Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

:D skriv på datorn i möra du, med din textdiarre förstår jag problemet med paddan. själv skriver jag i luren men Maken har lovat att kompensera "pricke-korv"-fadäsen med att köpa en Ipad åt mig i morgon... :love:

DET kallar jag kompensation! :D

Ska re va så ska det! ;)
Jag fick ett rosa fodral till ... :love: det var gulligt tycker jag, fast jag tänkte att det var "våran" grej... men tydligen är den min... :) *barnsligt glad*

tyvärr är jag fast i sängen, maken fixar lunch (och dottern packar saker, vinkar adjö, går iväg, kommer tillbaka och packar upp) så jag måste vänta med att starta upp den ....! :)

Men gud så störigt, på något sätt måste det ju gå att få tag på dem!
Så jävla rudis att säga att det är telefontider men inte tala om när dom är.. :crazy: Hur ska man då veta när man ska ringa dagen efter? Sa de inget på växeln heller?
Tokgoogla efter direktnummer :angel: Eller ring nummerupplysningen.. jag har fått ung 100 visitkort av min BM med hennes direktnummer, mailadress osv. Jag HATAR dålig service.. sånt retar gallfeber på mig!

Jag har haft en del problem med sånt värdelöst skit.. torkar du dig åt rätt håll?
Lite pinsamt, men jag har haft sjuka problem med svamp och lite velat döda mig själv stundtals..Veckan innan mens så kom det som ett brev på posten och även en släng en vecka efter. kändes extremt värdelöst när problemen mer eller mindre löste sig helt genom att jag började torka mig åt rätt håll när jag kissat (framifrån och bak). Hade jag vart typ 12 när jag insåg att lösningen var så enkel så hade det väll vart fine.. men det var typ ett år sedan... :grin:

Jepp, den biten har jag koll på :)

Mitt problem ligger nog i att jag har vestibulit (kort sagt väldigt känsliga slemhinnor och nerver) och det är sällan allt står rätt till där nere (öm,svullen ibland, rodnader ext) . Så det behövs inte så mycket för att få till en svampinfektion... Har klarat mig ett helt år nu - men för två månader sen kom det tillbaka i liten skala.. :(

Just nu lutar det åt att strunta i krämerna, och prova Lactal (ehmm.. eller avd det hette ;) ) det som ska återställa rätt ph balans i varje fall. Det trodde läkaren mest på iom att svampkrämerna aldrig förr visat något resultat.

Är dock inte jättepositiv till det heller, har provat det en gång innan. Möjligen ändrade det ph balansen men samtidigt så gick jag och var fuktig av krämen i underlivet hela dagen = samma sak som att stå och skrika på torget "Hej svampen, här är jag! Det är bara att flytta in! :D"

Suck :p *negativ*

Tur att din karl är väluppfostrad :D
Det var verkligen bra jobbat! Hoppas du kommer vara lika nöjd med din som jag är med min! Men se till att hålla den borta från dottern, annars tar det två sekunder innna hon lärt sig ALLT utantill och har snott den från dig. En bekant till oss har köpt en EGEN till deras son som blir 3 i april/maj. Han sitter enkelt och bläddrar bland traktorfilmer på youtube, spelar spel och fixar hur mycket som helst... Kiddsen har stenkoll! :o

Wow! grattis! Ha så kul sen när du fått packat upp den. Kan vi vänta oss att det skrivs ÄNNU mer i denna tråden nu? :eek: (tur där inte är så mycket på jobb.... :D)

huuuu! Stackare. Man blir ju fullkomligt galen av att ha svamp! Hoppas verkligen du kan få något att funka.. att stå och ropa efter svampen på torget känns ju sådär :D

Först tänkte jag att det kanske skulle funka med proviva, för det kan man ju återställa PHvärdet i magarna på hästarna (och människorna) med.. fast sen insåg jag ju att muffen och magen inte är riktigt samma sak.. men du kanske kan spruta in lite proviva i muffen :D

Men gud så störigt, på något sätt måste det ju gå att få tag på dem!
Så jävla rudis att säga att det är telefontider men inte tala om när dom är.. :crazy: Hur ska man då veta när man ska ringa dagen efter? Sa de inget på växeln heller?
Tokgoogla efter direktnummer :angel: Eller ring nummerupplysningen.. jag har fått ung 100 visitkort av min BM med hennes direktnummer, mailadress osv. Jag HATAR dålig service.. sånt retar gallfeber på mig!

Ja fruktansvärt irriterande... kommer inte fram på kvinnokliniken heller dit jag blev hänvisad av växeln ("just nu finns det inga tider") och på växeln visste de inget om några telefontider heller :confused:

De har inga direktnummer här tydligen, och mailadress har jag inte ens tänkt på att fråga om.. jag har bara träffat henne en gång.

man kan faktskt smörja med lite a-fil i muffen, svalt och skönt faktiskt - och nyttiga bakterier som tar hand om elakingarna ;)
(fast det luktar väl iofs inte så gott)

ah fast afil och proviva nyponsoppa är inte riktigt samma sak :p
jag har hört om sådana där huskurer tidigare.. själv skulle jag aldrig prova.. fi fan va obehagligt kallt.. fiii fan! jag får kalla kårar bara av att tänka på det! haha

Men jaga på i växeln da! De måste ju på något sätt kunna styra upp vad det är som hänt!? Ska det inte finnas några telefontider så kanske det blivit något fel och de behöver bli informerade om det. Du kanske kan prata med växeln och be dem informera om att du behöver bli uppringd? De i växeln har ju garanterat något sätt de kan få tag på dem, kan de inte lyfta på röven och gå dit själva, så borde ju iaf de ha några direktnummer. Kräv att de löser problemet :laugh:

huuuu! Stackare. Man blir ju fullkomligt galen av att ha svamp! Hoppas verkligen du kan få något att funka.. att stå och ropa efter svampen på torget känns ju sådär :D

Först tänkte jag att det kanske skulle funka med proviva, för det kan man ju återställa PHvärdet i magarna på hästarna (och människorna) med.. fast sen insåg jag ju att muffen och magen inte är riktigt samma sak.. men du kanske kan spruta in lite proviva i muffen :D
Spelar mindre roll då jag ändå inte tål Proviva. :p Där är gluten i och även mjölk i vissa av produkterna.

man kan faktskt smörja med lite a-fil i muffen, svalt och skönt faktiskt - och nyttiga bakterier som tar hand om elakingarna ;)
(fast det luktar väl iofs inte så gott)
Fast fungerar de bakterierna även om man häller det där nere? :D

*ser en bild framför mig där jag står på huvuder och Jocke får hälla i a-fil* :eek:

jag tror jag skiter i detta faktiskt.... :p

kl

Sitter och tittar på lite babykläder och vad ledsen jag blir. Jag köper gärna lite "tuffare" kläder till lilltjejen alltså typiska "killkläder". Eller, rättare sagt, jag sitter och letar efter fina plagg och uppskattar söta "lantliga" kläder, alltså typiska flickkläder, och tuffare "pojkkläder".. Jag är inte så mycket för det där mellantinget typ. Eftersom jag tyckte det inte blev så mycket tuffa kläder när vi var ute i helgen så tänkte jag leta efter fina lite tuffare kläder... sitter och tittar på nellys rea och det finns inte många plagg som är snygga... Har man två set framför sig, som är "samma" set men ett med "flickfärger" och ett med "pojkfäger" så är det sällan det senare är särskillt fint... :crazy:

Jag menar inte att sortera in kläderna i pojk/flick kläder, men det är bara för att lättare förklara.. men varför kan man inte kombinera färger i typiska pojkfärger utan att det måste bli jätte konstiga kombinationer och alla plagg innehåller brunt och ser allmänt dassiga ut? Varför görs det så få snygga tuffa pojkkläder men väldigt mycket söta och puttinuttiga tjejkläder? :(

Jag undrar det med. Jag vill ju helst klä liten i könsneutrala färger men att det kanske kan komma en söt klänning eller nåt sånt i alla fall.

*kl*

Var pa ul i morse. Bebisen är precis lagom stor och mycket livlig. Gynekologen kunde inte säga säkert vad det blir eftersom det aldrig var mer än ca en halv sekunds stillhet men hon trodde pa ett litet flickebarn. Ska kolla igen senare för säkerhets skull!

ah fast afil och proviva nyponsoppa är inte riktigt samma sak :p
jag har hört om sådana där huskurer tidigare.. själv skulle jag aldrig prova.. fi fan va obehagligt kallt.. fiii fan! jag får kalla kårar bara av att tänka på det! haha

Men jaga på i växeln da! De måste ju på något sätt kunna styra upp vad det är som hänt!? Ska det inte finnas några telefontider så kanske det blivit något fel och de behöver bli informerade om det. Du kanske kan prata med växeln och be dem informera om att du behöver bli uppringd? De i växeln har ju garanterat något sätt de kan få tag på dem, kan de inte lyfta på röven och gå dit själva, så borde ju iaf de ha några direktnummer. Kräv att de löser problemet :laugh:

Haha nä det är inte samma sak, jag kom på det när jag läste inlägget om det bara... skumma associationsbanor kanske :angel: Man behöver inte hälla det, en liten dutt på fingret räcker och det hjälper faktiskt ;) Jag hade inget annat val sist svampen attackerade, då fanns det inget recepfritt alls inne på apoteket.

Jag har suttit halva dagen och jagat runt och nu orkar jag inte mer. Bultande huvudvärk och hästarna behöver lite ompyssling... jag bestämde mig för att helt enkelt bara ta med mig ett urinprov i morrn och knalla upp på MVC med det. Jag fick ju rör med mig hem från första besöket som hon sa att jag kunde lämna in om jag misstänker UVI så då gör jag det bara. De får banne mig lösa det. :devil:

Jag vill helst inte ha med min VC att göra över huvudtaget, har en anmälan liggande inne mot dem hos socialstyrelsen och känner mig fruktansvärt illa till mods med att gå dit. Även om jag träffar en annan läkare än den som har behandlat mig illa så är han där och petar i vad de andra läkarna bestämmer. Sist stoppade han en remiss som en annan läkare skickat för att jag skulle få hjälp med mina inflammationer i ryggen och artrosen.

Jag ska byta VC men det är lite krångel med det också pga skyddade personuppgifter och andra läkare jag har som är knutna till vissa vårdcentraler så det gäller att välja rätt för att inte bli tvingad till att byta läkare på psykiatrin och på MVC. Ett jäkla pyssel med vårdvalet när man väljer en annan kommun... :crazy:

Någon närakut finns inte heller, antingen måste jag till min vanliga VC eller så till "stan" dit vi ändå ska i morrn för UL. Jag har misstänkt UVI sedan julhelgen och har jagat runt sedan dess så att vänta till i morrn gör nog ingen skillnad. De hade ju inte öppet på MVC under mellandagarna heller och 1177 sa att jag kunde avvakta till efter nyår... vilket jag visserligen inte ville utan ringde faktiskt min vanliga VC, men de kunde inte ta emot någa prover under mellandagarna sa de... så här i efterhand har jag gjort vad jag har kunnat utan någon framgång alls.

Nu har jag panik! Var tusan köper man bh utan bygel som ändå håller fast bysten?
Har suttit och tittat lite på hm, twilfit ect men de som är utan bygel ser ju rent värdelösa ut?! :confused:

Känner att jag måste iväg ikväll och fixa något - håller på att bli knäpp på denna jäkla bh nu...

(jag vet jag frågat innan i tråden men jag kan inte minnas vad ni svarade :o )

Men usch vilken soppa! :( Vården SKA bara funka och det SKA vara smidigt och enkelt! När jag sökte hjälp med mina ryggproblem så fick jag föga hjälp, provade flera olika ställen och tillslut gav jag upp.
Sen flyttade vi och jag sökte mig till en liten lokal VC och där träffade jag två läkare som var helt fantastiska. De LYSSNADE och HÖRDE och resonerade tillsammans med mig på ett klokt sätt! Tråkigt att vi nu flyttat till andra sidan stan! :(

Är du van vid att lämna urinprov för uvi? Själv har jag lämnat ung 1000 st :p så här kommer en liten predikan :D

Lämna morgonurin och ta "mellanurinet" alltså inte det som kommer precis i början och inte det sista utan.. slå en liten drill i toan och sen ner i en mugg och kissa sedan klart ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 384
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar