Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Sambons bästa väns fru är ju beräknad till dagen innan mig med en pojke.. så nu har dom bestämt att någon av våra flickor ska gifta sig med deras pojke ;)

Blev f.ö framflyttad 4 dagar så går in i v20 imorgon igen haha.. 24maj är nytt bf!

Dom fall jag läst om där ena barnet är missbildat har man antingen fått avbryta grav helt el föda fram båda. Tror inte det går att "spara en" liksom, men är inte hundra.. Ofta är det ju så att om ett av barnen är "fel" så stöter kroppen bort det och är det tidigt kan man mista bara ett och få behålla det andra men tror kroppen stöter ut båda om man gått för långt..

Så var det dags då... :cool:
Sambon har upptäckt att min mage guppar jätteroligt när jag skrattar och att om något (typ hackad gurka) tappas på magen så studsar det behändigt tillbaka till skärbrädan igen.

Fattar ni vad jag får stå ut med nu?!?! :mad: :devil: :angel:

Grattis till tjejerna och att allt såg bra ut :)

Klockan, vi hade en brio-spjälsäng med sänkbar sida och så kunde man välja höjd på botten. En helt vanlig alltså. Och vi gjorde så att vi tog bort ena sidan och satte ihop den med vår. Nu ville inte dottern sova någon annanstans än på/tätt intill oss, så den stod oanvänd länge, länge. Dock var det skönt att ha det utrymmet som säkerhetszon när hon sov på en. Skulle man somna ifrån och hon glida ner så hamnade hon bara i sängen ändå. Så vi tänker göra på samma vis denna gång också :)

*kl*

Ihh - idag fick jag nytt UL bokat :D
Ska dit i vecka 30 för att kolla så att moderkakan flyttat sig rätt. (20 februari blev det). Så bara 1.5 månad tills vi får se trollet igen :banana:

Och efter att ha letat upp "schemat" vi fått av bm så inser jag att vi kommer ju inte göra annat än att vara hos bm nu sista månaderna :D
v 25 bm besök
v 28 glukosbelastning + bm besök
v30 ul - kolla så moderkakan flyttat sig
v 33 ul + bm besök
v 35 bm besök
v 37 bm besök
(v 38 - vilse planerar förlossning :D )
om inte:
v 39 bm besök
v 40 bm besök
v 42 besök på bb för bedömning

Och skulle det vara att moderkakan inte flyttat sig som den ska i vecka 30 så misstänker jag att där blir inplanerat ytterligare något UL. Hur tusan ska vi hinna med jobbet? haha :D

Senast ändrad:

Uschdå, tur att du slapp såna dumheter. Måste ju vara hemskt att avbryta hela för att ena bebisen är missbildad. Det skulle jag nog inte göra.

Lånar egen knapp

Någon som har koll på ungefär hur mycket man borde öka i bh-storlek från nu fram till BF (5 april för min del)? Jag har en, eller kanske två bh:ar som jag kan trycka ner mina tits nu men jag känner inte att det är värt att köpa nåt som jag kanske kan ha 2-3 månader och sen är det kört. Det är ju lite onödiga pengar kan tyckas :p

Tror sånt kan variera väldigt mycket faktiskt. jag har gått upp två stl - både i omkrets och kupa. Och jag är "bara" i vecka 22 (+4.5-5 kg). Jag räknar med att de kommer växa minst 1 stl till i varje fall, troligen 2 också... :crazy:

Det finns så billiga bra bh så jag hade jag varit du hade jag köpt på mig en som passade. Tror jag betalade 150 kr för denna jag har nu - och det är ändå på twilft... :) Och den är skitskön :D (kanske inte jättesexig - men det är inte riktigt det jag prioriterar just nu ändå ;) )

Det finns inget ska, det är superindividuellt.
Jag köpte också billiga på twilfit, inte alls fula men inte de snyggaste men lätt värt det!

Intressant om man inte kan abortera ett foster, för det kan man väll på hästar eller är jag ute och cyklar? Risken är väll så stor för mf på det friska fostret att man inte vill chansa kanske? Hur som helst var det ju skönt att det inte blev ett problem. Var det tvåäggs som du trodde?

Lewellyn: huu vad du måtte slita! :-(

Pan: :love: grattis till bra på UL och vad kul att ni fick veta kön! :)

Lite allmänt: ang. BH så har jag samma men jag hade lite xtra space i de.
men ibland får jag ta av den för det spänner och gör ont ....
tipsar om gravid/amnings bh grån minimundus- ser kärring ut men är skönt mär det spänner- och håller boobsen på plats. jag har H kupa i vanliga fall ;)

*kl*
ringde FL igår... jag hade så ont så jag trodde att jag skulle svimma-bara låg o skrek :o FL hetsade inte upp sig alls när jag sa att jag inte tyckte att jag kände igen det, att det inte blöder/vatten och att bebis rörde på
sig... sen släppte det.
de tyckte att jag skulle använda bälte och prova akupunktur... eh.. been there done that....:grin:

håller på o ringer VC nu för att se om jag kan få nån medecinsk lindring. man vill ju inte äta tabletter alls men det kan ju inte vara bra för
bebis med påslaget av stresshormon och ångest som jag får av att ha så här ont heller ......

annat: hur äter ni? jag blir tvärmätt efter två tuggor! ;)

På hästar "nyper" man ju bort en fosterblåsa när dom är riktigt små, tror att om dom går tillräckligt långt med två går det inte göra nått där heller.. På människor upptäcks ju oftast inte defekter förren tidigast v 12 och skulle tro att dom då är för stora för att inte påverka varandra vid ev mf el abort. Men är som sagt inte 100..

Var en tjej i tvillinggruppen på fejjan som fick vattenavgång på en av tvillingarna runt v 18 och hon fick vackert gå o vänta på att ena barnet antingen skulle dö och då ev sätta igång förlossning/abortering för båda eller hålla tummarna att den klarade sig utan vatten fram till TV2 var stark nog att förlösas. :( hon fick en chans på ca 3% att grav skulle fullföljas! Men den lilla var en kämpe och klarade sig med nöd och näppe fram till v26 tror jag det var och då kom båda två ut levandes :) den lilla dog dock efter 4 dagar utanför magen iom han aldrig fick träna upp lungorna med fostervatten men han räddade livet på storebror :love:

Mina bh's är på tok för små! Har köpt en sån där lycra-bh nu i strl xl som är på gränsen för liten men skööön att ha hemma! Går inte att gå utan längre :o ska jag göra nått utanför hemmet får jag knö in mig i mm av dom gamla men har köpt en sån där förlängare till ryggen.. Ska tillbringa helgen i Landskrona/hbg så får väl gå på bh-jakt!

Igår var jag så arg på tuttarna så jag kräkte av mig till sambon som försökte trösta med att "dom blir säkert mindre när du gått ner i vikt och slutat amma, och blir dom inte sig själva igen så får vi väl köpa nya tuttar till dig!" :love: sen när han insåg att det inte kommer vara denna storlek på dom för alltid fick jag inte ha dom ifred en sekund på hela kvällen :devil:

Klockan: usch hoppas verkligen dom kan göra nått för dig! :( ang mat så går jag runt med en konstant mättnadskänsla.. Och äter jag blir jag sådär äckelmätt och måste ligga o bäfta på soffan en stund.. Kvittar om det så är en frukt el en hel portion mat jag stoppat i mig!

Senast ändrad:

Jag börjar tycka det är obehagligt med bågarna på BHn när man sitter ner. Den tar lixom extra plats och tryker ner på magen sas. Visserligen uppstår problemet mest när jag sitter som en hösäck i soffan :p SportBHarna fick jag låta bli för ett bra tag sedan eftersom de blivit små i omfånget och jag får ont i ryggen när de trycker ihop.. Men det vore skönt med en båglös mjuuuuk BH. Fast ars, det är inte så viktigt, det får vänta.

Har varit hos naprapaten nu på morgonen. Det är lite skräckblandad förtjusning nu mer eftersom han måste gå på musklerna mer nu än han behövde innan jag var gravid och det är inte så värst behagligt. Fast jag tänkte göra mig en tjänst nu och se till att gå till honom ett par gånger till nu inom det närmsta så att jag blir väck med ryggontet iaf tillfälligt. Känns ju onödigt att ha ont i ryggen av två anledningar när man ska föda sen :p

Vilken hemsk situation för hon på fb. Tänk vad man ska slitas mellan lycka och sorg. Stackars! :cry:

Klockan: Vad jobbigt att du inte blir hörd på riktigt. :cry: Jag har varit jätte glad över att jag känt att min BM tagit mig på allvar vad det än handlat om och så fort jag sagt att jag velat kolla något så har det varit ett ja direkt. Visserligen har det inte varit några konstiga "stora" grejer, med min egen BM men jag uppfattade ändå som att jag blev tagen på väldigt stort allvar när jag trodde att jag ev läckte vatten. Det har verkligen förvånat positivt hur jag aldrig behövt "bråka" för att bli hörd. Igår när jag kom till BM så hade det strulat sig lite med tiden och vi hade bokat in olika tider så jag fick hjälp av en annan BM med blodtryck och kolla blodsockret. Så sa jag "jag vill göra ett urinprov också" och fick direkt svaret "ok" utan någon fråga. Sen frågade hon vad det var jag ville kolla "uvi" och då plockade hon bara fram rätt papper. Efteråt sa hon också att hon passade på att kolla efter äggvita när vi ändå höll på. Känns jätte skönt att de heldre "passar på" och testar en gång "för mycket" än för lite. Eftersom jag själv varit så glad över det så gör det mig så sorgsen att du inte blir hörd på riktigt. Visserligen är det kanske svårt att förstå allvaret i dina problem eftersom de verkar vara så ovanligt stora (?). Men de borde ju kolla i någon journal när man ringer? De borde väll förstå att det inte är normalt att någon ligger och skriker av smärta oavsätt om det "bara" är fogarna? Jag blir uppriktigt ledsen för din skull och önskar jag kunde ta över iaf för ett tag så du får andas lite. Fina fina du! *kraam*

annat: hur äter ni? jag blir tvärmätt efter två tuggor! ;)

Igår lyckades jag smälla i mig två enorma tortilla-tacos + chips och grönsaker med dipp en kort stund senare.
Trollet fick akut platsbrist och låg stilla hela kvällen och det gjorde jag också... :angel:

Men det var GOTT! :D

Rent generellt så äter jag mindre men oftare nu än innan. Vilket antagligen är bra bättre än att äta stora portioner som jag lever på under väldigt lång tid. :angel:

Vilken hemsk situation för hon på fb. Tänk vad man ska slitas mellan lycka och sorg. Stackars! :cry:

Klockan: Vad jobbigt att du inte blir hörd på riktigt. :cry: Jag har varit jätte glad över att jag känt att min BM tagit mig på allvar vad det än handlat om och så fort jag sagt att jag velat kolla något så har det varit ett ja direkt. Visserligen har det inte varit några konstiga "stora" grejer, med min egen BM men jag uppfattade ändå som att jag blev tagen på väldigt stort allvar när jag trodde att jag ev läckte vatten. Det har verkligen förvånat positivt hur jag aldrig behövt "bråka" för att bli hörd. Igår när jag kom till BM så hade det strulat sig lite med tiden och vi hade bokat in olika tider så jag fick hjälp av en annan BM med blodtryck och kolla blodsockret. Så sa jag "jag vill göra ett urinprov också" och fick direkt svaret "ok" utan någon fråga. Sen frågade hon vad det var jag ville kolla "uvi" och då plockade hon bara fram rätt papper. Efteråt sa hon också att hon passade på att kolla efter äggvita när vi ändå höll på. Känns jätte skönt att de heldre "passar på" och testar en gång "för mycket" än för lite. Eftersom jag själv varit så glad över det så gör det mig så sorgsen att du inte blir hörd på riktigt. Visserligen är det kanske svårt att förstå allvaret i dina problem eftersom de verkar vara så ovanligt stora (?). Men de borde ju kolla i någon journal när man ringer? De borde väll förstå att det inte är normalt att någon ligger och skriker av smärta oavsätt om det "bara" är fogarna? Jag blir uppriktigt ledsen för din skull och önskar jag kunde ta över iaf för ett tag så du får andas lite. Fina fina du! *kraam*

Instämmer helt!! :cry:

Ang. Bh:ar har jag ju haft lite extraplats i ett par av dem och den ena har en vettig passform så sen funkar även om den sitter lite roligt nu. Den.. Stöttar men sitter liksom under tuttarna så att säga. Jag antar ju att de kommer växa till sig en lite mer så frågan är om man borde sikta på en eller två storlekar för stort.

Klockan: vilket otrevligt bemötande du verkar ha fått. Man kan bli så less på folk ibland. Det är ju så svårt att förklara med för även om du inte är gnällig normalt kanske de (utan att ha sett dig) tror att du är en gnällfia och några såna lär de ju ha mött under en tid. Man kan liksom inte sätta ord på smärta genom telefon så det blir lika kraftfullt som smärtan i sig så att säga.

Jag äter ungefär som vanligt men jag äter hellre lite under en längre tid än normalpotioner 3 ggr

Om jag skulle köpa en ny BH nu skulle jag köpa en amningsBH faktiskt och hoppas på att den funkar sen också. Och då definitivt en utan byglar, jag gillade inte ens tanken på byglar när jag ammade och tror att det avråds från det pga risken för mjölkstockning.

KL
Mina fogar blir värre och värre, nu har jag liksom konstant ont. Förut var det liksom markant bättre om jag låg rätt. Nu finns inget rätt längre och jag kan inte somna/vaknar av smärta. Lätt deprimerande :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 379
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar