Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Häftigt! Det är ju otroligt imponerande vad vården kan åstadkomma, de gånger de gör rätt dvs ;)

Men herre gud!! Tänk på hur du skriver!! Jag läste fort och läste att DU fött!!! :D jag höll på att smälla av!

Åh! Vi kan ses i stora staden sen och rulla barnvagnar! Nu innan jobbar jag så mycket och har djuren så det hinns inte med men jag är ju beräknad lite innan dig ;)
Jag är också gnällig... Fast jag har tandvärk! En visdomstand håller på att växa! Jag är kinkig och vägrar gå ut.. Vet ni hur kallt det är ute!!!? Det vet inte jag, men säkert svinkallt!!!!! ;)

Jag höll på att få en hjärtinfarkt!!:D
Hur vanligt är det eg med SÅ tidiga tvillingfödslar? Jag vet ju att de ofta kommer tidigt, men så tidigt?

Micks - du ser ut att vara ungefär lika stor som jag, och jag tycker då inte det är för stort. Som du säger - vi är ju för tusan halvvägs! (18+5 för mig i dag enligt appen)
Då kan jag luta mig åt att jag är rätt normal då, nu har jag bannemig buke-statistik! :banana:

Du ser ut att vara ungefär som mig med :p men jag är liiten! Är nere i Skåne nu och hälsar på familjen och alla tycker knappt det syns :p men så förväntar väl sig folk att magen ska komma släpandes med mig ist för tvärtom :D

Och nu blev jag lika stor som en tvilling-gravid... :angel:
Haha!
:D

Det verkar vara extremt ovanligt! Trodde knappt det var möjligt att rädda dom innan v24 typ..

Fast jag har sett i majgruppen på fejjan att flera är MKT större än vad jag är och dom har bara en! :D

Micks: :love: naaaw... sötbodysar och vilken fin mage! Du är inte stor.
"Folk" ska alltid lägga sig i och säga såna saker. I november sa en av grannarna här på gatan: "Va?! APRIL!? så där stor var inte jag ens samma dag som jag födde!" - tack liksom. :grin: jag bryr mig inte så mycket men det är alltid ett evigt tjat om det där med kvinnor o putande...

Alla: Ang. mammabyxor. Jag är så öm i hela underredet att jag bara kan ha leggings nu. :o Men annars tycker jag att HM har de bästa byxorna ...! ;)

Funderar lite på en sån däringar gravidkudde jag också.... kunde vara skönt att palla upp magen på den. Just nu har jag en liten smidig soffkudde från IKEA, också mina älskade vetevärmare förståss. ...

PAN: v. 22?! :eek: hjälp vad läskigt. Törs du läsa sånt där? Jag fick panik när jag hörde/läste/såg folk som födde för tidigt innan jag själv passerat den veckan ...

*KL*
Vilken grej det var att vara smärtfri. Det var helt otroligt. Fast det sjuka var att jag kände ju betydligt tydligare nu att bäckenet ligger i "ruiner". Det känns som att bendelarna åker lite huller om buller och det "skaver" liksom mot huden och annat otäckt. :o Jag kunde inte gå "som folk" trots att smärtan var borta utan det var zombie-walk nu också. Läskigt är det, så det är ingen risk att jag "förtar mig".
Bäst var att ligga i soffan med huvudet i makens knä för första gången på typ en vecka....

Tänkte försöka ta när det är som allra värst. Sen tipsade läkaren om att inte ta alls sista två veckorna före BF så att barnet inte får abstinens besvär när det är fött. MEn är det två veckor det handlar om kan man ju stå ut liksom ..

Jag menade inte just v 22 (det var ju sjuuuukt tidigt) men lixom innan v 28 typ för det va väll efter 28 som man säger att barnen har goda chanser att överleva. :)

Har sett några som fött v25-28 där det gått bra också men det är ju neo-vård som gäller i flera månader oftast och barnen kan få problem med immunförsvar osv hela livet..

*kl*

På julafton födde en av tjejerna på fl tvillingar i v22!! :eek: dom lever och mår under omständigheterna bra! Helt galet!

WOW! :eek:
Vad skönt att det verkar gå bra ändå! Själv får jag höra massor från svärmor som jobbar på Neo, man blir lite nojjig emellanåt... :crazy:

Kan inte låta bli! Blir osunt fascinerad av såna saker och kan inte låta bli o läsa allt jag kan komma över.. :crazy: men känner inte så mkt oro, mest fascination över att det faktiskt är möjligt!

Ja verkligen! Var en tjej som la upp en bild på sina två grav i exakt samma skede och nu i andra grav syns i princip inget mer än lite put medan i första grav hade hon en ganska rejäl kula :D så det kan skilja så mkt på samma person med :laugh:

Micks: :love: naaaw... sötbodysar och vilken fin mage! Du är inte stor.
"Folk" ska alltid lägga sig i och säga såna saker. I november sa en av grannarna här på gatan: "Va?! APRIL!? så där stor var inte jag ens samma dag som jag födde!" - tack liksom. :grin: jag bryr mig inte så mycket men det är alltid ett evigt tjat om det där med kvinnor o putande...

Tack! :love: Ja jag gillar min mage! Även om vissa folk inte tycker den passar i "mallen" ;)
Vilken schysst kommentar du fick då! :crazy: Tänk att det blir mer okej att kommentera och kritisera kvinnokroppen bara för att man är gravid?
Jag har ännu sluppit tafsande från främlingar och ytliga bekanta iaf. Men det kanske kommer... :cool: (och då tafsar jag tillbaka :grin:)

Haha, lite häftigt :laugh: Och andra graviditeten "brukar" ju synas mer och tydligare har jag förstått det som, men tydligen inte ändå :)

Jag börjar jobba på tis igen och det ska bli "spännande" och se hur kunder kommer reagera nu när det verkligen syns.. Ffa när man jobbar så "nära" kunderna ute på golvet..

Är bara närmsta familjen som vågat sig på några magklappar hittills :)

*kl*

Jag blev sur. Jävla pris för ett par kuddar liksom... Den jag visade bild på ligger på 350 kr, men jag är lite tveksam till kulorna (även om du är lyrisk över den Apollo ;) ). Och vill man ha en gravidkudde med kuddvadd i - ja då kostar den från 700 kr och uppåt :eek: För en enkel kuddjävel...

Så jag blev sur och rotade mig in i syrummet (det agerar förråd medan vi renoverar ovanvåningen), hittade ena symaskinen och ett lakan. Klippte och sydde lite, och sen fyllde jag den med kuddvadd :D
Och den är helt underbart skön :love: Bara provlegat den på golvet ännu - men det räckte, jag är helt käääääär :love:
Har satt kardborre längst ner, så vill jag kan jag fylla i/ta ur vadd om det behövs.

När jag lyckas resa mig från soffan igen så ska jag ta och sy ett överdrag till den så den kan tvättas :)

Kostnad:
Gammalt lakan: 0kr
Vadd från 3 kuddar: 0 kr (eller ja, 60 kr då det är inköpta kuddar som var tänkt att använda till syprojekt. 15-20 kr/st)
Kardborre: hade hemma, men kanske 15-20 kr där med?
Överdrag: krossad velour som jag har hemma, kostar ca 20-25kr/metern annars.

Den blev i samma stl som den jag visade bild på 140*45 cm.

*lycklig vilse*

Men oj! Vad duktig du är! Undrar om man borde ha som projekt att lära sig sy. Uppenbarligen kan man ju tjäna på det och man får sakerna precis som man vill ha dem!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar