Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Där kan jag hålla med - hur normalt är det att där är något som sparkar en - från INSIDAN?! :confused::cool:
Även om jag känner honom bästan hela tiden nu så har jag ändå svårt att tro på att jag är gravid....:grin: Hopplösa hjärna ;)

Eller hur! Hur är det möjligt liksom...? :o Undrar om man någonsin vänjer sig? Mamma som burit på 5 barn säger hon inte vant sig någon gång... :D

Ang. hjärtljuden så har jag hört tvärtom - hög puls = flicka. :) Vart gränsen går vet jag inte...

Googlade lite och alla säger olika! :p Men läste också att pulsen helt beror på om barnet sover eller är vaket (rätt logiskt) och att det mest är att betrakta som en myt... ;)

/Tråååååk-Micks :D

Puh. I går hade jag så jäkla ont att jag inte tog mig ur soffan ens... i dag kändes det tusen gånger bättre och vad händer? På väg hem från stan så kör vi förbi ridklubben och ser två hästar lösa mellan hagarna och vägen. Kutar in i stallet och hämtar grimskaft och spenderade en halvtimme med att pulsa i snö upp till midjan efter två stora halvblods-as som inte alls ville komma in :mad: :devil:

Såå... jag gissar på att det blir värre med fogar, knän osv nu igen efter detta så nu ligger jag på soffan igen trots att jag verkligen borde vara ute lite hos mina egna hästar.

BM ringde när vi satt i bilen på väg hem igen och vi bokade in tid hos henne + ett läkarbesök den 17 januari. Innan dess ska vi ju på RUL den 3/1. Bara en vecka kvar nu.

Jag har försökt få tag på henne sedan veckan innan jul men inte lyckats och nnu när hon ringde mig så kom jag inte på vad det var jag undrade - förrän hon hade lagt på. Jäkla skitsystem de har med återuppringning - sedan veckan innan jul har det bara varit "det finns inga lediga tider, var god försök senare" - klick. Det går inte ens att lämna ett meddelande... undrar hur de har tänkt att man ska göra när an faktiskt är riktigt orolig över nåt? "Ring mig vad det än är du undrar!" Jo pyttsan... :mad:

om att barnet faktiskt kan höra nu och att de första orden ska vara "väl valda"! :rofl: Det var allt lite roligt tycker jag!

:D :rofl:

Vad kul!
Jag svär som en borstbindare ibland just nu, som när jag kliver över en tröskel så kommer det gärna ett "aj, helvete", så jag lär båda barnen att svära känns det som. :o :D

Humöret är lite stabilare idag faktiskt.

Börjar längta efter att bebisboa. Funderar på att köpa en "bedside crib", skulle verkligen vara hur bra som helst, då behöver jag inte stiga upp när jag ska amma o så. Dottern hade jag i spjälsäng i fotändan och steg upp och hämtade. Det i sig var faktiskt ganska jobbigt, det vart ju en två-tre gånger/natt i några månader.

Men de är så himla dyra?
Jag tänker: "Jag gör't!!" men sen när jag tänker på att det rör sig om typ sex månader och att man "borde" kunna lösa det med en hårdlift från vagnen, eler kanske till och med själva vagnen? så .... hm.... what to do...?

Tips!
Det borde fungera med vilken säng som helst :)

Vår tanke är att köpa en vanlig ikea säng (troligen på blocket...) ta bort den lösa sidan och sen sätta den bredvid vår säng. De är ju höj och sänkbara :) passar inte höjden får man helt enkelt borra dit de 4 hålen själv i rätt höjd :)

För att hålla den på plats skruvar man fast 1-2 vinkeljärn under sängbotten (i kanten då ;) ) och sen sticker man ner dem mellan min madrass och sängram.
Tada! :)

:bow:
Du är ett geni!!!
Men jag undrar om det går att ta bort sidan på våran spjälsäng... hm.. annars får vi fynda en Ikea Snigel från Blocket! :angel:

Jösses, vad kort-tänkt jag är också. Vårt vanliga sovrum uppe är ganska trångt invid sängen, men nu har vi tagit ned sovrummet och har sovrum i matrummet, så här är det ju gott om space! :D

*eget KL*

Undens tid är inte förbi. Vaknade i morse med världens värk överallt, men när jag reste mig upp så bara: BORTA....!!!! ! :bow:
Så jag har ätit frukost VID bordet - med familjen, jag har lekt med dottern och vi organiserade i badrummet och jag har bytt en bajsblöja (första på evigheter ;) ). Det höll i ungefär 1,5 timme sen brakade ena höften och nu är jag "whopa-zombie-walk" igen men gud vad skönt det var att bara för en stund känna mig ... nästan som förut.
Det gav hopp efter den här julhelgen då jag burit omkring mig själv på kryckorna, gråtit och svurit och .. ja, så. Nu känns det som att det finns hopp ändå.

Fast det är läskigt att det är så oerhört hormonellt styrt ... :o det skräms. Men, en dag i taget. Nu är det ju snart bara 100 dagar kvar också.

Annars är det troligen bara att ta bort någon skruv från nuvarande spjällsängen ;) Eftersom den får stöd av er säng sedan så bör det inte påverka stabiliteten något :)

Sådana stunder kan man leva läääänge på! Grattis! :D

Rullstol är fortfarande inget alternativ för dig? Hade vi haft ombytta roller hade jag nog fixat det för länge sen - känns så hemskt att knappt kunna förflytta sig... :(

Jo, jag har noga övervägt det och det vore superskönt - en del dagar.
Probelmet är bara att jag har erfarenhet av att transportera folk i rullstol och med det "i bakhuvudet" så inser jag att här hemma skulle den bara vara i vägen ... Det har kommit otroliga mängder snö här så "promenader" är inte heller läge för.

vad härligt med en sån stund för dig klockmalva, vad glad jag blev när jag läste det!! :banana:

Jag har också funderat det där på var bebis ska sova, vi har väldigt dåligt med plats på båda sidorna sängen... På min sida har jag dessutom dörren in i rummet väldigt nära huvudändan så där är verkligen bebis "ivägen". Sängen går förstås att vrida på men rummet är helt fyrkantigt och det blir inte mycket plats då heller... hm.

Tanken finns på att bebis får sova i sängen mellan oss (i babynest eller så) men jag är lite rädd att hundarna ska kliva på eller lägga sig på kotten... de är ju vana vid att ligga i sängen alla tre. Små hundar iofs men ändå (en cocker, en lhasa och en lhasa-blandis). De går ner ur sängen när man säger till så klart men sover man är det ju inte så lätt...

Mig veterligen är det en tösabit så det kan nog vara lite olika i så fall :)

Klockan: Höhö... Din knodds första ord kanske blir just "aj, helvete!" :D Nu får du vakta tungan hörru! Härligt att du fick lite smärtfri tid. Hoppas du kan leva länge på det nu. Med tanke på att du faktiskt fick den tiden kanske det blir fler tillfällen, det kanske ger någon form av hopp i alla fall!

Beroende på hur spjälisen är byggd kanske du kan ta bort sidan men ni får ju kolla så det inte är en sån som behöver alla sidor för att sitta ihop. I så fall borde man ju enkelt kunna modifiera den med en bräda modell mindre på en lämplig höjd, just för att få lite stabilitet. Jag räknar nog med att ha en spjälsäng bredvid mig, mamma har ju en för de minsta men jag har inte riktigt koll på höjden på den... Vi får helt enkelt se. Det finns ju hyfsat med plats i sovrummet nu i alla fall så man kan ju i annat fall placera lillsängen lättåtkomligt åt vilket håll man vill :bow: Nöööööjd med vårt nya boende!

Hihi
blogger-image-848328370.jpg

Betyder det att det är två töser? Jättesöta bodies :love: gick allt bra på ul idag?

Jag har varit och mätt hb idag efter en veckas utmattning/magsjuka/yrsel men det såg jättebra ut så det var inte det. Har varit dålig i magen i två dagar så det kanske är en vanlig bacill.

Annars inget nytt från oss, försöker förbereda något till lillskrutten som fyller tre på söndag. Andra sonen fyller fem om två veckor så vi har ett gemensamt kalas för dem senare.

Japp! Två små välskapta töser! :) det gick jättefort! Hon sa att dom låg så bra och var lättmätta, allt var enl boken ;)

Som en sten från mitt hjärta! Har varit så orolig att något skulle vara fel!

Vilka söta bodysar :)

Kl

Idag har jag varit hos barnmorskan. Tagit urinprov och kollat järn och socker i blodet. Allt såg bra ut. Tog blodtrycket som tyvärr visade något för högt så jag fick en extra tid inbokad för att kolla det igen. Får hoppas det inte tänker fortsätta vara högt. Fick även lyssna på hjärtljuden för första gången:love:

Julen har varit lugn och mysig så tycker inte att blodtrycket borde vara högt på grund av stress. Nästa gång har jag kommit igång att jobba så får se vad som händer då. Blir det inte bättre får jag läkartid. Någon som vet vad man gör där?

Vi har även anmält oss till föräldrarkus och valt barnavådrscentral samt att min sambo fick information om att anmäla faderskap eftersom vi inte är gifta så att han får vårdnaden om det skulle hända något med mig och så bebis ärver om något händer honom.

På eftermiddagen försökte jag och min mamma oss på att mellandagsshoppa men vår bank hade tekniska problem så det gick inte att använda korten :cry: . Men lyckades komma hem med ett par täckbyxor med hängslen som jag kommer kunna ha i vinter och förhoppningsvis kommande vintrar också. Vi passade även på att klippa oss vilket var väldigt skönt. Mitt hår hade hunnit bli så långt och slitet.

Jag som nästan bara är ute på landet blir nästan chockad när jag ser så mycket folk som finns på stan. Nästan svårt att tro att att det finns så mycket människor :angel:

Haha sådär bonnig känner jag mej också, jättemycket folk överallt liksom tills man vänjer sig vid storstadsmyllret och slutar se folk. Bra eller dåligt vet jag inte men ett måste för att överleva i en stad tror jag.

Panaccea, så skönt att allt såg bra ut och mysigt med två tjejer!

Grattis!

Blev lite nyfiken nu. Om bebis #1 visar sig vara helt kärnfrisk och bebis#2 har större missbildningar, hur gör man då? Tar tar man inte bort den bebben som är fel på då? Kan man välja att ta bort den ena men inte den andra? Du borde ha bättre koll än mig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 379
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar