Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Just nu känns det absolut mest lockande att inte ha byglar, tidigare så har jag kännt att mina boobisar varit så stora att de behövt stödet typ. Nu tycker jag dock det mesta är i vägen.. men det känns inte som att jag skulle kunna hitta något som känns hundra. Skulle behöva något som sitter riktigt löst om ryggen så skulderpartiet inte trycks ihop alls men samtidigt något som sitter åt så saker och ting inte bara hänger och dallrar fritt, det skulle ju bli som två kyrkklockor som hänger och dinglar fritt åt alla håll och kanter, hur skönt kan det vara liksom? :eek:

*kl*

Idag har jag fått konstaterat att det är en liten grabb i magen! :love:

Jag blev skickad på spec. mödra på förmiddagen för att kolla att allt var bra pga smärtan. Bebisen mår tydligen toppen och inget tyder på att nåt är på G. På UL sa frågade läkaren om jag visste vad det var, jag sa att de trodde pojk på RUL, då sa han: "ja det ser du väl själv nu?" :D
bebisen var så söt. rund o go fast pytteliten....

Och nu sitter jag på VC och väntar på besked om ev. urinvägsinfektion. Har fått citodon utskrivet också ... Läkaren tog lite resolut tag i mig och skulle undersöka mig, jag skrek så han blv lite chockad tror jag ....:angel:
Fast det kändes lite fånigt att det var jag som fick föreslå citodon... tänkte ta när det är som allra värst ...

Bäst idag var i alla fall att läkare på spec mödra sa att om det är möjligt så har jag "bara" 2,5 månad kvar nu.......!!!:bow:
Isf. är det förlossning i v. 37. Inget drömscenario men bara tanken på att det är så kort tid kvar är ju otroligt skönt ....

fast lite lusigt att folk intr tar på allvar när jag förklarar hur ont det gör. Det var först när läkaren på spec. mödra såg hur jag o-går och den andra läkaren försökte undersöka mig som de liksom
lyssnade och tog hänsyn liksom ... tröttsamt.

Gyn-läkaren rekommenderade att jag ska undvika att sitta. Jag har känt det själv sista veckan men det var skönt att få det bekräftat ..
åt lunch liggandes i sängen som en annan gammal romare.

Åh vad roligt med en liten pöjk! :love: Grattis!

Skönt att du fick hjälp tillslut även om det är helt sjukt att man ska behöva SLÅ in det i skallen på folk att man har problem på riktigt :grin:
Jag kan visserligen tänka mig att många kvinnor, det kanske är olämpligt att säga det, ffa eftersom jag själv mår så bra, och man ska väll kanske inte säga till någon gravid att hon "överdriver", men jag kan tänka mig att många gravida kvinnor blir väldigt påverkade av hormoner, blir oroliga och påverkas av smärta mer än "nödvändigt" pga hormonerna. Alltså, jag menar inte att förminska någons upplevelser men hormonerna kan säkerligen få bägaren att rinna över tidigare.. då kan det nog vara så att läkarna på mottagningarna blir lite "numb" av allt "överdrivet" gnäll, och då blir det svårt för dem att VERKLIGEN förstå när man kommer och har problem på riktigt. Det är faktiskt något jag själv funderat på. Jag är ju sådan som håller käften och inte springer hos läkaren i onödan och då blir jag lite nervös över att jag inte ska bli tagen på allvar när jag väl kommer in. Det är nog därför jag varit så lättat över att inte alls behövt tjata för att få hjälp.

Hoppas iaf att du får vila lite med citodonen.. och du.. faktiskt, om någon förtjänar att få chilla som en romare så är det väll du? Förväntar mig att någon står och fläktar på dig med palmblad och matar dig med vindruvor också!! :love:

Oammandes så använder jag bara bygelBH:ar, men som ammandes skulle jag inte komma på tanken att ha det. Är rätt få amningsBH:ar som har byglar också iof. Denna gång ska jag dock lägga lite mer energi på att hitta bra amningsBH:ar. Är inte nöjd med de jag hade sist. Dessutom ska jag ha med purelansalva till förlossningen.

Klockan, åh så skönt att du äntligen blev tagen på allvar! Skönt att ha något hemma och ta till.

Jag vet inte om jag riktigt tror att folk blir mjäkigare och gnälligare av graviditeten. Jag har inte upplevt det så iaf, för min del är det snarare att man utstår mer smärta än vad som är normalt. Jag har också haft tur nu och inte alls blivit ifrågasatt, snarast att jag tyckt att det varit tvärtom att läkaren tyckt att det varit värre än jag själv.

Jag sitter och försöker få tag på FK nu, upplyftande med 26 min beräknad väntetid och vara nr 99 i kön...

snabbt tips ang f-kassan: maila! superdupetsmidigt! :bow:
jag har fått svar samma dag och jag som gärna pratar fort/mycket passar det bra att skriva ned mitt ärende! :)

Jag har sportbehå nu innan förlossningen, inte en chans att jag får på mej en bygelbehå. Efter förlossningen blir det amningsbehå från twilfit, har redan slitit ut ett antal mest de är sjukt bra och man får så bra hjälp. Jag är jättekänslig för mjölkstockning så välpassande behå är ett måste.

På söndag ska vi titta på ett jättefint hus som är en halv miljon för dyrt.... Men det har legat ute ett tag så man kan ju alltid drömma....

Och jag mår äntligen bättre, så skönt att orka med en hel dag!

Klockis perfa med citodon, hoppas verkligen det hjälper dig så du får ett par smärtlindrade timmar då och då. Låter ganska opraktiskt med lunch i sängen haha men det är ju inte för alltid! 85 dagar kvar för mej idag!

Grattis till pojken! :love:

Jag blir mer och mer sugen på att ta reda på könet för varje gång ni skriver här. Men tror inte jag kommer lyckas övertala gubben. Vi har ju trots allt sagt från början att vi inte vill veta. (och jag vill egentligen inte veta, samtidigt som jag vill veta..... *host* )

Ang bh så kommer jag nog ge mig iväg inom någon vecka och inhandla en utan byglar. Tycker också att de börjar bli jobbigt, går mer och mer utan bh här hemma... Men samtidigt är jag väldigt avig mot bygelfria bh, dels anser jag det bara är tanter som har sådana :angel: och dels känns det inte som om de kommer stödja lika bra? :confused: Men vi får se, får testa i varje fall.....

I övrigt är det en "tycka-synd-om-mig-själv-dag" idag. Magen är som en ballong för tredje dagen irad (svullen/uppblåst) och jag är jätteöm i övre delen av magen, mer uppe mot revbenen. Det är jobbigt att gå, jobbigt att sitta och ligga känner jag inte alls för :p
Och bara tanken på att sitta och tröstäta något gott får magen att svälla ytterligare så det är också att glömma :mad:

Man känner väll andra som man känner sig själv ;) jag upplever det nog som att jag själv blivit "fjompigare" när det kommer till att ha ont och att jag är pipigare.. Iaf i mitt eget huvud, jag anstränger mig för att inte gnälla för mycket inför maken, eftersom den kloka (?) delen av mitt huvud säger att det inte är så farligt så känns det som att det kanske är klokt att gnälla när det verkligen gäller typ.. Äh jag vet inte, jag ska inte på något sätt förminska någons smärta eller problem. Oavsätt om det är hormoner som påverkar så blir det ju ändå ens verklighet och därmed det man bör rätta sig efter :)

Ja, som sagt, jag själv känner mig inte alls fjompigare, snarare tvärtom. Jag står ut med mer smärta nu än jag skulle göra dagligen som ogravid, jag vet ju ändå vad det beror på och vissa saker går liksom inte att göra så mycket åt. Gnälla hemma gör jag ytterst sällan, jag gillar inte att inte klara mig själv och det är tungt att inse att det är så mycket som påverkar smärtan som jag alltså bör undvika att göra.

Vilse, jag gillar inte heller det alls när jag inte ammar, men då skulle det inte kännas bra att ha bygel. Stöd finns det absolut även utan bygel :)
Jag var förresten tvungen att sova med amningsBH:n och ilägg för att inte blöta ner hela sängen och då är det ändå viktigt att det sitter där den ska och är bekväm.

kl

ang BH så kör jag med Superbra från Fertile Mind - jättesköna och utan byglar, bara töj- och formbar lycra. Ger bra stöd och sitter bekvämt. Inte så jäkla sexig men det kan jag leva med. (sambon med ;))
superbra1_hres.jpg

Jag är ganska liten i normala fall och har nog vuxit åtminstone två kupstorlekar redan (slutet av vecka 19 nu) och mina vanliga BHar ligger i lådan sen typ vecka 8...

Vi käkade på Max i dag och jag tror inte alls min mage var kompis med den burgaren... har haft ont i magen sedan dess och även något som skulle kunna vara sammandragningar... magen spänner till från och till i alla fall, men jag vet inte om det beror på mat-magen eller bebis-magen iofs. Jag har IBS och har varit helt problemfri än så länge under graviditeten men det kanske kommer smygande nu ändå?

Vad skönt att de lyssnade på dig, Klockis! :laugh: Hoppas nu citodonen underlättar för dig!

*knapp*
Har varit iväg och shoppat lite idag. En svart, trekvartsärmad tröja och två linnen, ett grönt och ett vitt. För nu börjar även mina stora, gamla tröjor bli för korta. :o
Trollets första bodies införskaffades också! :love:

8318180521_14b71a5389.jpg

8318178465_dfc36996f7.jpg

Och idag: v. 20 (19+3) :laugh:

Visst var de söta! :) Föll för den gröna färgen... :love: Hittade även en plysch-dress, grön med en urgullig groda på, men jag blev lite osäker på i vilken storlek jag vågade köpa, tänker iom att den blir rätt varm, bebis kommer i maj och jag vill inte att den söta bara används i några veckor typ.
Får rådgöra lite med svärmor och mamma och passa på att tipsa om vart den finns att köpa... :angel:

Tack! Fick höra ett "Oj!! Redan SÅ stor" förut - är jag jättestor för att vara halvvägs? :confused: :p

Ja, jättesöta! Det som är bra med hm's bebiskläder är att de går att tvätta i 60 grader och torktumla. I like! Kläderna blir så mjuka och man slipper hänga upp :)

Nej jag tycker inte att du ser så stor ut, men alltså folk säger ju allt möjligt och alla är ju olika och vad man refererar till blir därefter. Fin är du iaf :)

Jättemysiga kläder :love:

Måste bara fråga - är mammabyxorna sköna? Ska iväg nästa vecka och inhandla ett par tänkt jag men lite förhandstips om var man hittar bekväma hade ju inte gjort något... ;)

Ska läsa o svara ordentligt i morgon - måste bara berätta:

Jag har tagit min första citodon.
Jag är helt smärtfri ............:bow::eek:

Woho! Så skönt för dig!

Överansträng dig nu inte bara så att du får sota för det imorgon ;)

Jättemysiga kläder :love:

Måste bara fråga - är mammabyxorna sköna? Ska iväg nästa vecka och inhandla ett par tänkt jag men lite förhandstips om var man hittar bekväma hade ju inte gjort något... ;)

Eller hur! :love:
Känns mer verkligt nu också... :D

Byxorna är jättesköna! Köpta på H&M, runt 400 kr. Tyvärr fanns de bara i upp till strl. 38 i "min" butik, men kan kanske finnas större någon annan stans. Dessa var de enda som var jeans-tjocka nog för att jag ska överleva vintern. 38 funkar på mig men svullnar jag upp mycket om ben och rumpa skulle 40 sitta bättre tror jag.

Mamma trodde jeanskanten skulle trycka mycket senare i graviditeten men dessa är så lågt skurna så jag tror de ska funka ändå.

:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 380
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar