Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Oj vad ni börjat köpa grejor :eek: Jag känner mig helt efter :p

Här är inget inköpt och kommer nog inte köpas förrän månaden innan. Eller ja, vagn ska vi iväg nu i januari och kolla tänkte vi, men allt övrigt ligger på is. Har inbokad Ullared resa 1 månad innan BF så... :D
Rummet skulle jag iofs vilja börja med - men så länge ovanvåningen inte är klar så agerar rummet som förråd... :(

Vi håller ivarje fall på med tvättstugan - vi har nu fått in en bänkskiva där att ha skötbädd på - samt torktumlaren har kommit in. Har även fått plats med en trådback att lägga blöjor och annan skit i :)

Haha, fast du ligger ju knappt två månader efter mig också, det gör ju en hel del ;)
Min tanke är att två veckor innan BF vill jag att ALLT ska vara klart eftersom det är fullt normalt att de kommer två veckor för tidigt eller senare. Det gör att allt ska va klart i början på mars. Sen är det som sagt så att jag vet att min käre make kommer ha hysterisk på jobbet sista månaden för att kunna vara borta två veckor efter förlossningen och det har jag räknat med att det kommer vara kaos minst hela feb vilket betyder att vi har typ januari på oss att styra upp allt. Så så mycket tid är det inte. Det blir ung din månad som du nämnde :p

Senast ändrad:

Vilken tur att det inte var vattenavgång och att allt verkar bra! :bow:
Skönt att ni har så mycket uppstyrt! Vi var över hos grannen igår, de har två kottar på 4 och 2,5 och ville gärna bli av med typ... ALLT haha! Så här på rak arm vet jag att de nämnde vagga, bärselAR, spjälsäng, "bärväskor" (sån där stor man har på ryggen när de är lite äldre), babyskydd och barnvagn. Babyskydd och vagn är jag dock tveksam till av säkerhetsskäl och vagn av bekvämlighetsskäl (den har inte svängbara framhjul). Känns nästan lite pinsamt att gå över bara för att få gå och plocka allt man vill ha! :o så vi får se hur vi lyckas styra upp det ;) igår fick jag med mig en kasse med två par mammabyxor också! Sån jädra lyx! Alla är så sjukt snälla!

*knapp*

I morgon hämtar vi nycklarna! :banana: :D

Vilket i praktiken inte bara innebär att vi börjar flytta - utan även att vi (jag) kan börja shoppa barnvagn, spjälsäng och mycket mer... :angel:

Åh jag känner detsamma. Vi har blivit erbjudna massa kläder, men mest från bekanta som sambons arbetskamrater. Känns ju dö-pinsamt att åka hem till dem och plocka på sig! :crazy:

Haha ja, det känns ju sjuk sniket! Dom har sagt till oss förut att vi kunde komma över och ta vad vi ville, men hur gör man det liksom? "jo du jag tänkte att vi kanske kunde gå över till er så vi kan få alla grejer!?" haha det går ju inte!
Vi ska dock gå på en flådig restaurang med dem och vi tänkte bjuda dem och det kommer bli å pissdyrt (flera k per skalle) och då kan man säga "nu slipper jag ha dåligt samvete för alla grejer ni ville ge oss" och sen kanske det är lättare att fråga om vi an kolla på grejerna ;)

Vad härligt med flytt! Jag trodde att jag skulle styra upp massor och skaffa grejer och vi har inte ens planerat vilken dag vi ska gå och kika på saker :o Det kommer väl, tids nog. iom att jag funderar på att hitta vagn begagnat delvis är det ju rätt smart om man pallrar sig iväg nu så man kan få tag på modellen man önskar innan BF.

Kl

Måste fråga!:o
Har läst att man ska tvätta bebiskläderna innan användning, och att man ska göra de med parfymfritt tvättmedel. Men jag tänkte, använder man sköljmedel? Finns sånt parfymfritt? Använder man inte sköljmedel lör väll kläderna bli som sandpapper? :crazy:

Så hade vi också tänkt göra, hitta en modell vi ville ha och sen hålla koll på blocket efter en billig.. Sen råkade det ju bli så att vi ville ha en modell som är ny för säsongen och då finns den ju såklart inte på blocket.. :cool:

Men precis, haha! Ja vi får väl också "kompensera" på något sätt... Det här med att få en massa saker gratis känns inte rätt... :angel:

DS: Ja, det ska bli så skönt! Bor bara en massa studenter här som festar dag som natt och det har varit påfrestande att bo här i 3,5 år. :crazy: Skulle aldrig funka med ett barn!
Så nu blir det ett lugnt barnfamiljsområde. Längtar något fruktansvärt :)

Vi tänkte oss begagnad vagn först, men nu lutar det åt att vi försöker kolla på någon ny kombivagn i en okej prisklass istället. Då får man med garantier och grejer samt är säker på att allt är helt och rent. Kollat lite och det verkar inte som att vi kommer behöva lägga mer än ett par-tre tusenlappar mer för en ny än en begagnad.

Oj, ingen aning! Men vi kommer nog köpa parfymfritt sköljmedel. Det ska allt finnas. :)

Vad roligt med flytt och att få börja köpa grejer :D det är super mysigt! Jag drog med mig O igår och han såg rätt skärrad ut till och från :D men han plockade glatt på sig grejer men när det kom till att betala så gav han mig plånboken och sprang ^^

Hahaha! Härlig reaktion! :rofl:
Sambon har satt mig och svärmor på att sköta shoppingen... Han vet inte vad han har gjort! :angel:

Ok men det finns alltså.. Jag har aldrig haft behovet av det och hade inte koll på om det fanns ens, men då blir det nog så! :)
Idag har ag Googlat fram en torktumlare så jag hoppas O beställer den i veckan. Är såååååååå trött på att hänga strumpor ^^

Ja för som du säger, kläderna måste ju bli som sandpapper. :crazy:
Torktumlare är guld värt! :love: Vet inte vad vi skulle göra utan våran... :o

Vad många bebisar det börjar ploppa ut i vinter-tråden! :love:

*jättesugen*

Min svärmor är lite galen :) hon hade nog köpt ALLT åt oss om hon fått. Vi har skrivit en lista och den ville hon ha men jag förbjöd Olle att ge den till henne. Det skulle ta två SEK så skulle allt vara köpt. Kan ju låta guld men eftersom hon och jag brukar ha lite olika syn på saker så känns de inte som en bra ide. :p hon brukar dessutom vara sån att hon försöker övertala mig att hon har rätt så hon skulle lätt köpa det hon tyckte om hon hade chansen även om hon visste att det inte var vad jag ville haha!

Vi slutade tvätta med sköljmedel när dottern föddes.
Det märktes väldigt liten skillnad faktiskt. :)

Medlet sitter ju kvar i kläderna efteråt och kan vara allergiframkallande. Eftersom vi har lite allegi i släkten mm. så kändes det dumt.

Haha! Jag kan tänka mig att min svärmor har såna anlag också... :D Hon vill gärna köpa en massa rosa och pluttinuttigt (krääääks! ;)) men jag tror att jag kanske fått henne att inte köpa på sig tonvis med sånt. :p
Om inte så har jag drillat mamma så därifrån kommer bara sånt vi vill ha, så det väger kanske upp... :angel:

Å det goda fikat på förlossningen! :crazy:
Vad skönt att det var "lugnt" nu får bebis se till att stanna där tills hen är klar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18