Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag har en padda (vi har en varsin) och använder dem massor. Vi har ju ingen tv, så vi kollar mycket på "tv" på dem och surfar, lyssnar på musik osv. Super smidiga och perfekt att använda liggandes i sängen!
Vi kommer absolut ta med den ena till förlossningen, det är bara en som man kan koppla upp till typ en dongel, den andra funkar bara via wifi och det tror jag inte sjukhuset delar med sig av ;)

Men jag äkskar min padda, även om vissa grejer inte funkar o så..

Jag har ju fullservice i stallet plus att hon är uppfödare av den där lilla prinsessan så det är ju hennes hjärtegull ;) däremot tycker jag att hon tar lite för lite betalt. Hade gärna lagt mer med servicen jag ändå får. I och för sig ligger det långt ut och man måste ha bil så det är väl därför priset är vad det är, men ändå. Hon är helt fantastisk. Utbildad ET och i min mening duktig och seriös både i sin ET-roll samt avels- och inackorderingsverksamhet.

Ovan nämnda häst fick låna magnettäcke efter tävlingarna och hon behandlade henne lite då och då trots att jag inte bad om det (fick veta det i efterhand till och med). Ser allt som är tokigt med djuren och ja.. Jag är så nöjd :) hade jag känt fler som velat ha den typen av stallplatser under en tid hade jag tipsat om henne direkt. Det är inga tvivel om saken. Jag provade att flytta till kollektivstall en gång men bara 3-4 månader senare var jag tillbaka där igen :p

En sån önskade jag mig faktiskt innan vi flyttade men då tyckte han att nä, de har fått så dålig kritik så det är mycket bättre med en "vanlig" dammsugare. Tror jag det... :grin: men ni är nöjda alltså? Hur fixar den trösklar? Vi har ju "tröskelplattor" här så det är ju inte såna vanliga, höga utan mer som skivor som ligger på golvet. Behöver de jämnas ut kanske? Heltäckningsmattor med lurv på? Får jag en anledning att slänga ut möget blir jag skitglad, tycker att lurviga äckelmattor är just.. Äckliga. Alex gillar den däremot. Just nu håller jag på med en vägra dammsuga sovrummet-grej. Jag blir galen på att dammsuga och dammsuga och fortfarande höra smatter i dammsugaren. Kräks eller bajsar bebisen/katten på den kommer jag att tjoa av lycka då den är vit och det lär inte gå att få rent. Då åker den i containern ^^

Har hört att man måste dammmsuga hörnen då och då med en vanlig dammsugare så det är jag ju med på. Hur vet man vilka som är bra?

Trösklar bör inte var några problem så länge de inte är de som är jättehöga. Denna tar sig upp på vår kattmöbel ibland och dammsuger bottenplattan ;)

Mattor har vi inga, men provade den hemma hos mamma och där var det inga som helst problem att köra över hennes tjocka mattor. Ryamattor antar jag dock att det kan bli lite jobbigt ;)

Skit i hörnen hade vi också räknat med - men inte märkt något av det ännu faktiskt. Det lilla damm den missar viftar antingen vi eller katterna runt så att den kommer åt det dagen efter ;) (vi körde varje dag första vecka - fick tömma behållaren VARJE DAG *kräker* Nu körs den varannan dag och behöver bara tömma 1 gång i veckan. Och även om den inte kommer under soffan så är där mycket mindre skit under nu än där varit innan )

Vilken man ska ha? Tja, tycke och smak? ;)
För mig fanns det bara ett märke och det är iRobot. De har gjort detta längst, och de gör en massa olika saker som inkluderar robotar.
De har äldre modeller som är inriktade för djur (större behållare) men de nyare har alla stora behållare för att klara massa djurpäls. Tillbehören som följer med för att rengöra är också jäkligt bra! (misstänker att mycket sånt inte följer med på de billigare modellerna av andra märken)
De andra som finns på marknaden är säkert bra, (och en del får modeller får bättre betyg), men jag upplever iRobot som ett mer säkert kort :)

Och eftersom jag har en tekniknörd till man så fick jag självfallet en av de senaste modellerna ;)

Denna blev det för oss: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963840
Lätt värt de pengarna!!

Robotgräsklippare ska inhandlas om några år (när vi flyttat - samt de gått ner lite till i pris.) Och de lär säkert bli en Scooba (tvättar golv) en dag också... :D

Den var lite dyrare än de jag kollat in men det är kanske värt :) behöver egentligen mest något för att underhålla mellan varven så dammsugarbehovet aldrig blir akut men den måste ju ta sig fram. Jag ska ta och fundera på det där. Har ju haft planen läääänge liksom :p

På Huddinge har de faktiskt publikt wifi :)
Vi har inte heller 3G på paddan, men det går ju att dela nät från iPhonen så vi löser det så.

DS, vilken snäll stallägare du har :)
Baka något åt henne du, så ligger det lite möda bakom.

Jag reagerar också som du ibland, att jag gör det lite demonstrativt och surar ett tag efter, men oftare numer så säger jag nog oftast vad som är fel, egentligen är ju det lättare för båda ;)

Nu kom maken upp med fruktsallad :) mums!

Jag funderar på annars om jag ska gå till en riktig te-butik och hitta något smarrigt åt henne, det har jag tänkt på ett par veckor. Hon är lite lurig sådär med sånt man äter.. Superkräsen :o Jag är fortfarande så himla glad att jag lyckades baka en tacopaj som hon åt och dessutom ville ha mer av! Jag tror att te är lättare att ge henne och går man till en sån "finare" butik får man ju riktigt goda teer med. Får bli någon kombinerad "god jul och tack för hjälpen"-gåva :p

Oh no! Det är jobbigt när något man "behöver" inte finns hemma... Hm, straff är jag dålig på så det får du fundera över.

Fruktsalladen var sjukligt god med "färska" jordgubbar, ananas, kiwi, apelsin, äpple och vindruvor. Toppat med lite vaniljkesella :)

DS, på mig hade te från teaffär funkat kalas, de brukar ju kunna ha lite chokladpraliner eller liknande om man vill ge något extra :)

Bara för att du skrev om fruktsallad tvingade jag sambo att ordna glass med frysta bär och mango... :angel:

Jag ska bara pallra mig dit. Vet att vi har en i Solna Centrum men det blir liksom aldrig av att man går dit. Ska ta mig i kragen, någon dag :)

*kl*

Jag har nu gatt in i vecka 23 och börjar känna att det är pa allvar pa riktigt liksom. Har ul imorgon pch hoppas att hon kan se könet da!

Angaende förberedelserna sa har vi köpt vagn, samt fatt en lekhage, en vagn (cyklekärra) och en bebisinsats till densamma. Vi har ju kvar allt sedan första barnet sa vi behöver ju knappast nagot nytt. Tja, lite sma blöjor och sadant förstas.

Men jag ska anda köpa lite kläder när jag vet vad det blir. Sant som är bara nya bebisens. Ffa ett par bodies i storlek 50, hade bara en eller tva till sonen, för alla sa att 50 ända är för litet pa en vecka, men han drunknade nästan i 56, trots att han var högst normalstor (50 cm, 3560 g).

Jag vill ha allt klart i v. 36 - inklusive bb-väskan packad. Sonen kom 38+3 helt utan förvarning, sa jag vill vara pa den säkra sidan!

Har ni namn klart redan? Vi börjar närma oss pa flicknamn, men pojknamn är bara ett svart hal!

Sorry ;)

DS, låter som en plan!
Jag tycker dock att det brukar finnas en sån te/kaffeaffär i de flesta gallerior iaf, tom Globen har en ;)

Vår dotter drunknade också i strl 56 och var inte heller liten, 3750 gr och 50 cm, så vi hade också mycket användning för storlek 50. Jag tänkte nog också fundera och packa ner det som går i en väska däromkring v 36. Jag tror dock att bebisen kommer i v 40, men jag gillar att inte behöva stressa och glömma när det är dags.

Vi har inga namn klara alls, vi "vet" att det är en pojke och har funderat lite, men inget klart sådär.

Vi har inte ens funderat på namn. Jag själv hette ju "flickan" i flera veckor. Mamma höll på att bli sen att skicka in papperna. Kan tänka mig att jag och Alex står i en liknande sits :o

Kaktus: Det känns som ett bra alternativ i alla fall. Det är väl mest att det är en besvärlig omväg :p

Klockan: Angående dina vetekuddar som vi pratade om tidigare i tråden. Du ville ju ha med dig sådana till förlossningen vill jag minnas. Hur stora är de? Kan man rymma dem i en mattermos modell något större?

Vi har både flick- och pojknamn klara. Pojknamn har varit svårast och det tog tid innan vi hittade ett som båda gillade. Flicknamn däremot har jag två som följt med länge och som sambon gillar också. Tur vi mest troligt väntar en flicka då! :laugh:

Lånar egen knapp:

faltutrustning-isoleringskarl-13-liter-10028-f1.jpg

Höhö.. Det var inget, du KOMMER få med dig kuddarna i en såndär. 13 liter, 399:-. Begagnade förvisso men säljs av butik :)

Åh vad gott det lät med fruktsallad! Är så sjukligt trött på allt vad godis och snask heter efter julveckorna som varit helt hysteriska ur den synpunkten! Alla trycker i en snask från alla håll för man är gravid, vet inte om dom är rädda att man ska få ett hysteriskt utbrott om det inte finns inom en armslängds avstånd :D och tyvärr kontrollerar fortfarande min ätstörningshjärna mina armar och förmågan att säga nej tack :cool:

Imorgon börjar jag jobba igen, ska bli skönt samtidigt som vi för tillfället är nere i en svacka på jobb och har enorm press uppifrån, men försöker tänka att sålänge jag gör mitt bästa så spelar det ingen roll för jag går snart endå.. Och är borta länge! :p

Tur det då ;)

Imorgon är det först en massa stressjobb och sedan ska jag till sjukgymnasten och prova ut TENS. Så efterlängtat! Mina fogar är ännu värre efter allt väntande i obekväm säng igår. Fick mig att fundera lite på förlossningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 382
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18