Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2
Zewz: Det ska göras en FL plan. Jag är också rädd för vad som ska hända med bäckenet om jag föder vaginalt eftersom det känns så "trasigt" ...
om jag viddar det ytterligare innifrån med att släppa ut en hel onge, kommer jag någonsin att kunna bli bra då - typ. Sen är jag oroad över att jag är så trött/slut och att jag inte kan gå/stå. Ganska många får ju faktistk upp och gå, sitta på pilatesboll osv för att få fart på förlossningsarbetet.
När födde Dotra var det under en period då det "stannade av" - och då ville BM ha upp mig på benen men jag kunde inte ställa mig efersom jag hade foglossning då också.
Så vi får väl se. Det är ju tydligen lite riskabelt att sätta igång i förtid också, kan bli långdraget och slutar oftare i akutsnitt.... så vi får väl se. Jag har gott förtroende för läkarna och jag tror inte att de tänker utsätta bebisen för någon risk... Jag vill egentligen bara att allt ska vara naturligt men det är inte naturligt att ha det så här heller faktiskt. Och det är ju inte helt riskfritt att vara "sängliggande" när man är höggravid heller.
Apollo:
Det är direkt med kuratorn som jag bokar/bokar av. jag ska fråga om det finns nån säng eller om hon kan göra hembesök kanske? jag bor tok-nära VC så det kanske går?
Tack för fina ord. Det är väldigt relevanta frågor. Ibland vill jag egentligen inte höra nåt, bara att någon visar att de hört vad jag sagt, typ. Och lite choklad kanske...?
fast jag ska dra ned den konsumtionen rejält nu tänkte jag. Har haft stoppdatum nyår eftersom jag inte kan röra mig. Extra kilon har jag ju ingen glädje av liksom ...
Ångesten kommer och går. Särskilt när dottern kommer och vill busa/leka/härja. Igår tog hon tag i min ena krycka som stod bredvid sängen, tittade på mig med sorgsna ögon och sa: "Aj?" Jag tror att hon tror att det är kryckorna som gör ont, för när jag har de när jag går här hemma i huset till och från toa och så, då är det ju som allra värst...
Sen kan jag få ångest för att jag är så frustrerad men jag har gått i terapi för en sju-åtta år sedan och är EGENTLIGEN ganska duktig på det här med att lägga om fokus och koncentrera mig på det som är bra.
För det är mycket som är bra: att det är nära till allting sen vi flyttade, att maken är världens mest förstående, att han är så sjukt bra på att laga mat (!) - att vi är jämställda i grund och botten och att det inte är nån "grej" för honom att vara förälder (!) (sånt är inte så självklart som man kunde önska), att vi kan bo här på nedervåningen, att vi har ett litet hus där det är nära till toan. Mycket är ju bra eftersom vi flyttade. också finns ju INTERNET och Iphonen och alla små töntiga spel (jag är en mästare på att jaga zombies!
men visst sliter det...
*DAGENS KL*
Igår var jag på akuten med uppsvälld hals+ tunga som en allergisk reaktion på Citodon.
Läkaren sa: "Ja, alltså man dör av sånt där så det var bra att du kom in fort" ...
Men jag överlevde, nu är bara frågan hur jag ska överelva utan de där mirakeltabletterna...
Hörni... GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!