ärta längre! *imponerad*

Det är ju bra häftigt med barn"byggande" :) På vår lilla kan man känna lite konturer nu.

Haha, mamma var hemma och spanade in lägenheten igår och säger plötsligt något olämpligt (minns inte vad det var, kanske lite svordomar i samband med "mindgame") varpå Alex har en föreläsning för henne om att barnet faktiskt kan höra nu och att de första orden ska vara "väl valda"! :rofl: Det var allt lite roligt tycker jag!

HAHAHA det var ju as kul! Tror att någon kommer få en riktigt hönsig pappa hahahahaha :rofl::bow: Helt underbart!
Olle brukar skälla på mig när jag klappar "hårt" på magen: "aaaaktaaaaa, var snäääll mot bäääbiisen!!!!!" :D
Det märks också hur han börjar längta mer efter henne. Han pratar mer om henne, tar upp att det ska bli roligt och kommer själv och vill känna på magen. Tidigare har det annars varit jag som tagit hans hand när det varit livat.

kl

ang rörelser så är jag ju nu i v 29 och jag känner fortfarande starka rörelser och ibland vibrerar hela magen :eek: nästan så man tror att hon lägger värsta mökarna som får det att vibrera :D

Fö var vi hos BM idag. Alla värden såg bra ut så det var inga konstigheter. Nu är det tydligen dags att börja gå varannan vecka också :o Känns helt sjukt ofta! Pratade med Olle på vägen från BM att även om vi tror att jag antagligen kommer gå över tiden och att hon kommer i slutet på mars, så måste man ju ändå räkna med att hon kan komma redan i början på mars.. vilket betyder att om bara TVÅ MÅNADER måste jag räkna med att hon kan komma.. haha, det känns helt sjukt! Men jag planerar att gå på FL 1 mars (med 4e som första dagen från jobbet) och det är ju verkligen svin-snart! Visserligen kommer jag nog gå tillbaka om hon inte ploppar ut och jag mår bra och inte känner att jag behöver vila. Känns pundigt att sitta hemma i onödan.

Ja, jättehäftigt! Nästan lite science fiction över det hela... :D För nej, det finns INGET logiskt eller normalt i att det växer en människa i min mage - hur mycket jag än läst på om biologi och grejer! ;)

*knapp*
Ringde BM och bokade tid för ett nytt besök. Fick en den 5 februari, känns som en evighet dit och då ska vi lyssna på hjärtljud :love:

v. 20 (19+2) idag.

Haha! Jo, haha.. Mamma blev knäpptyst och bara stirrade på honom innan hon började skratta :) Så länge han blir minst lika kärleksfull med bebisen som med katten så är jag nöjd. Han är ju bra söt med den lilla missen :love:

Tar du ut föräldradagar förstår jag dig. Det är ju onödigt att använda dem om man inte behöver.

Micks: Hjärtljuden är lite häftiga :) Tror vår bebbe hade 153 i puls sist. Det är helt tokigt mycket! :o

Haha, mamma var hemma och spanade in lägenheten igår och säger plötsligt något olämpligt (minns inte vad det var, kanske lite svordomar i samband med "mindgame") varpå Alex har en föreläsning för henne om att barnet faktiskt kan höra nu och att de första orden ska vara "väl valda"! :rofl: Det var allt lite roligt tycker jag!
:rofl: :rofl:

kl

ang rörelser så är jag ju nu i v 29 och jag känner fortfarande starka rörelser och ibland vibrerar hela magen :eek: nästan så man tror att hon lägger värsta mökarna som får det att vibrera :D

Fö var vi hos BM idag. Alla värden såg bra ut så det var inga konstigheter. Nu är det tydligen dags att börja gå varannan vecka också :o
Hahahhaha, den känslan har jag också fått ibland. Dock har inte min mage vibrerat utan den har bara växt massor (ligger jag ner höjer den sig 2-5 cm) under 1-2-3 minuter - sen slappnar den av igen och sjunker till normalt. Helt övertygad om att det är trollet som fiser och luften inte har någonstanns att ta vägen :D

Varannan vecka? Oj, är det så för alla? I så fall har jag förträngt att jag ska göra det haha.

Ja, jättehäftigt! Nästan lite science fiction över det hela... :D För nej, det finns INGET logiskt eller normalt i att det växer en människa i min mage - hur mycket jag än läst på om biologi och grejer! ;)

*knapp*
Ringde BM och bokade tid för ett nytt besök. Fick en den 5 februari, känns som en evighet dit och då ska vi lyssna på hjärtljud :love:

v. 20 (19+2) idag.

Där kan jag hålla med - hur normalt är det att där är något som sparkar en - från INSIDAN?! :confused::cool:
Även om jag känner honom bästan hela tiden nu så har jag ändå svårt att tro på att jag är gravid....:grin: Hopplösa hjärna ;)

Ang hjärtljud, vill minnas vi hade 149 på RUL.

Enligt en "ta-reda-på-könet-metod" så ska ju låg puls innebära en tjej - medans högt ska innebära en kille. Någon som vet vad som räknas som högt, lågt? Vad är medel? 150?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar