Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Alla:

Vad spännande med namn! Någon som vill avslöja? Jag är super nyfiken :p
Däremot ville jag från början att det skulle vara en hemlighet, nu längre spelar det ingen roll för min del men nu vill O att vi inte ska berätta ist! :p

Ang storlekar. Vi köpte bara 56 or när vi handlade i helgen, nåja en body i 50, men det känns så onödigt att köpa på sig massa kläder som hon bara kan ha i en månad typ. Man behöver ju dessutom så himla mycket av allt! Vi har visserligen fått en del kläder av min bror(s barn), jag tror det var några ministorlekar men jag behöver stämma av det.

Annars känns det helt sjukt hur nära man är en sådan gigantisk förändring i livet. Tiden går och helt plötsligt kommer man stå där med världens finaste bebis! Jag börjar mer och mer knyta an till henne och känna värme för henne, tidigare har det mest varit spännande och nyfikenhet i känslorna men nu hade jag gärna böjt mig ner och kramat om magen (henne) om jag kunnat ;)

Klockan: surt att ni inte fick några grejer ;) här är det helt galet hur snälla folk är! Visserligen är man ju inte dum för att man inte öser grejer över alla vänner/bekanta/släktingar som är gravida.. Men jag verkar vara väldigt lyckligt lottad och har hittat två familjer som bara vill bli av med allt "skit" som tar plats hemma hos dem! Än så länge har jag ju mest kommit att uppskatta alla mammakläder eftersom vi inte kommit till bäbisgrejerna än. Fick en hel flyttkartong av min svägerska och jag har inte kommit i närheten av alla plagg än!! Igår fick jag två byxor av grannen! Jag har nästan lika mycket kläder nu som innan jag var gravid, iaf om man bortser från basplaggen. Jag är sjukt tacksam, för mammakläder är verkligen guld och jag hade aldrig köpt på mig så mycket själv!
Hur har det vart med fogarna? Ringer du läkaren imorgon för konsultation om annan medicin? Glöm inte ringa kuratorn och tvinga denne fixa en lösning som funkar för dina problem! Jag tänkte svara på ditt pm imorgon när jag sitter vid datorn, lite långt att göra det från paddan ;)

Man blir ju skitglad när man får grejer. Jag var lite orättvis faktiskt- en kollega gav mig en påse med mammakläder o en bärsjal som jag haft enorm gläje av! :)
kruxet tror jag var att "alla andra" fick eller planerade barn samtidigt ... ;)

Jag ska vara en duktig flicka o ringa kurator och läkare i morgon. ang. smärtlindring är jag inte så hoppfull tyvärr ... dock har jag varit extremt stilla idag - bara gått på toa i princip och inte suttit alls - bara legat/halvlegat o det funkar visst ...?

:D skriv på datorn i möra du, med din textdiarre förstår jag problemet med paddan. själv skriver jag i luren men Maken har lovat att kompensera "pricke-korv"-fadäsen med att köpa en Ipad åt mig i morgon... :love:

Appropå namn! På xtra UL förea veckan när jag såg bebis ansikte tänkte jag: Men, Erik!
har aldrig haft en tanke på det innan. :) Maken heter Erik i mellannamn o
många heter ju det nu så det känns som ett vettigt alternativ ... :)

För min del får det gärna vara namn på namntoppen, jag heter "utanför"
min generation, alla som heter som jag är 30 år äldre o det har stört mig hela livet. ;-)
Fast hade det varit en tjej hade hon fått heta Scilla ... :)

:D
kruxet med vetevärmarna är ju att de svalbar så fort!
men igår var min mamma här- hon plockade rätt måna pluspoäng för hon sv mig en elektrisk värmedyna!!!!!!
Helt sjukt bra: mjuk o smidig o håller hetaste värmen så länge man vill! hett tps (haha)- jätteskön. Typ 300 kr kostade den tydligen..

Fast det vore ju lite käckt att komma med en sån där termos full med vetevärmare?! ;)

Haha, annars får du ta en större och fylla till bredden med värmare, gärna flera stycken. Då håller det sig säkert en stund. Och så får du öppna och stänga i turbofart så de inte tappar värme.

Filten lät ju inte helt dum. Är det okej att ha med? Det var ju lite tjafs när de var nya att de lätt tog eld och så.

Kl

Måste fråga!:o
Har läst att man ska tvätta bebiskläderna innan användning, och att man ska göra de med parfymfritt tvättmedel. Men jag tänkte, använder man sköljmedel? Finns sånt parfymfritt? Använder man inte sköljmedel lör väll kläderna bli som sandpapper? :crazy:

Jag älskar också den svarta tröjan... jäkla skit att den är i storlek 52 bara, lär ju inte gå att använda många gånger...

Jag kommer att tvätta allt i parfymfritt innan användning, det finns sköljmedel också. Jag har redan köpt hem det eftersom jag tvättar tyger innan jag syr upp kläder, filtar och annat av dem :)

Vi haller namnen hemliga tills det är dags.

Ang. tvätt: Första aret ungefär tvättade jag allt i parfymfritt tvättmedel och utan sköljmedel/mjukmedel. Nu använder jag vanligt till allt. Vi har inga problem med sadant i familjen. Kommer dock att köpa hem parfymfritttvättmedel igen när nya bebisen kommer. Och da kolla efter parfymfritt mjukmedel ocksa.

Vi har ingen torktumlare, sa jag stryker allt för att fa det bekvämt. Enormt tidskrävande och trist. Som tur är har jag en svärmor som brukar förbarma sig över mina strykkorgar med jämna mellanrum. :crazy: Pa nyarsafton kom hon ett par timmar tidigare och strök undan en del! Men jag har förstas ända minst 2-3 korgar att stryka, det är helt otroligt. Önskar mig en torktumlare atminstone till sängkläder och underkläder för att slippa hänga (underkläder stryker jag ju inte). Och för att fa frottehanddunkar mjuka.

nu har jag äntligen läst ikapp... :) härligt att det är liv i tråden igen efter helgerna måste jag säga...

Ingenting med Windows kommer in i detta hus, jag har en MacBook Pro som jag äääälskar och sambon älskar sin Mac Book Air med :) Och så klart har vi varsin iPone 5... men paddorna får nog vänta - sambon vill ha en mini och jag vill gärna ha en lite större och klarar mig fint med en äldre känner jag. Ang internet förresten så har vi inget internet i huset utan sköter det hela med internetdelning från telefonen, fungerar superbra! Tur är väl det iofs, här där vi bor finns inga fasta internet-ledningar att få tag på.... :D

Paddorna ligger dock på vänt, jag vill ha hästen friskförklarad hos vet. innan jag gör några stora inköp - hittills är vi uppe i över 10 000 i veterinärkostnader - som försäkringen inte täcker. jippi liksom. Med lite tur har vi bara tre-fyra behandlingar kvar den närmsta tiden så vi bör klara oss under 20 000. Förhoppningen är att han ska slippa operation i alla fall (ca 12 000 till)

Vi har ingen tumlare, utan hänger all tvätt... får se hur det går med bebis i huset eller om vi får investera. Jag tyker tumlare sliter så på tyget men det är ju å andra sidan säkert 10 år sedan jag tumlade tvätt... det kanske har blivit bättre?

Namn har vi inte ens börjat fundera på, jösses... bara det är ju ett helt galet stort ansvar! De flesta runt oss pratar om bebisen som "hon" medan jag redan från början fick för mig att det är en pojke så jag har jättestora problem med var jag ens ska börja med namnen - de två finaste pojknamnen är ju upptagna av hundarna (Edvin och Hugo). Fölet fick dessutom heta Tore, som jag också tycker är himla fint så nu vete tusan alltså... jag hoppas verkligen att kotten inte är blyg utan kan visa upp sig lite på UL på torsdag så vet vi hur vi ska börja fundera i alla fall...

Grejjor att få har vi än så länge fått en åkpåse (vinterfodrad visserligen men det behövs ju det med) och så har vi ärvt en jättefin bebiskorg av det äldre paret som bodde här på gården innan. Det kommer säkert en bild på den när jag har sytt lite vaddering till den. Sen kommer pappa med vaggan som jag låg i när jag var liten, och så kläder som jag själv och mina syskon har haft... resten får vi fixa själva. Jo förresten, vi får låna en liggvagn för den första tiden med, så kan vi köpa en sittvagn senare. Har dock inte sett hur den ser ut än, så beroende på det blir det kanske att köpa en vagn i alla fall (bor ju på egen gård med bara grusväg och så har jag värken, så jag har lite krav på vagnen). Begagnad vagn blir det hur som helst.

Kl

Inatt har jag gjort popcorn av körsbär! Det ni! De såg dock ut som vanliga majskorn innan man la dem i kastrullen.

Alltså ang. tvätt o sånt: nu har inte jag sett tvättmaskinen på tre månader (!)- men vi använder inte sköljmedel, ingen tumlare o stryker typ bara gardiner o dukar ... Slät o fin tvätt o jag tänker aldrig på att det känns "hårt"...? :)

*kl*

Kl är knappt otta och jag har resan varit uppe och spytt två ggr :( hoppas det är pga jag åt för lite/tidigt igårkväll och inte maginfluensa! :(

Åh stackare!! Hoppas verkligen inte att det är magsjuka! Det är min stora skräcksjukdom! Känns ändå som att du kräkts nog nu din stackare! Håller alla tummar och tår för dig!

Är nog mest troligt maginfluensa.. Varit uppe och spytt en gång till nu :( såå typiskt när jag skulle jobba idag och hade ett låångt samtal med chefen igår om att dom haft det jobbigt med mkt sjukdomar och slitit för att få ihop det senaste veckan.. Får jättedåligt samvete nu av att stanna hemma :(

Usch!! :( stackars du!
Jobbig situation med jobbet, men de vill garanterat inte ha dit dig om du är kräksjuk.. Ibland på jobbet om det strulat till sig med sjukdom hos personalen så man behöver boka om kunder, brukar jag alltid säga att det är magsjuka fast det inte är det :o :angel: situationen är oftast lite kaosartad för att boka om alla men skyller man på magsjuka blir folk livrädda och bokar av utan minsta tvekan eller bråk haha! Går svinfort! ;)
Hoppas iaf inte det blir den vidrigaste sorten och att du är en sån som fixar magsjuka hyfsat.

Är första gången någonsin jag har maginfluensa! :o bortsett från grav-spyorna har jag bara kräkt av fylla och nån enstaka gång dålig mat :p

Nä men blääää vad jobbigt! :-(
Hoppas du kryar dig snabbt... skit i jobbet och tänk på dig själv nu, snart ska du vara hemma med barnen också- nu är det någon annans tur att "dra x-tra lasset"!

kl

haha, här höll det på att bli en skaplig vurpa...
satt och tittade på babyskydd och förvånades över att det inte var så pissdyrt (nåja, allt är ju relativt) men det som fått bäst i test kostade "bara" 1800 kr... hittade av en slump att man var tvungen att köpa till iso fix fästet för 1500 kr också... helt plötsligt var det inte så billigt längre.:grin:

kl

Var det någon som gick in i det nya året med ett (eller flera) nyårslöfte(n)?

:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 382
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar